Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Sevilla - Schiphol - Forum Wereldfietser

Sevilla - Schiphol

Goedenavond,

Ik vlieg as donderdag terug met Transavia vanaf Sevilla. Ik kom er niet achter wat het telefoonnummer van het vliegveld daar is en het algemene nummer of email van Transavia weet me geen goed antwoord te geven.
Mijn vraag: Zijn er fietshoezen te koop op de luchthaven daar of in Sevilla?
Iemand nog specifieke vervoertips voor daar (gedoe met een.scanner bijv)

Thanks!
Je hebt moeite de juiste website te vinden (wikipedia bijv. linkt door naar een schimmige site)?
Volgens mij is dit (http://www.aena-aeropuertos.es/csee/Sat ... ville.html) de officiële website van de luchthaven San Pablo Sevilla. Onderaan die pagina staan telefoonnummers. Kun je daar wat mee?
Hallo triqo
Ik denk niet dat je in Sevilla AirPort hoezen kan kopen.waarom heb je ze zelf niet meegenomen?
En ja ,het is gedoe bij de scan daar.In veel gevallen moet je voorwiel er uit
Dozen is helemaal een probleem die gaan zeker niet door de scan.
Het gaat ook niet om je fiets na de scan weer opnieuw te verpakken.
De beste optie is om vooraf bij de scan te gaan kijken of je fiets er zonder demontage doorkan en dan pas in te checken
Kwetsbare delen goed verpakken met bubblefolie oid.misschien hebben ze een wrapmachine
Succes Dirk
Ik heb veel nut gehad van de volgende video:

https://vimeo.com/2943790
Op de luchthaven is géén verpakkingsmateriaal te koop. Probeer in de stad Sevilla wat bubbeltjesfolie te kopen en wat karton op te scharrelen.
Ooit kon de fiets daar zonder problemen worden ingecheckt, maar nu schijnt de scanner te klein te zijn, dus voorwiel eraf, zadel een stuk lager en stuur los.
Thanks voor de info!

Ja dat is dus hetgeen ik bij mijn eerste lange fietstrip ben vergeten haha, wist ook niet zeker of ik met het vliegtuig terug zou gaan.
Als ik de wielen demonteer, dragers/stuur eraf en in een doos, dan zou het moeten passen toch :)?
Nja, ik bel ze morgen wel voor de afmetingen.
Ingepakt zoals in het filmpje op vimeo waren de maten van mijn fiets:
150 cm lang
70 cm hoog
23 cm breed

In Bangkok en Singapore geen enkel probleem ervaren en op Schiphol aangekomen zonder schade.
Nice!

Die foam voor je vork heb je bij.de fietsenmaker gehaald of is dat in iedere bouwzaak verkrijgbaar?
foam is bij iedere bouwmarkt verkrijgbaar. Denk zelfs dat je t daar beter kan vinden dan bij een fietsenmaker :D
T zijn rollen om bijv. verwarmingsbuizen mee te isoleren.
ad1952 schreef:Ik heb veel nut gehad van de volgende video:

https://vimeo.com/2943790
Handig!
ik mis wel het leeg/leger lopen van de banden of doe ik dat voor niets? :P
De banden altijd nog gewoon op spanning gehouden. Geen mens die zich er aan stoorde. Wel werd ik er zelf vrolijk van, scheelde toch heel wat pompen :lol:
Reinder schreef:De banden altijd nog gewoon op spanning gehouden. Geen mens die zich er aan stoorde. Wel werd ik er zelf vrolijk van, scheelde toch heel wat pompen :lol:
Hoewel het op druk houden van de banden geen enkel gevaar op levert wordt er toch door het balie personen vrijwel altijd op gecontroleerd. :x

Maar ja breng ze maar eens aan het verstand dat maximaal 1 bar druk verschil geen gevaar op levert als de banden toch al op 4-5 bar druk staan :shock:

Dirk
Ik heb inmiddels 2 keer gevlogen met de fietsen, Amsterdam-Ho Chi Minh City en Bangkok-Amsterdam. En niemand heeft zich druk gemaakt over de spanning in de banden. Ik heb er op dat moment eigenlijk ook niet aan gedacht, meer over de vraag of de fietsen wel zonder schade op het juiste moment aan zouden komen. En ook dat is allemaal gelukt.
Komende september vliegen we met de fietsen van Amsterdam naar Buenos Aires en in oktober weer terug. Ook dan natuurlijk weer gezond gespannen door dezelfde vraag.
Ik vloog nooit met fietsen. Maar zoals in de gelinkte filmpje lijkt me wel heel bar.
Als je nu gewoon zadel en stuur laag en dwars zet, en de gehele fiets inpakt in een driedubbele laag bubbelfolie, dan moet het toch ook goed gaan?
Een fietshoes voegt dan ook weinig toe.
Eventueel voor zo'n kleine scanner even tijdelijk het voorwiel eruit frutsen, en dan het ding er weer in? Met een quickrelease systeem toch snel gebeurd?
De druk in het vliegtuig komt overeen met de druk op zo'n 1800m volgens mijn hoogtemeter die luchtdruk meet. Ik heb bergop nog nooit mijn banden laten leeglopen omdat ze anders zouden ploffen, waarom nu wel? En tegen de tijd dat de druk echt die van de kruishoogte 10.000m is, dan is mijn fiets wel mijn laatste zorg lijkt me.

**** Zegt hij die nooit met de balie in discussie gaat en braaf de bandjes leeg laat lopen*****
Inmiddels wel zo,n 50 vluchten met fiets gemaakt ,ook binnenlandse vluchten in Azië.
Vrijwel altijd is er controle of de banden druk wel is verlaagt.Ik doe dat dan ook maar braaf.(wel zo minimaal mogelijk)
Discussie is zinloos, ze hebben gewoon hun regeltjes
Dirk