Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Vervoer richting Zweden - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Vervoer richting Zweden

De tovenaar schreef:
JPV schreef: ik probeerde van Goteborg naar Amsterdam, en dat ging natuurlijk niet ;)
In de jaren 90 kon ik nog met de boot van Göteborg naar IJmuiden, maar dat is voltooid verleden tijd helaas...
Je kan met de boot van IJmuiden naar Newcastle en daar overstappen op de boot naar goteborg, maar dat zal wel niet goedkoop zijn.
Ik ben in 2004 met de trein van Duisburg naar Kopenhagen gegaan, 49 euro voor een slaapplaats in een 4-persoons couchette en 10 euro voor een internationale fietskaart.
Treinreizen in duitsland is goedkoop als je minimaal drie dagen van tevoren reserveert, je krijgt dan vaak 50% korting, ook op de ICE. Koop nooit treinkaartjes die de duits-nederlandse grens passeren dan wordt het duitse deel van de reis opeens een stuk duurder.
De goedkoopste kaartjes krijg je als je ruim vantevoren via www.bahn.de reserveert, je kan met creditcard betalen en je eigen kaartje printen.
Ik fiets altijd naar het dichtsbijzijnde station in duitsland (Empel, 20km).

Hoi mensen,

Allemaal hartstikke bedankt voor alle reacties! Het onvoorstelbare heeft zich voorgedaan: we kunnen met vrienden meerijden die er op vakantie geaan (toevallig in dezelfde periode, kan door schoolvakanties komen) en mijn oom zou ons ook desnoods nog willen brengen (naar Kiel) als het echt niet lukt!
Wanneer het allebei niet lukt gaan we het waarschijnlijk proberen via de trein, ik persoonlijk ben niet zo voor vliegtuig en fietskoffers hebben we ook niet.
Nogmaals heel erg bedankt voor alle reacties! Echt super!

Groet,
Maurits

Wij zijn in 2004 naar Denemarken geweest. Om terug te keren zijn wij ook via Zweden gegaan: in Goteborg een vrachtschip (van DFDS Torlines) genomen rechtstreeks naar de haven van Gent. Dat was 150 euro pp, maar je zit anderhalve dag op die boot (eten en slapen is inbegrepen - sauna en zwembad ook :wink: ) en het is wel een leuke belevenis! Fiets mag gratis mee. De boot hebben we een tijdje van vooraf via mail geboekt.