Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Route van de Inn (Passau) naar de Moldau - Forum Wereldfietser

Route van de Inn (Passau) naar de Moldau

Begin juli 2006 willen wij tijdens een ronde door West Europa de Inn volgens tot aan de Donau en de tocht vervolgen langs Moldau en Elbe.
Een route tussen Passau en de Moldau in Tjechië is echter moeilijk te vinden. Op allerlei kaarten lijken zich daartussen grote ontoegankelijke gebieden te bevinden. Is er iemand die daar gefietst heeft en de weg kan wijzen?

Vadan.
VadandeBruijn schreef:Begin juli 2006 willen wij tijdens een ronde door West Europa de Inn volgens tot aan de Donau en de tocht vervolgen langs Moldau en Elbe.
Een route tussen Passau en de Moldau in Tjechië is echter moeilijk te vinden. Op allerlei kaarten lijken zich daartussen grote ontoegankelijke gebieden te bevinden. Is er iemand die daar gefietst heeft en de weg kan wijzen?

Vadan.
Kijk eens op http://supermapy.centrum.cz/
Een online routeplanner van Tsjechië waar je tot op topografisch niveau kan inzoomen. Er zijn weinig wegen die de grens daar passeren vanwege het gebergte en het voormalige ijzeren gordijn, je zal dus een drukke (?)verkeersroute moeten kiezen om de grens over te kunnen steken.

Nog een online kaart:
http://www.cykloserver.cz/Cykloserver/C ... brKis=1005
En klik op Šumavská magistrála, en vervolgens op mapa
Dan krijg je als het goed is deze kaart te zien. Je kunt tot op zeer gedetailleerd niveau inzoomen en er zijn fietsroutes aangegeven. Succes met de verdere planning!

Hoi Vadan,

Een paar jaar geleden hebben mijn vriend en ik in hetzelfde gebied gefietst. We fietsten ook een stuk Donauradweg, stukken langs de Moldau en ook een stuk Elberadweg.

Wij fietsten het stuk andersom en hebben om vanaf de Moldau naar Passau te komen vanuit Çeske Budejovic de trein naar Linz gepakt. Op zich heel goed te doen, maar de omgeving is zo mooi dat we er achteraf spijt van hebben.

Een goed fietsbare weg kan ik je dus niet wijzen, maar het lijkt me qua natuur de moeite van het proberen waard om het stuk wel te fietsen. Mocht het echt niet lukken, dan weet je in ieder geval dat er een goed alternatief is :lol:.

Gudrun