Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 164 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

34016 berichten
Yopie schreef:
Martin E. van Doornik schreef:Yopie, je hebt het heel goed opgelost! :D Hoe heb je dat voor mekaar gekregen?
Door die rode vlaggen want daar is mijn bunkerstation: een eettentje waar je heerlijk ongezond kunt bijtanken (pizza, kebab, korv etc).
Heb daar al heel wat keertjes gefietst, tis voor mij namelijk de route 'Danmark - thuis', oftewel de ferry naar Göteborg en dan omhoog naar het noorden. En die kerktoren zie ik nu pas, ik fiets blijkbaar met mijn ogen dicht ofzo. :wink:
En zie ik nu pas de naam van het land waar je woont in de linkerkolom: Zweden....
Ik heb zelf een 2e huis in Sunnemo (Hagfors kommun). Vandaaruit maak ik af en toe fietstochten. Vandaar dat er geen bagage aan mijn fiets hangt. Nu is zijn achterwiel kapot en heb hem mee naar huis in NL genomen.
De maandag voor ik in Sunne was, ben ik nog twee elanden tegengekomen en heb ze ook geaaid en het gewei even vastgehouden! Imposante beesten.
Hej Yopie: Var bor du i Sverige?
Martin E. van Doornik schreef:Hej Yopie: Var bor du i Sverige?
Ik verhuis nogal vaak maar altijd in noord/midden van het land, het zuiden is namelijk niets voor mij, veel te druk.
En je zit in omgeving Hagfors wel mooi, Martin!
Yopie schreef:
Martin E. van Doornik schreef:Hej Yopie: Var bor du i Sverige?
Ik verhuis nogal vaak maar altijd in noord/midden van het land, het zuiden is namelijk niets voor mij, veel te druk.
En je zit in omgeving Hagfors wel mooi, Martin!
Hier een fotoserie van ons Zweedse huis. Wij hebben dit gekocht in juni 2003 voor € 27.780,–. 94 m2 woonoppervlakte met 1639 m2 tuin. De supermarkt is slechts 5 minuten op de fiets bereikbaar, maar achter het huis ligt een diep bos, waar je 25 kilometer in de oostelijke richting geen ander huis tegenkomt. Op 400 meter ten westen van het huis ligt een smal maar 30 km lang meer, Grässjön genaamd. Het ligt in de bedoeling dat mijn vrouw en ik daarheen gaan verhuizen als wij met pensioen gaan. Dus in 2016 of erna.
De gemeente Hagfors is 2012,19 km² groot en telt 12.282 inwoners. Dat is zowat de helft van de provincie Noord-Holland (4091,76 km²) met 2.719.764 inwoners….
De grootte van provincie Värmland is 48% van Nederland en daar wonen 312.966 mensen. Heerlijk rust en ruimte!

http://www.mijnalbum.nl/Album=OAM44BZV
En Martin met groningse vlag aan het huis, voel je je natuurlijk helemaal thuis :wink:
Bob&Marguérite schreef:En Martin met groningse vlag aan het huis, voel je je natuurlijk helemaal thuis :wink:
Een Groninger zegt nooit Groningse vlag maar Groninger vlag. Wij hebben ook nog overburen uit Groningen en de mensen aan de overkant van het meer Grässjön, die op ons huis passen en bijv. het gras van onze tuin maaien, zijn ook weer uit Groningen afkomstig.
Martin E. van Doornik schreef: Een Groninger zegt nooit Groningse vlag maar Groninger vlag.
Natuurlijk net als de 'Groninger Kouke'!
Wat doen al die groningers daar, terwijl ze zelf zo'n mooie provincie hebben!
Dat vinden wij, jaren op de Valgeweg gekampeerd!
Bob&Marguérite schreef:
Martin E. van Doornik schreef: Een Groninger zegt nooit Groningse vlag maar Groninger vlag.
Natuurlijk net als de 'Groninger Kouke'!
Wat doen al die Groningers daar, terwijl ze zelf zo'n mooie provincie hebben!
Dat vinden wij, jaren op de Valgeweg gekampeerd!
Kan wel zijn, maar de ene had bijvoorbeeld een stressvol bestaan bij de KPN, burn out gekregen en is ontslagen. Is in Värmland een eigen B&B begonnen. Het bevalt hem nu veel beter en wil nooit meer terug. Ook is de zorg in Zweden veel goedkoper. Het is ook niet altijd koek en ei in Nederland. Daar helpen onze mooie landschappen dus ook niet. In oktober 2011 ben ik in ons Zweedse huis van de trap gevallen en mijn been gebroken. Per ambulance naar het ziekenhuis van Karlstad (62 km) gegaan. Afgelopen december heb ik in het huis een deurbel met lichtinstallatie laten aanbrengen omdat ik doof ben. In beide gevallen betaalde de Zweedse staat! De andere woont nog in NL en pendelt vier keer per jaar naar Zweden toe.
Ik heb daar ook nog buren uit Spijkenisse. In Värmland zie ik dagelijks nog regelmatig auto's voorbijrijden met gele nummerplaten (de Zweedse taxi's, ook met gele nummerplaten, buiten beschouwing gelaten).... Bij een grote supermarkt in Hagfors zag ik er wel drie bij elkaar staan. Maar nu off topic. :wink:
Misschien weer tijd voor een plaatje. Waar staat deze sympathieke fietser:

Afbeelding

(mijn GPS was al gesneuveld, dus die data staan er niet in ..)
arnob schreef:(mijn GPS was al gesneuveld, dus die data staan er niet in ..)
http://www.panoramio.com/photo/12099772 :wink:
Dit lijkt me in ieder geval een record ... binnen vijf minuten!
arnob schreef:Dit lijkt me in ieder geval een record ... binnen vijf minuten!
Volgende keer de naam van de beeldhouwer van het bordje verwijderen Arno 8)
Dat is toch keurig grijs? ...
arnob schreef:Dat is toch keurig grijs? ...
http://www.google.nl/imgres?imgurl=http ... s5UFXIvgo= :wink:
Google bewaart echt alles. En ik dacht nog wel slim te zijn door het plaatje uit mijn blog te verwijderen ...
Zojuist thuisgekomen van een onvergetelijke en verpletterend mooie fietstocht. Deze nogal ruig uitziende kerktoren met zware ronde hoektorentjes heb ik vanmorgen nog gefotografeerd. Maar waar?

Afbeelding
Martin E. van Doornik schreef:Deze nogal ruig uitziende kerktoren met zware ronde hoektorentjes heb ik vanmorgen nog gefotografeerd. Maar waar?
Afbeelding
Ierland dus 8)
Goed opgelost, Michael! :D

Hier mijn mooie 'staatsiefoto' voor de round tower van Glendalough op zaterdag 30 augustus j.l. Dat kan alleen maar Ierland zijn!
Kijk verder naar Fiets en vliegtuig bij Aer Lingus.

Afbeelding
Nu weer een nieuwe foto, maar waar?

Afbeelding
Martin E. van Doornik schreef:Nu weer een nieuwe foto, maar waar?
Makkie: St. Patrick's Cathedral

Ik zal niet zeggen WAAR hij staat :wink:
Michael W schreef:
Martin E. van Doornik schreef:Nu weer een nieuwe foto, maar waar?
Makkie: St. Patrick's Cathedral

Ik zal niet zeggen WAAR hij staat :wink:
Als je denkt dat je een superspeurneus bent, plaats ik hier een wat moeilijkere foto, die ik in 1973 :!: vanuit mijn fiets heb gemaakt. Volgens Streetview is de situatie tegenwoordig nauwelijks veranderd.... Probeer maar!

Afbeelding