Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rome - Pisa - Forum Wereldfietser

Rome - Pisa

Hallo,
Binnenkort vertrek ik naar Rome via de Reitsma (lichte)route.
Vanaf Rome wil ik langs de kust naar Pisa fietsen.Vandaar naar Florence.En dan naar Rioveggio vanwaar de fietsbus mij weer terugbrengt naar NL.

Het gaat mij vooral om het stuk langs de kust.Heeft iemand daar ervaring mee ?.Is er misschien een bestaande route ?

Ik hoor het graag.

Groet.
Van Rome naar Pisa langs de kust is bij mijn weten een grote verschrikking. Er zijn stukken dat je alleen de SS1 kunt volgen, een vierbaanshel.
Je zou voor de terugweg van Rome naar Florence een van beide opties van Benjamins kunnen nemen. Die zijn wel rustig (en fraai).
Over de kust kan ik niet meepraten, wel met de suggestie van Arno. Ik ben niet echt fan van Benjaminse geworden maar zijn route Florence-Rome is echt prachtig. Soriano, Vitorchiano, Bagnoregio (bekijk de citadel!), Orvieto, het gebied Le Crete en Siena wil je niet missen op weg naar Pisa.

Daar staat tegenover dat het goed heuvelachtig is, en qua inspanning vermoedelijk te vergelijken met de zwaarste route van Reitsma. Na Orvieto krijg je een pittige klim en op de route van Sienna naar Pisa zit ook nog een venijnig stukje van 5km naar Volterra. Ga je van Siena rechtstreeks naar Florence, dan heb je rond Fonterutoli ook een redelijk zware klim van een kilometer of 9. De route is het echter zeker waard en na alle oefening die je dan al hebt gehad moet je het klimmen ook beter aankunnen.
Terug van Rome naar Florence met de "zwaardere" route van Reitsma (of Benjaminse, maar je hebt het boekje Reitsma 3 toch al bij je), zou ik overwegen.

Deze (Rei3zw) heb ik heen gereden, ook fantastisch. Zowel Benjaminse als Reitsma loopt in dit gedeelte langs een paar grotere kratermeren met badplaatsen waar het heerlijk zwemmen en uitrusten is, en naar mijn smaak prettiger dan aan de Italiaanse middellandsezeekust. Bij Reitsma zijn dit Lago di Bolsena en Lago di Vico. Ik heb ooit met de trein gereisd door die kuststreek ten noorden van Rome, het ziet er niet mooi uit daar.

Hans
Dank voor de antwoorden.

Ik overweeg het volgende te gaan doen;
Reitsma's route via Florence en Sienna.De Toscane route.
Terug ;Rome- Assisi-Florence.
In Florence de bus terug.
Ik heb er 8 weken voor uitgetrokken.Lijkt mij dus ruimschoots voldoende.
Of het lijf ook voldoende is,moet ik ondervinden.Maar ik heb goede hoop.

Groet.
Hallo mijn Reis van afgelopen zomer heeft me langs de hele kust van Genova tot Napels geleid. Dit is erg goed bevallen. Lees mijn verslagen op http://velomoda.blogspot.nl/2013/07/de- ... apoli.html.
Ik kan er honderd uit overpraten maar je mag me altijd mailen met vragen.