Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Enquete : Onderzoek naar fietsers in de bergen - Forum Wereldfietser

Enquete : Onderzoek naar fietsers in de bergen

Beste fietsers,

Mijn naam is Niels Linders en ik mag me inmiddels 4de-jaars student Sportmarketing noemen. Het einde van mijn opleiding nadert en dat betekent stage lopen en onderzoek doen. Dat laatste is dan ook de reden dat ik bij jullie uitkom.
Voor mijn afstudeerstage doe ik namens Chalet Beyond een onderzoek naar de behoeftes, beweegredenen en het vakantiegedrag van fietsers in de bergen.
Ik heb al bij diverse wielerrondes geënquêteerd maar kom nog een aantal respondenten te kort. Zouden jullie een paar minuutjes willen nemen om mijn enquête in te vullen en mij daarmee enorm te helpen?

De enquête is te vinden op: http://www.thesistools.com/web/?id=413919

Alvast onwijs bedankt voor het invullen!
Kritische feedback is overigens altijd welkom :)

Groeten,
Niels Linders
Hi Niels,

Je onderzoek blijkt zich te richten op fietsarrangementen. Besef je dat je op deze site vooral fietsers vindt die eigenwijs (ook in de goede zin van het woord) hun eigen plan trekken - die vrijheid en zelfredzaamheid vinden we i.h.a. een van de charmes van het wereldfietsen. Onze antwoorden kunnen daarom allesbehalve representatief zijn voor de doelgroep van je stagebedrijf.

Wat betreft vraag 9 (Als ik een arrangement bij [bedrijfsnaam] zou willen boeken, zou dit met het volgende doel zijn), die valt niet serieus te beantwoorden. Ik heb namelijk geen flauw idee wat of wie [bedrijfsnaam] is, anders dan dat het blijkbaar fietsarrangementen aanbied.

Andere kritische noot: het is erg marketinggericht ("heeft u wel eens van [bedrijfsnaam] gehoord / mag [bedrijfsnaam] u benaderen). Ik snap die behoefte vanuit je stagebedrijf maar had ik dat van tevoren geweten dan had ik de enquête niet ingevuld.
Anders schreef:Hi Niels,

Je onderzoek blijkt zich te richten op fietsarrangementen. Besef je dat je op deze site vooral fietsers vindt die eigenwijs (ook in de goede zin van het woord) hun eigen plan trekken - die vrijheid en zelfredzaamheid vinden we i.h.a. een van de charmes van het wereldfietsen. Onze antwoorden kunnen daarom allesbehalve representatief zijn voor de doelgroep van je stagebedrijf.

Wat betreft vraag 9 (Als ik een arrangement bij [bedrijfsnaam] zou willen boeken, zou dit met het volgende doel zijn), die valt niet serieus te beantwoorden. Ik heb namelijk geen flauw idee wat of wie [bedrijfsnaam] is, anders dan dat het blijkbaar fietsarrangementen aanbied.

Andere kritische noot: het is erg marketinggericht ("heeft u wel eens van [bedrijfsnaam] gehoord / mag [bedrijfsnaam] u benaderen). Ik snap die behoefte vanuit je stagebedrijf maar had ik dat van tevoren geweten dan had ik de enquête niet ingevuld.
Beste,

Bedankt voor je uitgebreide reactie en het invullen van de enquête. Het klopt dat de enquête zich met name richt op fietsarrangementen. Ondanks dat dit misschien niet de perfecte doelgroep voor fietsarrangementen is, ben ik wel benieuwd naar jullie mening. De bezoekers van deze website zijn tenslotte fietsers en er achter komen dat er weinig interesse is voor fietsarrangementen omdat de meeste fietsers vrijheid willen, kan ook een uitkomst van mijn onderzoek zijn.

Vraag 9 is misschien een beetje onduidelijk gesteld. Met deze vraag wil ik graag te weten komen met welke reden de fietser wil gaan fietsen in de bergen.
De laatste vragen van de enquête zijn inderdaad zeer marketinggericht, aangezien dit relevant is voor mijn studie. Hiermee zou ik kunnen laten zien dat [bedrijfsnaam] niet bekend genoeg is in de fietserswereld.

Nogmaals bedankt voor je feedback. Ik ga het noteren en verwerken in de volgende versie van mijn enquête.

Met vriendelijke groet,

Niels Linders
NielsCB schreef: Beste,

Vraag 9 is misschien een beetje onduidelijk gesteld. Met deze vraag wil ik graag te weten komen met welke reden de fietser wil gaan fietsen in de bergen.
Dat vraag ik mezelf ook al jaren af. :lol: Ik doe dat al sinds 1981 maar uitsluitend kamperend. Van Annecy naar Gap daar was het veel heet voor fietsers. Vervolgens Allemont en de laatste jaren hebben wij met de caravan Bourg d Oisans als standplaats. Dus het invullen zal niet zoveel zin hebben.
Waarom ik dat doe, geen idee. Ik geniet wel 3 keer, daarvoor moet ik boven de bomergrens uitkomen. De inspanning die je moet leveren, het uitzicht en de indruk die over je heen valt tijdens het klimmen. Om even over het randje te kijken kan je met een fiets gemakkelijk aan de verkeerde kant van de weg rijden. En als laatste van boven naar beneden. Heerlijk. :lol:
Rare vragen :shock: :shock: :shock: lijkt mij meer op RECLAME of naams bekendheid
Ik kan er ook weinig mee... De ene fietser is de andere niet. :D
tsjaa,..... met mijn nickname zit er weinig anders op dan de enquete in te vullen. Suc6 met je stage.
Wel ingevuld, tot de vraag of ik regelmatig of 'wel eens' wilde bijdragen aan een onderzoek en een email-adres moest invullen. Misschien heb ik daarom wel de laatste vraag gemist of ik nog opmerkingen had.
je onderzoek is nogal op racefiets georiënteerd. Hou er rekening mee dat de resultaten gekleurd worden door je oproep op dit forum vol eigenwijze mensen.

Ja.
Ik zou wel eens een paar dagen in een bergachtige omgeving willen fietsen zonder dat er 3 of 5 ortlieb-tassen aan een fiets met dikke banden te hangen. Mijn racefiets en wat bagage mee in een city-nightline of in een vliegtuig en de rest van de week me geen zorgen hoeven maken over dat extra gewicht.
Lijkt me wel wat.