Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Route Singapore - Bangkok - Forum Wereldfietser

Route Singapore - Bangkok

Hallo iedereen,

Op 10 Juni kom ik vanuit NZ aan in Singapore voor een tocht naar waarschijnlijk Bangkok.

Heeft er iemand suggesties of verwijzingen naar een goede website of reisgids voor een goede route?

Bedankt, Peter
Singapore - Bangkok?

Dat is ook een route die ik op de planning had staan voor deze winter. Naast nog minimaal 5 andere plannen voor lange fietstochten, dus ik moet nog een keuze maken. Maar ik ben ook wel benieuwd naar tips.
Toevallig deze route andersom gefietst. Vanaf Singapore zou ik aan de westkant van het schiereiland blijven fietsen tot ongeveer Krabi en dan pas oversteken naar de oostkant, je slaat dan de roerige zuidelijke provincie's in Thailand over.
Zelf zocht ik mijn route met gebruik van Google maps beter dan de verkrijgbare kaarten in Maleisie en Thailand.

Groet,
Paul Snoeij
De route van Krabi naar Bangkok heb ik op mijn website andersom beschreven. De info zal hier en daar verouderd zijn, want ik reed de route in 2000, maar als globale beschrijving heb je er wellicht wat aan (aanvullende info ook in een pdf). Alles bij elkaar een mooie route, waarbij je af en toe wel een stuk over de grote weg moet rijden, maar die is breed zat.
Van onze route richting Singapore herinner ik me als aanraders in Maleisië de weg van Penang/Georgetown naar Kota Bahru, vlak langs de Thaise grens, en de Perhentians, toentertijd zeer idyllische eilanden voor de oostkust bij Kota Bahru. De route van Kota Bahru naar Kuala Terengganu langs de oostkust van Maleisië was ook relatief rustig.
Zelf ben ik ondertussen ook op de website van Mr Pumpy gestoten. http://www.mrpumpy.net/index.html

Ik zal de site van Peter ook doornemen eens ik effectief aan het plannen ga.

Bedankt
Zelf ben ik ondertussen ook op de website van Mr Pumpy gestoten. http://www.mrpumpy.net/index.html

Ik zal de site van Peter ook doornemen eens ik effectief aan het plannen ga.

Bedankt
Ik heb het twee keer gedaan; een keer de westkust van Maleisië en een keer de Oostkust; neem vooral de oostkust. En in Thailand vond ik juist weer westkust mooier. En met een beetje mazzel kun je ook nog een stukje Myanmar in.

Het laatste stuk naar Bangkok kun je beter de bus of de trein nemen.