Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsen van London naar Edinburgh - Forum Wereldfietser

Fietsen van London naar Edinburgh

Hey hey!

Deze zomer willen ik en mijn vader weer gaan fietsen. Na eerder al naar Parijs en Berlijn gefietst te zijn lijkt het mij nu wel leuk om van London naar Edinburgh te gaan.
Nou vraag ik me af of er hier kaarten / routes voor zijn, of het een beetje te fietsen is voor niet super getrainde fietsers en hoelang het dan ongeveer zou duren bij een gemiddelde snelheid van 80-100km per dag.

Iemand enig idee? :D
Bergmannetje schreef:Hey hey!

Deze zomer willen ik en mijn vader weer gaan fietsen. Na eerder al naar Parijs en Berlijn gefietst te zijn lijkt het mij nu wel leuk om van London naar Edinburgh te gaan.
Nou vraag ik me af of er hier kaarten / routes voor zijn, of het een beetje te fietsen is voor niet super getrainde fietsers en hoelang het dan ongeveer zou duren bij een gemiddelde snelheid van 80-100km per dag.

Iemand enig idee? :D

ik denk dat henkfietst52 je er meer over kan vertellen hij heeft pas geleden linkje naar LEL gereden
Kijk even op de site van Sustrans naar welke fietsroutes er mogelijk zijn.
In Engeland is het veel leuker om langs deze routes te rijden dan andere (tweebaans) autowegen.

Ook kun je daar (soms gratis) kaarten krijgen en boekjes met routebeschrijvingen.
Maar begin gewoon eens met de wiki te lezen. Levert al veel info op

Peter
Mijn vriend fietst van die monstertochten zoals bijvoorbeeld Parijs Brest Parijs 1200 km. moet je dan binnen 90 uur fietsen.
Ook heeft hij al een paar keer Londen Edinburg Londen gefietst daar moet een route van zijn zelfs een GPS track .
Als je wil kan ik dit wel voor je informeren.
Klaas de Pelgrim
Vorig jaar heb ik L-E-L gereden, zie hier een filmpje van ondermeer de route. Er is een GPS track van.

Aan je nick name te zien schuw je de heuvels niet?

Verslag mijn site: http://kleurrijkleven.webklik.nl/page/de-randonneur

https://www.youtube.com/watch?v=fsv_H03tlRs

https://www.youtube.com/watch?v=Yd2BG1ydL4Q

Henk

kunst en fietswerk
Zoals Hans al schrijft, Sustrans. Sustrans beschrijft een uitgebreid fietsroutenetwerk maar niet zo heel veel doorgaande routes. Met wat knippen en plakken kom je een eind, en dan wel veelal over autoluwe wegen en paden.

Er is een OpenFietsMap met Groot Britannië. Maar pas op, je mag in Engeland in principe op elke weg fietsen uitgezonderd M(otorways). Je moet je afvragen of je op al die wegen wil fietsen.

Een actuele OSM Cycle map van UK vind je hier.

Er is ook een aardige online fietsrouteplanner van UK op basis van de OpenCycleMap. Die kan wel eens helpen als je er met Sustrans niet uitkomt.

Of je zou kunnen overwegen om de North Sea Cycle Route te volgen van Harwich tot Edinburgh, eventueel voorafgegaan door een stukje Heart of England route van London naar Harwich.
De oostkant van Engeland is over het algemeen vlakker dan de rest, Er is zelfs een deel genaamd "Little Holland", oude polders aangelegd door nederlandse krijgsgevangenen, and it shows :roll:

Frank
Bedankt voor de reacties! Zal iig die planners eens proberen! En ik heb ook die kustweg voorbij zien komen (GB 1 of zoiets), vraag me dan wel af, waar komt de wind vandaan 's zomers aan de oostkust?