Additionally, paste this code immediately after the opening tag: e-bike..... - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

e-bike.....

Hoe is men aan dat getal van 200km gekomen?
multiwgb schreef:Hoe is men aan dat getal van 200km gekomen?
dat heeft weinig belang momenteel denk ik, het gaat erom dat men ermee bezig is de capaciteit van die dingen te verhogen....die meting zal wel gebeurt zijn in een op alle vlakken meest gunstige situatie , zoals alle e-bike fabrikanten doen ....
Daar was ik wel nieuwsgierig naar. Neem maar van mij aan dat er aan het opslaan van stroom behoorlijk hard wordt gewerkt. Accus voor auto's vrachtwagens enz. daar valt voor de toekomst iets te verdienen. De accu voor de fiets komt dan vanzelf.
The Sun Trip.
Van Belgie naar Kazachstan....9000 km

http://bikeandtrek.com/the-sun-trip/

Hier het verslag van Dirk Huyghe
http://vimeo.com/81092973
heel tof dit , leuk en spannend avontuur ...nu nog een andere oplossing voor de energievoorziening vinden en hupsakee... :D
Op de beurs dit weekend is de E-bike hot in alle soorten en maten en ik kan me niet voorstellen dat die ontwikkeling stagneert.

Verder:
Iedereen maakt zij eigen keuzes natuurlijk maar ik denk toch dat ik in de toekomst mijn plannen ga bijstellen bij afnemende fysieke mogelijkheden ipv deze te compenseren met trapondersteuning. Maar wie weet, denk ik daar in de toekomst heel anders over.
momenteel kan ik nog best wel mee hoor :D maar ik denk dan aan mensen die dat niet kunnen , of zelf op oudere leeftijd of zo....ik zie in de e-bike een geweldige toekomst als ze het een beetje doorontwikkellen.....
E-bike heeft niets met fietsen te maken. Prima ontwikkeling als je dagelijks van A naar B moet. Of wegens gezondheid reden niet meer in staat bent een bepaald vermogen te leveren.
Veel oude mensen die de laatste jaren nauwelijks gefietst hebben kopen zo'n ding en denken dat ze nu wel kunnen fietsen. Gezien de statistieken lukt dat niet helemaal. :wink:

Wat mischien een voordeel zou kunnen zijn, als ik naar mezelf kijk. Je zou nu zonder te zweten met een iets hogere snelhied naar je bestemming kunnen fietsen. Uuunhhh, nog meer fietsen in mijn schuurtje?
Natuurlijk heeft e-biken heel veel, eigenlijk alles, met fietsen te maken. Zolang ik zonder kan, prima, maar als het over 20 jaar niet meer lukt, is het leuker om met een ebike te blijven trekvakantiën, dan met een gewone fiets niet meer NL uit te komen... Mocht het zover komen, dan weet ik wel wat wij gaan doen!

Laten we elkaar nou eens vrij laten in keuzes die we maken. Natuurlijk kunnen we elkaar advies geven en wijzen op voor- en nadelen van de keuzes die we maken, maar laat het daar dan ook bij...
natuurlijk heeft E fietsen alles met fietsen te maken, het is gewoon weer een techniek die je helpt om vlotter te fietsen,.....
ikzelf zal het zeker niet nalaten naar een e bike te gaan als het gewone fietsen niet meer zo goed lukt....ik vind het in ieder geval knap dat men hiermee bezig is en hoop dat de techniek zodanig evolueert dat heel veel mensen de auto aan de kant gaan laten en de fiets nemen.....
en ook dat er meer mensen de mogelijkheid zien om met de fiets op vakantie te gaan.....
ik zie niks anders dan voordelen aan een e bike maar......er is nog een hoop werk aan de winkel voor we de e bike ernstig kunnen nemen ......
Wellicht al gezien op de fiets en wandelbeurs. Maar hier dus de foto van de Santos Travelmaster 2.9 met Bosch middenmotor.

Afbeelding
Ik zie niet in waarom dat een pedelec alleen maar zou 'horen' als je minder capabel zou zijn om lange afstanden per dag af te leggen. In mijn beleving is het een 'nieuw' vervoermiddel tussen een elektrische scooter en een fiets in. Het beste van beiden.

Natuurlijk zijn er argumenten om er geen te willen. Maar er zijn er ook genoeg om wél met ondersteuning te willen trappen. Opladen kan gewoon terwijl je slaapt op een camping of in een andere overnachtingsmogelijkheid (trekkershut, pension, B&B, couchsurfing, Vrienden op de Fiets, etc.), al moet je natuurlijk wel opletten wat voor accusysteem je daarvoor aan zou schaffen. Opladen onderweg kan wat makkelijker in bergachtig gebied. De pedelec van Smart kun je dan zo instellen dat 'ie de accu oplaadt, terwijl er weerstand optreedt in de wielen. Je rolt dus langzamer naar beneden, waardoor je minder hard hoeft te remmen.
Een berg kom je makkelijker op, wat betekent dat je met dezelfde inspanning langere dagafstanden in bergachtige gebieden kunt afleggen. Ook niet verkeerd. Geen zin in tegenwind? Even de motor aan en je chagrijnige kop verandert weer in een glimlach.

Kortom, een mooie ontwikkeling met voor ieder wat wils. Óók voor de fietsreiziger. Er zitten beperkingen aan, maar die zitten aan iedere fiets. Zoals Wim altijd 'zei': "horses for courses".
rvdh schreef: Afbeelding
Ik blijf deze Santos erg lelijk vinden. En de ombouw naar E-bike maakt hem echt niet acceptabeler voor mij. (Excuus Rob :? )

Maar als ik over een aantal jaar met deze fiets, toch nog mij fietstochten kan rijden in plaats van alleen nog maar een rondje om de kerk, sta ik echt bij Rob op de stoep.

Peter
@Peter: lelijk vinden mag :lol: . ik heb hem ook niet gemaakt om mooi te zijn, ik vind hem zelf ook niet mooi! Hij is gemaakt om goed te functioneren, en dat doet hij :) .
rvdh schreef:Hij is gemaakt om goed te functioneren, en dat doet hij
Daarom ben ik ook een potentiële koper.
Ik hoop alleen dat het nog lang duurt. :lol:

Peter
johnny-vs schreef: Hetgeen nu op de markt is , is niet eens het bekijken waard.....en ik denk dat er hier toch een enorme markt open ligt.....
Deze over het hoofd gezien? Deze knapen ruiken wat jij wil.

Of deze voor elk wat wils. :lol: :lol: :lol:
toch niet .....geen van beide is geschikt als vakantie fiets denk ik......en de prijs van die eerste is ook een beetje hoog (voor mij dan :D )
Wat is er tegen een e-bike.
Als dit een vraag is, dan staat het antwoord in het artikel:
-beperkte mogelijkheden bij luchtvaartmaatschappijen
-beperkte actieradius
-gebruik beperkt tot relatief vlakke trajecten
-elke dag een stopcontact nodig
De meeste mensen zijn niet bereid al deze beperkingen te accepteren.
Jan Eleveld schreef:
Wat is er tegen een e-bike.
Als dit een vraag is, dan staat het antwoord in het artikel:
-beperkte mogelijkheden bij luchtvaartmaatschappijen
-beperkte actieradius
-gebruik beperkt tot relatief vlakke trajecten
-elke dag een stopcontact nodig
De meeste mensen zijn niet bereid al deze beperkingen te accepteren.
@Jan, kijk niet alleen vanuit jezelf, maar ook vanuit het perspectief van anderen.
Wie zijn "de meeste mensen"? Heb je dat onderzocht?

-beperkte mogelijkheden bij luchtvaartmaatschappijen. Kom je ook bij "gewone fietsen" tegen. Verder gaat niet iedereen vliegen.
-beperkte actieradius . een tocht van ruim 3200 met dagafstanden tussen de 70 en 110 km in Azie is bepaalde géén "beperkte actieradius". Kreeg onlangs nog een mailtje van Dirk en Hanneke uit Vietnam.
-gebruik beperkt tot relatief vlakke trajecten. Niet iedereen houdt van bergen, maar als je zuinig omgaat met trapondersteuning, kun je ook wat stevige klimmetjes opnemen. Ik heb zelf e-bikes getest in de bergen van Zwitserland, Oostenrijk en de Ardèche. Hoe zijn jouw ervaringen? Verder worden de accu's steeds beter.
-elke dag een stopcontact nodig. Overal ter wereld tref je wel stopcontacten, met uitzondering van afgelegen gebieden in bijvoorbeeld Afrika. Lijkt alleen voor wildkampeerders een probleem, maar hoeveel procent van de fietsreizigers kampeeert in het wild?