Additionally, paste this code immediately after the opening tag: waar je je fiets niet moet stallen in Rdam - Forum Wereldfietser

waar je je fiets niet moet stallen in Rdam

Op basis van diefstalgegevens uit het verleden kan je halen welke plekken je moet mijden in Rotterdam: http://www.verkeersnet.nl/12369/open-da ... -gestolen/

groet
Tjitte

[moderator]Onderwerp verplaatst[/moderator]
In Rotterdam zijn door de stad verspreid gratis fietsenstallingen. Ik moet vaak constateren dat men zijn fiets liever ergens achteloos neerkwakt, in dit kader is kwakken het meest toepasselijke woord, dan 3 minuten naar de dichtstbijzijnde stalling loopt. De Coolsingel staat vol met afgetrapte fietsen, neem maar eens een kijkje bij de bijenkorf op de Coolsingel. NIet zo goed voor het imago van de fiets en zijn bezitter(ster). Ik kan wel begrijpen dat sommige middenstanders hier moeite mee hebben.
en is zo een stalling dan veilig ? Ik zou denken dat daar evengoed fietsen gestolen worden of onderdelen.....of is dat niet ?
Valt wel mee. Natuurlijk wel je fiets op slot zetten, kabelslot en ringslot. Fietsendieven kiezen de makkelijkste en minst risicovolle weg. Een fietsenstalling met toezicht loop je niet binnen met een betonschaar onder je jas, om vervolgens te gaan zagen en knippen inder het toeziend oog van het personeel.100% veilig bestaat natuurlijk niet.
Helaas laad het mapje niet. Maar als ik voldoende uitzoom, dan is het fel oplichtende centrum wel duidelijk. Wat jammer is, aangezien fietsverzekeringen in prijs daarop flink omhoog gaan.

En dat terwijl mijn fietsen toch altijd binnen de stad gestald staan achter 2 deuren, met verschillende sleutel. Op slot staan met slot, en getekend zijn met een ander slot. De fietsverzekering welk enkel en alleen dient als stok achter de deur voor het geval van diefstal buiten de stad wordt nodeloos duur door het wonen binnen het centrum van Rotterdam :(.