Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Nieuwe knie....en het vervolg - Forum Wereldfietser

Nieuwe knie....en het vervolg

Fietsvrienden,
Lang niets van me laten horen, knieproblemen hebben me weggehouden van het fietsen....maar niet van het camperen!! Turkije, Spanje enz.....
Begin februari is mijn rechterknie aangepakt en een volledige prothese geplaatst.
Ruggeprik, maar ik heb nergens wat van meegekregen. De blauwe doeken werden weggehaald en ik vroeg: wanneer begint het. Alles al klaar meneer........
Operatie maandag, dinsdag namiddag naar huis! Had gelukkig hulp voor een korte periode, maar de tweede week deed ik al weer zelf boodschappen ( met rollator). En hond uitlaten.
En toen ging het mis......mijn rug begon heftig te protesteren...SI gewricht, maar ook andere spier en gewrichtsgroepen moesten zonodig tegenwerken.
Vlammende pijn en uitvalsverschijnselen.
Nu nog steeds fysio voor het rugdeel. De knie kan ik voledig buigen enz. dus daar ligt het niet aan. Helaas is hierdoor de verdere knierevalidatie wat achterop geraakt. Fietsen en autorijden zit er nog niet in.
Oeps, andere knie moet ook nog............
Dit jaar dus geen fietsevenementen voor mij, maar als de tweede knie eind dit jaar zou kunnen...wie weet volgend jaar?
Zware pijnstillers gehad, bevallen me slecht, misselijk en geen eetlust en bovendien werkt de riolering dan slecht.....iedere nadeel heb se voordeel...6 kilo kwijt.
Volg alles hier en op FB en het fietsen kriebelt heftig!

Groet
Jans
Jans,

Sterkte en beterschap. Goed weer iets van je te lezen!
Ja dat valt niet mee Jans, sterkte !!!
Leuk om wat van je te horen Jans! Succes met het revalideren.
Beste Jans,

Vervelend dat je zoveel klachten naast je knieprothese hebt, het is een lange weg die je moet doorlopen, twee nieuwe knieën is niet niks.
Zelf heb ik twee nieuwe heupen, de eerste 5 jaar geleden, de andere ruim twee jaar geleden, in twee ziekenhuizen Geldrop en Heerenveen, de orthopeed in Heerenveen vertelde mij voor de openratie ga maar veel fietsen, onlangs was ik voor een controle terug en hij vertelde dat ik niet zoveel moest fietsen :shock: twee verhalen bij elkaar, kreeg vraagtekens. Ik ben terug gegaan naar de orthopeed Geldrop die zeer goed bekend is en heb hem gevraagd hoe hij erover dacht over langeafstandsfietsen en vertelde mij dat het geen enke probleem is om met heupprotheses lang te gaan fietsen.
Ik weet niet of dat ook zo is voor knieprotheses. Dat zal je zelf wel weten.
Zijn er nog meer mensen op het forum die een knie of heupprotheses hebben!

beterschap Kirsten
Wat niet verstandig is met knieprotheses zijn stootbelastingen. Hardlopen/joggen wordt afgeraden, ook skieën beter niet. Fietsen wel, maar er is natuurlijk fietsen en fietsen......
3000 km in een maand ( Hanzetocht 2009) zit er niet meer in, ook al niet omdat ik een hele lieve huisgenoot heb geadopteerd. Een Labrador van 35 kg....in een fietskar? Kar 15, hond 35, mijn beruchte hoeveelheid bagage...denk niet dat dat gaat lukken. Maar recreatief fietsen moet gaan lukken.
Maar eerst deze revalidatie goed afronden en dan knie 2.

Dank voor alle blijken van medeleven.
Wie weet tot ziens bij een WF evenement.

Groet

Jans
Controle door Orthopeed: gaat prima......
"ik zie u over een jaar weer"
Mijn reactie: ik wil u graag eerder weer zien.....( orthopeed is charmante vrouw :oops: )
Reactie: dan plan ik nu in...................
Dus volgende knie in juni/juli...
Wie weet fiets ik volgend jaar weer naar de jaarvergadering ( met hond in kar???)

Het blijft kriebelen...het fietsen dus :D
Jans
Jans Kinds schreef:Wie weet fiets ik volgend jaar weer naar de jaarvergadering ( met hond in kar???)
... en de orthopeed op de fiets ernaast??? :lol:
Jans,

Klinkt een stuk beter! Sterkte met revalideren en tot volgend jaar.
Mijn vrouw ( 52 ) heeft vorig jaar ook twee kunst-knieen gekregen.
Een lastige periode met af en toe tegenslagen. De ene knie had een sneller herstel dan de andere.

Haar advies is : neem zoveel mogelijk fysiotherapie . Af en toe zeer pijnlijk, maar niet te vergelijken met de pijn die ze voor de operatie had. Helaas was het wel een flinke kostenpost om zoveel fysio te nemen, maar daar hebben we achteraf absoluut geen spijt van.

Nu , iets meer dan een jaar na de eerste operatie , fiets ze weer ( voorlopig met elektrische ondersteuning ) :D

Ik hoop voor jou hetzelfde ....succes
Heb idd uitgebreid fysio. Aandacht was eerst gericht op rug en omliggende gebieden, maar aan de knie wordt ook gewerkt.
Fietsen ( met el.ondersteuning) gaat goed.
2e operatie zal begin juli zijn. Hoop zelf op minder rugklachten. Rechter SI was altijd al een zwak punt, links geen last....dus .....ik ga ervoor!
Groet

Jans