Additionally, paste this code immediately after the opening tag: halte bij Villach - Forum Wereldfietser

halte bij Villach

We plannen een rondje van Villach in Oostenrijk via Slovenië naar Venetië en terug naar Villach.
Gezien we met de wagen naar Villach reizen willen we die bij een overnachtingsplek voor een drietal weken achter laten. Heeft iemand een leuk adresje waar dat kan, eventueel mag dat ook in de buurt van Villach zijn.
Dank :P
Probeer eens een van de campings aan de Faaker-See, bijvoorbeeld Anderwald. Het ligt er natuurlijk wel aan wanneer je gaat, in het hoogseizoen kan het daar erg druk zijn, van eind mei tot 1e week juli is dat denk ik wel mogelijk.
We hebben het vorig jaar een rondje Kroatië en Slovenie gedaan, ook vanuit Villach. We zijn vanuit Nederland in een dag naar Villach, beter gezegd Fakersee gereden en daar de eerste nacht op de camping gestaan (Strandcamping Gruber). We konden daar onze auto twee weken laten staan (ondanks een superdruk Harley-weekend). Na twee weken de auto weer opgepikt (die twee weken op de parkeerplaats waren gratis)
Twee jaar geleden een rondje Oostenrijko-Slovenie gedaan. Onze auto achtergelaten op het parkeerterrein van Bacher-Reisen in St. Michael im Lungau. http://www.bacher-reisen.com/kontakt.htm
Alvast dank!

Waar vind ik precies St. Michael?
fietser48 schreef:Alvast dank!

Waar vind ik precies St. Michael?
Tussen Salzburg en Villach in.

Als je nu voordat je de moeite neemt om een vraag te tikken even de tekst die je zoekt selecteert kun je een machine vrij eenvoudig voor jou het antwoord laten zoeken.

Peter.
fietser48 schreef:Alvast dank!

Waar vind ik precies St. Michael?
Tussen Salzburg en Villach in.

Als je nu voordat je de moeite neemt om een vraag te tikken even de tekst die je zoekt selecteert kun je een machine vrij eenvoudig voor jou het antwoord laten zoeken.

Peter.
Waar vind ik precies St. Michael?

Google maps is heel handig om eea na te kijken en maakt het heel duidelijk.
Bedankt Saartje!

Kun je in grote lijnen je traject geven? En was qua klimwerk de route goed te doen?
Wij zijn dus begonnen in St. Michael im Lungau, de Mur-Radweg tot aan Bad-Radkersburg. Wij vonden het een mooie route met korte hellingen die goed te fietsen zijn. Voor Radkersburg wordt het vlakker en vonden wij wat saaier worden(1 dag fietsen). Maar 100% perfect is denk ook wel wat veel gevraagd. Daar Slovenie ingereden door, Ptuj Maribor en de hoofdstad Ljubljana, is een prachtige stad met een camping op fietsafstand. Een eind voor Ljubljana de trein genomen omdat wij de drukke verkeersweg te gevaarlijk vonden voor fietsers. Er lopen kleine wegen langs deze verkeersweg zagen we vanuit de trein, maar wij waren al een keer daarvoor de bergen ingefietst en dat valt niet mee. Via Kranj naar Bled en verder naar Kransjka Gora. Daar loopt een prachtig fietspad langs Natuurpark Trigla. Hierna naar Travisio in Italie, de grens over Oostenrijk weer in en door naar Villach. Vanaf Travisio is van een oude spoorlijn een mooi fietspad gemaakt en deze route is makkelijk te fietsen. In Oostenrijk naar Villach tot Spittal. Dit stuk is de Drau-radweg en na Slovenie vonden wij dit niet het mooiste stuk. Vlak (langs de rivier) en nogal wat dagjesfietsers.
In Slovenie vind je geen fietsroutes en wij hebben onze weg gevonden met het boekje "Slowenien per rad van Eberhard Schmitt-Burk". Ook campings zijn dun bezaaid, maar kamperen bij een boer die alleen maar Sloveens spreekt is ook erg leuk.
Wij vonden Slovenie zeer de moeite waard, maar het is niet altijd makkelijk je weg te vinden en de bevolking spreekt bijna geen engels, maar is erg vriendelijk en relaxed.
Het klimwerk is goed te doen zolang de routes uit ons boekje werden gevolgd. Als we daarvan gingen afwijken en de weg gaat de bergen dan is het soms wel erg (te) steil.