Additionally, paste this code immediately after the opening tag: post eens een foto van je vakantiefiets - Pagina 93 - Forum Wereldfietser

post eens een foto van je vakantiefiets

3734 berichten
Extra retro:

Afbeelding

met bijpassend tentje :wink:.

Foto genomen aan de oever van de Saone. Ik kwam net bij Gilles Berthoud vandaan alwaar ik mijn kapotte VO zadel had vervangen.
Voorproefje.

Afbeelding
Wat is dit nou? hoog en geveerd? ben je van je geloof af??!??
De schijfrem achter verraadt een hoge benodigde remkracht en de vering slechts wegdekken... Berggebieden in Oost-Europa?
Hallo trapperdetrap,

welkom op dit forum. Ik heb de link van je bericht aangepast, ik neem aan dat het om deze foto gaat.

Frank, moderator
Zo zou de fiets van Trapperdetrap als het goed is te zien moeten zijn:


Afbeelding
Komende van een racefiets, recent een trekkingfiets aangekocht en zo dus op dit forum terechtgekomen..
Voor nu voornamelijk woon/werk verkeer en maar in de nabije toekomst hopelijk mooie fietsreizen/tochtjes in zicht..

Afbeelding
En hij is af:
Afbeelding

Robertjan heeft goed geraden; de laatste jaren kom ik meer slechte wegen en moordende afdalingen tegen. Dus vandaar groot voorwiel, vering en een tweede schijfrem. Die overigens niet zwaarder is dan een velgrem.

Met dank aan Elan voor het geduld om aan mijn eindeloze wensenlijst te voldoen en de fiets zo perfect op maat te maken.

Groetjes,

Walter
waltertje schreef:En hij is af:
En hij is heel mooi.
waltertje schreef:...en een tweede schijfrem. Die overigens niet zwaarder is dan een velgrem.
Heb ik het goed onthouden dat je TRP Spyre hebt gekozen? Ik kan er niets meer over vinden. Was het zo dat die meer ruimte hebben tussen blokjes en schijf en dus minder snel aanlopen?
Ik overweeg schijven voor m'n nieuwe fiets, vandaar.

Frank
frank bueters schreef:En hij is heel mooi.
:)
Heb ik het goed onthouden dat je TRP Spyre hebt gekozen? Ik kan er niets meer over vinden. Was het zo dat die meer ruimte hebben tussen blokjes en schijf en dus minder snel aanlopen?
Ik ben uiteindelijk voor de BrakeForce One gegaan. Jaja, Walter gaat hydraulisch. De reden dat ik me toch tot hydrauliek heb laten verleiden, is dat dit een fundamenteel ander systeem is dat inderdaad meer ruimte tussen blok en schijf heeft. De plunjers worden helemaal teruggetrokken, wat hopelijk ook betekent dat het systeem langer meegaat en minder vaak ontlucht hoeft te worden.

Op mijn oude Fujin rij ik nu wel met een TRP Spyre. Het fijne van die rem is dat hij dubbelwerkend is; beide remblokken bewegen naar de schijf toe. Ben er tot nu toe erg tevreden over. Maar het remt niet zo mooi als de BF1.

Groetjes,

Walter
Doet me wel denken aan de HP Speedmachine. Of ben ik nu erg aan het vloeken/schelden?
Robbert-Jan, misschien dat de schaduw voor een wat vertekenend beeld zorgen maar de speedmachine heeft een kleiner voorwiel. En heeft (vind ik) minder strakke lijnen dan de Chamsin van Walter.
Afbeelding
Mijn van Nicholas Pioneer 29er 2014 met RH/Belt/Son/Edelux

Afbeelding

Afbeelding
Na 80000km en 60 landen de trots en vervoersmiddel van mijn oom geweest te zijn kwamen vandaag de wielen van zijn fiets weer in beweging. Ongeveer 1,5 jaar geleden overleed hij en stond zijn fiets in Egypte. Mijn tante heeft hem 2 weken terug opgehaald. De afgelopen 1,5 week bezig geweest met het opknappen en afstellen. Vandaag de tweede testronde gereden en hij rijd geweldig. Het begin van vele avonturen en tochten.

Afbeelding
Mooi man. Daar mag je best wat meer fotootjes van laten zien hoor!
Thanks. Voelt erg goed. De ritjes zijn nog met een lach en een traan.

Ik heb de crank, cassette en zadel vervangen. De zadelpen zat compleet vast maar met veel kruipolie en wat kracht kwam hij uiteindelijk los. De fiets is verder prima in orde. Hij rijdt zeer soepel en maakt geen enkel raar geluidje of iets dergelijks.

Afbeelding
Afbeelding
Mijn eerste fietsvakantie, er zullen er nog veel volgen!

Afbeelding
Afbeelding

Mijn onlangs aangeschafte Koga Signature.
Waar kun je beter een foto maken van je vakantiefiets als bij het bordje Gerard Monninkpad ??
Afbeelding