Additionally, paste this code immediately after the opening tag: overval op fietser - Forum Wereldfietser

overval op fietser

maar de daders hebben geen oog voor de gopro camera.....

https://www.youtube.com/watch?v=ECs8ZrmH8D8
Heel verstandig en kalm afgehandeld door die man in Zuid-Afrika. Uit de commentaren op Youtube plukte ik een bericht dat de overvallers voor het gerecht zijn gedaagd en dat de spullen weer terug zijn bij de eigenaar.
Wat ik me afvraag: ook criminelen leren bij, zal een volgende overval op een GoPro-bezitter net zo aflopen? Of wordt de (helm)camera herkend en dan ook onderdeel van de buit?
aardvark schreef: Wat ik me afvraag: ook criminelen leren bij, zal een volgende overval op een GoPro-bezitter net zo aflopen? Of wordt de (helm)camera herkend en dan ook onderdeel van de buit?
Van een overvaller die een camera niet herkent verwacht ik niet dat hij overval research op Youtube doet :lol: Deze overvaller keek overigens ook niet heel snugger uit zijn ogen.
berger schreef: Van een overvaller die een camera niet herkent verwacht ik niet dat hij overval research op Youtube doet :lol: Deze overvaller keek overigens ook niet heel snugger uit zijn ogen.
De kans dat die overvallers onder invloed waren lijkt me behoorlijk. Maar in ieder geval wijs gehandeld van die fietser, veel wijzer dan de enkele idioten die reageren door te zeggen dat ze om die situaties te vermijden zelf een wapen zouden meenemen.

Renaat
Zou ook zo maar als grap in scène gezet kunnen zijn. Eerste impuls lijkt me dat je enige vorm van verzet pleegt. Niets van te zien in het filmpje, het gaat allemaal wel heel gemakkelijk.

Wio
was1951 schreef:Zou ook zo maar als grap in scène gezet kunnen zijn.
Kan, maar ik betwijfel het en niets wijst er op.
was1951 schreef:Eerste impuls lijkt me dat je enige vorm van verzet pleegt.
Oppassen met projectie.

Renaat
Verzet? Gewapende overval? Hm toch niet denk ik.
ik zou niet weten hoe ik in zo een geval zou reageren, maar stel je het maar voor he ergens in verweggistan dat dit gebeurt, sta je daar netjes , te voet zonder iets.....
was1951 schreef:Zou ook zo maar als grap in scène gezet kunnen zijn. Eerste impuls lijkt me dat je enige vorm van verzet pleegt. Niets van te zien in het filmpje, het gaat allemaal wel heel gemakkelijk.

Wio
:lol: :lol: :lol: Ik zie mij geen verzet plegen hoor wanneer ze daar met een revolver op je afkomen... :lol: :lol: :lol:
@johnny-vs
Iets dergelijks - fiets weggehaald terwijl ik sliep in mijn tent, sta je daar met je vijf fietstassen - is mij ooit overkomen. Dat werd een driedaags avontuur.

Eerst mijn tent afgebroken en mijn spullen veilig gestald bij een nabij gelegen jeugdherberg. Vervolgens bezoek aan lokaal politiebureau - met alle bijkomende verstaanbaarheidsproblemen. Een winkel gevonden met enigszins geschikte (trekking)fiets. Aansluitend geld telegrafisch over laten maken via thuisfront (bellen via openbare telefooncel) voor aankoop. De lokale bank met marmeren buitengevel en vloeren was niet betrouwbaar genoeg voor mijn thuisbank; ik moest naar een minder fraai uitziend kantoor waar wel meer bedrijvigheid heerste. En toen nog een werkplaats geregeld via de fietsenmaker voor het zelf fabriceren van een voordrager uit een achterdrager.
Na drie drukke dragen en veel nieuwe indrukken heb ik mijn reis voortgezet.

Met de juiste instelling hoeft het geen probleem te zijn.

Wat mij nog het meest stoorde: tot vele jaren later had ik bij onverwacht 's nachts wakker worden de onbedwingbare behoefte om mijn tent open te ritsen om te zien of de fiets er nog was. Dat dwangmatige gedrag ben ik pas sinds kort kwijt. Ik ben blij daar vanaf te zijn.

En voor wat betreft verzet plegen: ik heb mij voordat ik aan lange reizen begon voorgenomen dat bij voldoende aandringen (en een Luger pistool is ruim voldoende) en getalsmatige overmacht ik al mijn aardse bezit opgeef ten gunste van mijn persoonlijke veiligheid en gezondheid.
Laten we elkaar vooral geen angst aanpraten: het zijn hoogst uitzonderlijke gebeurtenissen.
was1951 schreef:Zou ook zo maar als grap in scène gezet kunnen zijn. Eerste impuls lijkt me dat je enige vorm van verzet pleegt. Niets van te zien in het filmpje, het gaat allemaal wel heel gemakkelijk.

Wio
Had hij verzet gepleegd, dan had hij waarschijnlijk de video niet naar youtube geupload maar was deze uiteindelijk uitgelekt en op een site als goregrish terecht gekomen.

Verzet plegen zal veelal namelijk weinig toevoegen. Zeker niet indien er een mogelijk geladen pistool op je gericht is.
Verzet plegen is in deze situatie, in dit land, levensgevaarlijk.
Een leven is bij deze lieden weinig waard, ze zijn waarschijnlijk behept met een laag IQ en wellicht onder invloed, dan wel gewoon opgefokt.
Het probleem is ook dat er niet één maar meerder overvallers zijn, dan houdt het wel op met verzetsacties, zelfs bij getrainde profi's.
Tenzij je vindt dat het leven ongeveer net zoveel waard is als je spullen, dan zou je het erop kunnen wagen...
Ik denk dat deze fietsert erg goed is weggekomen, maar het fenomeen helmcamera is nu bij het dievengilde ook bekend.
Wat een naar filmpje om naar te kijken. Ik merk dat er een mix van gevoelens van machteloosheid en agressie (sla m op z'n smoel!) in me opkomt, en ook een lichte paniek op het moment dat ze er met zijn fiets vandoor gaan. Wat lijkt me dat dramatisch om mee te maken. Ik geloof net als de meesten hier dat het inderdaad echt t beste is je niet te verzetten, maar wat moet dat machteloos en frustrerend voelen man...

Roef
Jeetje, vreselijk zeg, als zoiets je overkomt.