Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Voorlopig even niet - Forum Wereldfietser

Voorlopig even niet

We kennen waarschijnlijk allemaal wel het verschijnsel:
Je bent naar iets op zoek, tikt wat zoektermen in de zoekmachine, en je ziet bij diverse treffers een forum. Soms tref je een forum waar serieus informatie wordt uitgewisseld, maar vaker zijn het fora waar je door de gebezigde toon van taal snel weer verdwijnt.

In mijn beleving is het forum van De Wereldfietser langzamerhand ook afgegleden naar dit bedenkelijke niveau.
Teveel berichten ontaarden in wezenloze discussies en gescheld.
En teveel berichten die een opvolging zouden moeten krijgen vallen dood.

Veel mensen zijn de laatste tijd stilzwijgend van het forum verdwenen, of reageren nog maar incidenteel. Juist mensen die het forum interessant, leerzaam en leuk maakten.

Dat de laatste tijd het forum wordt overspoeld door een berichtendiaree van iemand die blijkens zijn verhalen veel ervaring heeft, maar dat jammer genoeg laat zien door ellenlange uitweidingen en zijn berichten lardeert met een overmaat van nutteloze links was voor mij de spreekwoordelijke druppel.

Ik zal dit forum voorlopig links laten liggen en mijn eigen weg gaan, ik heb hier even niets meer te zoeken.

Wellicht tot in betere tijden.

Peter
merk er eigenlijk niks van.....vind het best gezellig forum hier ...alles wat ik wilde weten heb ik via dit forum , mooi toch....en dat meningen wel eens verschillen vind ik zeker ook heel goed!!
houden zo zeg ik!!
Voor opgesteld ik ben geen lid maar lees het forum regelmatig..

Wat ik niet snap waarom mensen zo nodig moeten melden dat ze niet meer op het forum actief zullen zijn.. of gaan ze er vanuit dat hun bijdrage in afgelopen onmisbaar en van onschatbare waarde is geweest en dat zonder hun hel en verdoemenis over het forum zal verspreiden.

Wanneer je vind dat het zonde is dat een forum in een neerwaartse spiraal terechtkomt en je niet verder komt dan het constateren ervan en er niets aan doet. Niet anders dan huilen en dan vertrekken, wast is dan eigenlijk je bijdrage om te zorgen dat het wel waardevol is.
Typisch menselijk gedrag om mee te juichen met winnaars maar als het slechter gaat lopen te klagen en vertrekken.

Kritische mensen zijn juist nodig om het niveau hoog te houden en 'excessen' tegen te gaan of bespreekbaar te maken..

maar 'just my 50cents',
Peter M schreef:We kennen waarschijnlijk allemaal wel het verschijnsel:
Je bent naar iets op zoek, tikt wat zoektermen in de zoekmachine, en je ziet bij diverse treffers een forum. Soms tref je een forum waar serieus informatie wordt uitgewisseld, maar vaker zijn het fora waar je door de gebezigde toon van taal snel weer verdwijnt.

In mijn beleving is het forum van De Wereldfietser langzamerhand ook afgegleden naar dit bedenkelijke niveau.
Teveel berichten ontaarden in wezenloze discussies en gescheld.
En teveel berichten die een opvolging zouden moeten krijgen vallen dood.

Veel mensen zijn de laatste tijd stilzwijgend van het forum verdwenen, of reageren nog maar incidenteel. Juist mensen die het forum interessant, leerzaam en leuk maakten.

Dat de laatste tijd het forum wordt overspoeld door een berichtendiaree van iemand die blijkens zijn verhalen veel ervaring heeft, maar dat jammer genoeg laat zien door ellenlange uitweidingen en zijn berichten lardeert met een overmaat van nutteloze links was voor mij de spreekwoordelijke druppel.

Ik zal dit forum voorlopig links laten liggen en mijn eigen weg gaan, ik heb hier even niets meer te zoeken.

Wellicht tot in betere tijden.

Peter
Jammer Peter, maar ik begrijp het wel 8)
Ja, heel jammer.
Maar ik kan mij een aantal topics herinneren waarbij jij als persoon direct op de man speelde zonder inhoudelijk op het topic reageerde. Daar zit mijn inziens het probleem. Een aantal mensen heeft daar de neiging toe als je niet gelijk mee gaat met in hun redenatie. Dan wordt er gelijk op de man gespeeld incl. PM berichten. Daar heb ik je op aangesproken via dm. Want het gaat ook in een hele boel topics prima! Maar op de man spelen is bij mij een wel verdiende draai om je oren! Dus nu maar huilen?
Verder wat Kenben zegt!
Voor mij was de komst van de "larderende man" juist een verademing. Iemand die aandacht besteed aan zijn berichten en een energieke schrijfstijl hanteert. Dát is voor jou de druppel?

Ach, dat mag. In mij vind je geen medestander.
Peter M schreef:Dat de laatste tijd het forum wordt overspoeld door een berichtendiaree van iemand die blijkens zijn verhalen veel ervaring heeft, maar dat jammer genoeg laat zien door ellenlange uitweidingen en zijn berichten lardeert met een overmaat van nutteloze links was voor mij de spreekwoordelijke druppel.
Mensen die niet-commerciële leerzame berichten schrijven vind ik juist welkom. Verder kun je zelf kiezen om een link wel of niet te bezoeken.
Ik herhaal voor een deel wat ik ook al heb geschreven bij het onderwerp over ligfietsen en vakantie: ook op dit forum zijn er naar mijn smaak teveel mensen die er een wedstrijd in bijdehandheid van maken. Het leuke van dit forum is juist dat het bevolkt wordt door veelal ervaren fietsers die met hun deskundigheid veel informatie kunnen geven. We delen ook met elkaar dezelfde passie, dus dat zou een gevoel van verbondenheid en wederzijdse sympathie moeten geven.

Het goede van een internetforum is nou juist dat je eerst kunt nadenken voordat je iets post, waardoor discussies inhoudelijk blijven en emoties geen rol hoeven te spelen. Dit zorgt ervoor dat discussies interessant en leerzaam blijven. Een internetforum is geen kroeg of verjaardagsfeest. Met gevoel voor humor en creatief taalgebruik is natuurlijk niets mis, maar laten we de bal blijven spelen en niet de man.