Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wat deed jij vandaag met je fiets? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Wat deed jij vandaag met je fiets?

125 berichten
Ketting van mijn oude fiets gesmeerd met dry lube :D
,naar de duinen gefietst, rondje gejogged en weer terug gefietst :D
Met een nieuwe cranktrekker de crank eraf gekregen. Ging soepel dus had gewoon slecht gereedschap.
Heen en weer naar de GGD om mijn prik tegen teken-encephalytis te halen.
Vandaag mijn Scott Tampico ATB gewassen, gevet en afgesteld. Verder een lijst met onderdelen gemaakt die ik binnenkort ga bestellen om versleten onderdelen te vervangen en anderen te upgraden. Ik heb de fiets in 2005 nieuw gekocht en sindsdien eigenlijk op remblokjes en banden na niks aan vervangen. De voorvering heeft 1 keer een opknapbeurt gehad maar verder zelf gewoon afgesteld en blijven rijden. Nu zijn er dus wat dingetjes aan vervanging toe en andere dingen wil ik beter hebben,
De crank, cassette en ketting zijn hard aan vervanging toe. Hier komt weer een nieuwe Deore set op. De voorvering wil ik beter hebben met een lock-out. Waarschijnlijk een setje wielen erbij met "snelle" banden. Als er dan nog geld over is misschien een setje schijfremmen maar daarvoor moet ik even kijken of mijn wielen geschikt zijn.
Verder wacht ik op mijn onderdelen uit Duitsland voor de andere fiets.
Schoongemaakt na de rit naar Fyn, Denemarken
Vroeg in de trein van Eindhoven naar Groningen. 102 km gefietst over de LF9 van Groningen via Peize - Norg - Appelscha - Havelte - Steenwijk naar Meppel. Ik vond het supermooi door Fochteloërveen, Nationaal Park Drents-Friese Wold en de hei/bossen bij Havelte. Helaas was het laatste stuk tussen Steenwijk en Meppel vrij saai. Al met al een mooie tocht.

Wim
Zeker een mooie route, vorig jaar ook eens vroeg op de trein gestapt naar Groningen en ook een heel stuk LF9 gefietst.

On Topic: Gisteren marktonderzoek gedaan naar een nieuw/gebruikt frame om m'n pas aangeschafte Rohloff naaf te kunnen gaan gebruiken.

Nu ook weer vroeg in de trein met fiets, en ondertussen aan het uitzoeken wat de route zou kunnen worden.
De nieuwe Desertwolf van Vredestein gemonteerd en een rondje gereden.
Wim Kanters schreef:Havelte - Steenwijk
Wim
Dan ben je langs mijn huis gefietst ongeveer :D
Vanochtend op de racefiets rondje door het groene hart gemaakt.
Moesten telkens van de route afwijken vw. de Leiden Maraton.
Heerlijk weertje :D
"Rondje Haarlem".
Mijn eerste lange rit gemaakt even op en neer naar mijn broer 135 KLM op de teller en een erg zere bibs en wat spierpijn

Heerlijk effe bijkomen en alvast over de volgende nadenken
Zaterdag geen meter gefietst maar toch de hele dag met fietsen in de weer geweest: eerste editie van Katwijk Fietst, met een MTB-strand-duinrace en in de middag een criterium. Zeer geslaagd evenement, volgend jaar weer!
Wat deed jij vandaag met je fiets?
Crashen...

Gelukkig hebben we de beelden nog. :lol:
Achterop de auto naar de fietsenmaker. Na de lekke band van woensdag, die ik heb geplakt, kon ik in de buitenband geen ongereichtigheden vinden. Maar zondag, 45 km. verder, stond de band na kerkgang weer plat. Ik dacht de buitenband door een fietsenmaker te laten checken. Die kon ook niets vinden, behalve een klein gaatje.... Weer naar huis gefietst, afwachten of ik vandeweek weer plat sta. Dan ga ik wel met een krijtje aangeven waar de buitenband tov de ventiel zit, dan kan ik gerichter controleren als ik het gaatje heb gevonden. Kan natuurlijk zo zijn dat het lekmakertje alleen onder belasting in de buitenband naar binnen steekt, dan voel je het niet bij oppervlakkig onderzoek...
Velglint getsjekt?
60 kilometer gefietst om asperges te halen (die ik ook op vijf minuten vers kan krijgen overigens. Lang leve de Brabantse zandgronden).
Heen en terug gefietst (op de bukfiets dus) naar de ligfietsopstapdag in Ede. Voor het eerst op ligfietsen gefietst! Zonder nu meteen die hele discussie weer te willen aanzwengelen, toch wel heeeeeel erg leuk zo'n ligfiets, smaakt naar meer :D
(nu nog ruimte vinden het het veel te kleine schuurtje)

Jeroen
Ach, ik heb meer dan de helft van onze fietsen in huis op de zolderkamer. Inclusief de Santossen. Ja, da's dus twee trappen op. Daar ben ik klaar mee, dus de schuur in de tuin gaat uitgebreid worden. Opdracht staat al op werkspot;).
En gisteravond een Pinarello FP2 opgehaald bij een fietsmaatje. Eens kijken wat het evrschil tussen alu en carbon nou precies is... Ff lekker spelen.
Travelmaster schreef:Ach, ik heb meer dan de helft van onze fietsen in huis op de zolderkamer. Inclusief de Santossen. Ja, da's dus twee trappen op.
Fijn is dat :D Hier ook zo. De garage staat vol met fietsen maar door een scooter is er nu niet meer genoeg ruimte. De vouwfietsen, een racefiets en een ATB staan dus op zolder. Heel erg vervelend. Snap goed dat je ze in de schuur wil hebben!