Additionally, paste this code immediately after the opening tag: nieuwe trekkingfiets - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

nieuwe trekkingfiets

Ik ben het met Wim eens.

Ik heb zelf eens een lange tocht gemaakt met dikke banden en ik had er veel profijt van, ik had het idee dat ik niet fietste maar zweefde over de weg.

Een geveerde vork vraagt ook veel onderhoud, en veranderd de geometrie van de fiets.

Mario
Overigens redeneert iederéén hier vanuit zijn of haar overtuiging. Wat dat betreft hoef je je niet aangevallen te voelen, Wim.

En ik ben het met je eens: "horses for courses".
Ik apprecieer iedereen z'n advies hier en het is inderdaad meer dan logisch dan elk vanuit zijn eigen overtuiging advies geeft.

Ik had contact met Dirk van Meilenweit na advies van Wim.

Hij heeft een Intec T6 frame met Deore 3x9 versnelling, naafdynamo en LED verlichting, Mavic A319 velgen, spatborden en bagagedrager staan voor 790 euro (ouder model).

Verder raadt hij me volgende fiets aan (899 euro):
http://www.meilenweit.net/shop/product_ ... s_id=99883

Wat is jullie mening hierover? Ik heb reeds een Intec kunnen testen en het beviel me zeer.

Voor mij is de beslissing al voor Intec genomen. Ik wacht echter op jullie mening welk model ik het beste neem en of 109 euro verschil verdedigbaar is in dit geval.

Alvast bedankt!
Dat zijn prima fietsen. Zelf zou ik voor het Intec frame gaan met 26 inch banden. Daar passen dikkere banden in schat ik, en dat is fijn/comfortabel. Als je keus hebt zou ik geen cranks willen met Hollowtech II trapas. De klassieke vierkante as is degelijker. Verder is 3x9 Deore prima.
Wim
Wim schreef:Dat zijn prima fietsen. Zelf zou ik voor het Intec frame gaan met 26 inch banden. Daar passen dikkere banden in schat ik, en dat is fijn/comfortabel. Als je keus hebt zou ik geen cranks willen met Hollowtech II trapas. De klassieke vierkante as is degelijker. Verder is 3x9 Deore prima.
Wim
De maximum bandbreedte onder het T6 frame is 47mm (50mm lukt nog nipt).
De hollowtech trapas kan helaas niet gewijzigd worden...
Natuurlijk kan dat wel. Heel eenvoudig zelfs. Maar de verkoper moet het wel wíllen.
Wel, de verkoper wil het duidelijk niet ;-).
Zijn de HollowTech II trapassen zo slecht dan?

Groeten
Rbn schreef:Wel, de verkoper wil het duidelijk niet ;-).
Zijn de HollowTech II trapassen zo slecht dan?

Groeten
Dat ook niet, maar de publieke opinie is wel dat ze minder duurzaam zijn dan vierkante assen. Je treft gewoon (te) vaak een slechte aan. Maar op mijn racefiets en MTB heb ik HT2 lagers, en het is echt niet zo dat ik die elk jaar hef te vervangen. En als ik ze wél moet vervangen, is dat alweer een pak eenvoudiger dan een vierkante as.

Op mijn Santos TM 2.6 heb ik gewoon een vierkante as. Elke fietsenmaker kan dit voor je wisselen, je hebt dan echter ook meteen een ander crankstel nodig, en dat maakt het al gauw wat duurder dan je zou willen.

Maar ik zou zeggen: koop 'm als je hem graag wilt, rij die HT2lager en crankset op, en vervang 'm op termijn door een vierkante setup.
Rbn schreef: Voor mij is de beslissing al voor Intec genomen. Ik wacht echter op jullie mening welk model ik het beste neem en of 109 euro verschil verdedigbaar is in dit geval.
De beste fiets is de fiets die u het beste past kwa geometrie....................
Vandaag nog eens wat fietswinkels bezocht en vele fietsen getest.
Uiteindelijk teruggekeerd met een VSF T-100 (model met magura remmen).
Het frame zat me echt als gegoten.

Ik dank jullie voor de uitvoerige hulp!
Veel fietsplezier - dat gaat vast lukken op deze fiets.
Wim