Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wie heeft tips..... fietsen in Azie (Thailand) - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Wie heeft tips..... fietsen in Azie (Thailand)

Boop schreef:Dag reisdame,
Ooit ben weggefietst uit Bangkok.
Naar het oosten.
Heb vervolgens na een paar dagen de trein genomen naar het noorde.
Daar gefietst langs de Mekong
Overgestoken naar Laos
In het noorden gefietst
Terug gevlogen vanafLuang Prabang
Naar Bangkok
4 weken weg geweest
Goed te doen voor vrouw alleen op pad
Ik vond het geweldig
Je kunt de routes van Awold als richtlijn gebruiken
Of als aanvulling
Wat je wil. Het is ook een kwestie van doen
Plezier
Thanx Boop,

Dat geeft meteen al een fijn gevoel, en ik geloof als het eenmaal zo ver is.....ik echt wel over die drempel ben en het helemaal fantastisch gaat worden.

Gr TW
bert sitters schreef:
TravelWoman schreef:Hallo Wereldfietsers,

Ik heb na veel wikken en wegen en overwegen van allerlei andere optie's toch gekozen voor fietsen in Azie. Wel met AWOL, omdat het mijn eerste keer buiten Europa wordt en de drempel nog mega groot is.

Maar ik heb nu zelf bedacht dat ik deze maand gewoon maar de reis moet gaan boeken, en me niet meer te laten leiden door mijn angst voor het onbekende :-)

Graag hoor ik jullie ervaringen, adviezen, tips, de do's and don't etc..tegemoed.

Alvast bedankt,

TravelWoman
Om nog een beetje meer in de sfeer te komen en mogelijke drempelvrees weg te nemen:
http://www.telegraaf.nl/reiskrant/beste ... zie__.html
Hallo Bert,

Helemaal geweldig dat artikel in de krant en er staan o0ok leuke tips in.... super bedankt :D

Gr Tw
TravelWoman schreef:
dik5 schreef:Al vele keren met awol in Azie gefietst :Thailand Laos Cambodja Bali Lombok en Maleisie.
Ik denk dat Thailand om te beginnen de beste keus : veilig,mooie routes en veel kennis aldaar van Awol.
Wij zijn destijds begonnen met midden Thailand.
Een leuke reis waar je ook een paar dagen Bangkok kan bekijken en zowel langs de west als de oost kust fietst.
Succes
Dirk
Hoi Dirk,

Bedankt voor je advies, ik ga denk ik voor de route in Noord-Thailand.

Je start en eindigd in Chang Mai (daar ben ik nog niet eerder geweest, Bangkok wel), trip gaat langs de Gouden Driehoek, Mekong revier, grensgebied met Laos en Birma... al met al een mooi route volgens mij.

Ik ben vooral benieuwd hoe dat gaat met mijn fiets, wat moet gedemonteerd worden en waar kom ik aan een doos om de fiets in te vervoeren tijdens de vlucht etc?

Verder ben ik vooral nieuwschierig naar de don't en do's tijdens een dergelijk fietsvakantie in Thailand.

Gr TW
Hoi Tw
Wij hebben deze route ook al gedaan, ik vond en vindt het nog steeds de mooiste route die ik ooit gedaan heb.

Er zit wel behoorlijk wat klimwerk in maar het is prachtig
Als je meer info wilt stuur je maar een PBtje

Dirk
Doos kun je gewoon halen bij een fietsenwinkel, krijgen de fietsen in dozen aangeleverd en moeten betalen voor afval dus veelal blij dat je n doos meeneemt. Wel even goed om tijdig op een winkel te bezoeken zodat ze evt een doos voor je achterhouden. Afhankelijk van de grootte van de doos en fiets moet je meer of minder demonteren, In ieder geval zullen de pedalen eraf moeten en het stuur gedraaid worden. Zonder voor spatbord wordt het een en ander wel een stuk makkelijker.

Zeker eens dat Noord Thailand heel mooi is... zul je geen spijt van hebben ( maar van welke fietsreis eigenlijk wel?)

Do: genieten, genieten, genieten.

Veel plezier