Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Waar heb jij vandaag gefietst - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Waar heb jij vandaag gefietst

Klein rondje in de Betuwe mede om mijn nieuwe fietsbroek uit te proberen.
Robw
Van Voorhout via Wassenaar naar Leiden en daar als vrijwilliger van de Leidse Rederij twee vaartjes door oude Leiden gevaren met de cocosmacroon, www.leidserederij.nl. Aan boord van een van de vaartjes een Compostella ganger. Naturrlijk de Lodewijkskerk laten zien aan de steenschuur; Deze ligt aan de route die start vanuit Haarlem en waar je een stempeltje kunt scoren.

Klein rondje maar in de ochtenduren o zo fijn
Gisteren van Rotterdam naar Amsterdam. Vandaag een rondje Zwolle - Kampen.
Rondje Ermelo, Drie, Garderen, Putten. Op de fietspaden veel verkeer, op de bospaden heerlijk alleen.
Vandaag rondje Delftland. Vanuit Rotterdam Kris kras door deze mooie polder. Bij de waterweg aangekomen was de wind op de terugweg nog redelijk tegen. Maar het mooie weer maakt een hoop goed.

Groet, Ruud
Ik heb dus vandaag de tweede etappe van de Hemelvaartroute gedaan: van Baarle-Nassau naar Leende. Ziet er echt prima uit en hopen met Hemelvaart ons ook zo'n prachtig weer gaat bieden .
Op een paar punten zijn de knooppunten veranderd. De route die op de site van De Wereldfietser staat wordt nog aangepast.
Een van de campingeigenaren op de Hemelvaartroute was naar de Fiets en Wandelbeurs gekomen. Zij heeft daar uitgebreid gesproken op de stand van De Wereldfietser en is meteen lid geworden.

Veel fietscafés gezien onderweg, maar In Den Bockenreyder mag je eenvoudig niet missen. Ontzettend druk maar wel sfeervol en ik vond er zonder moeite een plekkie met zicht op mijn fiets. Personeel genoeg en vlotte en vriendelijke bediening. Prijzen vallen mee. Hier is een fietser écht welkom. De menukaart is in het Brabants. Voor fans van een fout bier is er een teleurstelling: er is géén Heineken! Hoera!

Ik heb er weer zin in.
Vrijdag van Heusden naar Wageningen, gisteren van Wageningen naar Eerbeek, vandaag van Eerbeek naar Beekbergen. En daarna achterop de auto (de fietsen) naar huis.
We zijn vanaf Meijendel door de duinen naar Zandvoort gegaan om daar met een jarige vriendin van de zon te genieten. Terug naar Meijendel weer door de duinen, blijft schitterend.
Over oude dijkjes van 's-Hertogenbosch richting Waalwijk en dan over de Maasdijk door Polling's met toeristen overstroomde woonplaats weer naar huis. Een erg mooi tochtje voor een Rondje 's-Hertogenbosch!
Oorspronkelijk van plan rond Arnhem te gaan fietsen, maar was bang dat de Veluwe te druk was. Alternatief via Groenekan en Hollands Rading naar de Ankeveense plassen. Langs het Naardermeer naar Muiderberg en daar de brug over naar Almere de LF20 volgend. Helaas was het aan de andere zijde opgebroken en raakte ik de LF20 kwijt. Gooimeerdijk gevolgd tot de brug vd A27. Rondje afgemaakt via LF23, Goyergracht (eindelijk!) , Laren, kasteel Groeneveld, Lage Vuursche, Bilthoven.

Mooi rondje, maar erg druk vandaag!
Grappig, ik was ook bang dat de Veluwe te druk was vandaag, en reed daarom eerst op minder toeristische fietspaden zo tussen Arnhem en de Veluwe door richting Rheden, om vanaf daar een sprintje tegen de Posbank omhoog te doen. Daar was het inderdaad gekkenhuis (verhuurde elektrische scooters, echt?), maar een stukje verderop was het weer heerlijk rustig. Misschien ontweken meer mensen deze paden uit angst voor drukte...
Het was ook een testritje / begin met inzitten van een nieuw zadel, een Gilles Berthoud Aspin. Keihard, maar met een zeempje zit ie wel goed.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gisteren met mijn club vanuit Katwijk een rondje Ackerdijkse Plassen gedaan, uit-en-thuis zo'n 85 kilometer. Heerlijk, en met een groepje van 15 man (wel wat veel, maar ja) geen problemen ervaren met overige weggebruikers, die kans zit er altijd in met dit weer. En uiteindelijk zo'n 75% van de weg kopwerk verricht, waarvan sowieso de hele heenweg met wind tegen... de vorm komt er weer aan!

En zaterdag de Santos maar eens goed schoongemaakt na een maandje woon-werkverkeer... wordt toch knap vies. Stuur wat laten zakken en zadel een halve centimeter omhoog voor een iets sportievere zit, nu mijn rugklachten lijken te verdwijnen. Dat maakte het ritje naar kantoor vanochtend weer wat plezieriger!
Vanuit Dordrecht de Merwede overgestoken en via Sliedrecht, Wijngaarden, Bleskensgraaf (langs de ijsclub!), pad langs de Graafstroom, en dan met een slingertje via Papendrecht en de Waterbus weer terug naar Dordt. Ruim 30 km met heerlijk weer.
Rondje Ermelo, Vierhouten, Epe, Elspeet, Staverden en weer terug. Aanmerkelijk minder fietsers op de bospaden, des te meer vogels en wild.
Buitenland: Spanje.
Vandaag hebben we een driedaagse route afgerond, nl. Denia-Xativa-Bocairent-Denia. Het is in het gebied tussen Valencia en Alicante. In totaal 220 km en 2500 hoogtemeters. Dat is weer wat anders dan een rondje Veluwe.
Mooie natuur, rustige weggetjes, afwisseling van asfalt en onverhard. En mooi weer, maar ja in Nederland was het zelfs nog warmer.
3-Provinciëntocht: De Heen-Bruinisse-Achthuizen-Willemstad-De Heen :D
Van Utrecht naar Naarden vesting op zaterdag. Uiteraard met een omweg, wel een andere dan ik oorspronkelijk in gedachten had. 45 km gefietst en geen centje pijn in mijn knie. Na anderhalf jaar van geduld, fysiotherapie, andere fietshouding en steunzolen lijkt het nu toch goed te komen. Terugweg met de trein gedaan omdat je niet bij je grootmoeder voorbij kan fietsen zonder een bezoekje te brengen en ik had daarna geen zin om 25+ km door het donker te fietsen in mijn eentje. Hopelijk snel een vervolgtochtje.
Om 6.45 stappen we op de fiets, het is 26 graden, lekker fietsweertje.
We nemen de brug over de Lopburi rivier, en volgen een mooie rustige landweg.
Nog eenmaal genieten we van de fris groene rijstvelden, de bananen- en palmbomen.
Zelfs van de honden langs de weg, die ons vandaag met rust laten.
We denken terug aan al die mooie momenten van de afgelopen 4 maanden.
Aan al die lieve hartelijke mensen die we hebben ontmoet.
Aan al die interessante medereizigers die we tegen zijn gekomen.
Aan al die mooie plaatsen die we bezocht hebben.
Aan al die leuke weggetjes die we gefietst hebben.
Aan al die bizarre voertuigen met enorme ladingen.
Om 12.15 rijden we Ayutthaya binnen, het begin- en eindpunt van deze fietsreis.
4736 km relaxed door Thailand, Cambodia en zuid-Laos gereden.
Het was weer een práchtige fietsreis.
Jammer dat dit de laatste dag is.

Cor en José
Afgelopen dagen rondjes gefietst door de bollenstreek,het begint al aardig te kleuren

Dirk
Met de trein en vouwer mee naar Brussel. (vorige week zondag)
Daar de "Groene Wandeling" gefietst. Een rondje van om en bij de 60 km rond Brussel.

Niet verwarren met "De Gordel" die is 100km.
Zoals het hoogteprofiel laat zien: Brussel is niet plat.

Tevens heb ik nu gevonden hoe foto's te taggen!
http://adventures.garmin.com/en-US/by/b ... ussel/#top

Mvg