Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Nationale fietsroute 1 Denemarken van Rudbøl naar Skagen - Forum Wereldfietser

Nationale fietsroute 1 Denemarken van Rudbøl naar Skagen

Afgelopen zomer heb ik met mijn ene zoon de Jutlandroute gefietst. Komende zomer wil mijn andere zoon(12) ook met mij naar Skagen (Denemarken) fietsen. Omdat het mij leuk lijkt om niet weer dezelfde route te rijden, vroeg ik mij af of hier mensen zijn die ervaring hebben met het rijden van de nationale fietsroute 1. Kom je onderweg voldoende winkels tegen. Zijn er langs deze route ook (het liefst primitieve) campings?
Graag lees ik jullie ervaring.
Wij zijn eens vanaf Ringkobing naar het noorden gefietst. Saai is het woord dat me nu het eerste te binnen schiet. Ik zou route 5, langs de oostkust van Jutland, echter zo weer doen.
Wil je toch langs de Noordzee rijden: Genoeg winkeltjes, en de kampeerplekjes weet je tegenwoordig te vinden... :wink:
hoi,

ik heb zo te zien deze route in 2012 gefietst, ik ben toen o.a. langs de Deense westkust omhoog tot Skagen gefietst. Het is natuurlijk erg persoonlijk, maar ik herinner mij dit stuk als wat monotoon - vrij veel vakantiehuisjes aan de kust / in de duinen, wel wat toeristisch, maar niet storend op het moment dat ik er was. (vroeg in het seizoen)

Mij viel het wat tegen met zo'n 13 graden en aardig wat wind na een eerste week met prachtig weer (zo'n 28 graden) langs de m.i. prachtige Duitse wadden kust.

Ik had nooit problemen met plekken vinden om boodschappen te doen. Een paar jaar eerder fietste ik de Hærvejsruten, route nr. 3:

http://vejdirektoratet.dk/da/trafik/pla ... fault.aspx

Deze route herinner ik mij als leuk en afwisselend: open landschappen, stukjes bosgebied en af en toe een stad. Ook deze route gaat richting Skagen. Maar nogmaals, het is erg persoonlijk. Soms ervaar ik mooie gebieden als niet interessant als ik mij toevallig niet zo goed voel, en omgekeerd.
Bedankt voor jullie reacties. Ik wil sowieso een dag doorbrengen in Viborg (op mijn vorige reis een heel leuk stel ontmoet, daar moet ik echt weer even langs) dus dan wijk ik al van de route af. Ik kijk wel welke wegen me naar Skagen zullen leiden. Nog 15 weken geduld...dan mag ik weer. (Tussendoor wel fietsweekendjes als t ff kan)