Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Emirates, 30kg, 1stuk - Forum Wereldfietser

Emirates, 30kg, 1stuk

We vliegen met Emirates naar Sri Lanka en hebben een bagagelimiet van 30kg. Bij navraag bij de vliegwinkel waar we geboekt hebben krijg ik te horen dat het dan wel maar 1 stuk bagage mag zijn. Kan op de site van Emirates geen beperking in aantal stuks vinden. Wat is jullie ervaring?
Wij zijn vorige zomer met Emirates naar Sri Lanka gevlogen en de gewichten van alle stuks bagage werden toen gewoon opgeteld en afgezet tegen het familietotaal van 120kg (4p).
Ik was eigenlijk al uitgegaan van 1 stuk bagage voor mijn vlucht naar Bangkok, maar mocht er gewoon gekeken worden naar het totaal aantal kilo's ongeacht het aantal verpakkingen, dan zou me dit zeer goed uitkomen. Ik hou hem dus in de gaten en ben benieuwd naar andere ervaringen. Had Oom Gerrit zo maar geluk of is het gewoon de regel dat je meerdere stukken mee kunt nemen zolang je maar binnen de 30 kg blijft.
het gaat om het aantal kg bagage per ticket, niet per koffer.
Ha die Marianne,

Ik heb met Emirates gevlogen, maar dat was al weer een paar jaar geleden. Er gold geen regel van slechts één stuk, maar luchtvaartmaatschappijen veranderen regels nog wel eens.
Die ticketboeren zijn niet altijd op de hoogte van de juiste regels per maatschappij, want er zijn zoveel maatschappijen en die hebben allemaal weer eigen regels. Zij verkopen tickets.
Zou voor alle zekerheid Emirates zelf even bellen. Zij hebben een kantoor op Schiphol.

Groetjes,

Bert
Ik heb ze even aangesproken op Facebook en kreeg het volgende antwoord;

Hi Nicky,

If you are travelling from Amsterdam to Bangkok in Economy, your checked in baggage allowance will be 30kg. This can be carried in 2 or more pieces at a combined weight of 30kg. If you exceed 30kg, excess baggage rate per kg will apply.

Best regards,
Kirsten, Emirates Facebook Team


Dit neem ik gewoon uitgeprint mee naar de balie, dan kunnen ze me niets maken. Of dit ook geldt voor vluchten naar Sri Lanka, dat zou je op dezelfde manier even kunnen vragen.
Per ticket....jaja.....en wat als die persoon voor je 130 kg weegt.. :?: :evil: Die mag dan ook nog 30 kg bagage mee......en wij die graag een fietsje meenemen....en door onze leefstijl onder de 80kg blijven.......mogen ook slechts 30 meenemen..... :shock: Hoezo "per ticket???". Scheelt tussen bovengenoemde personen even 50kg! Discriminatie.... :(
Het goede nieuws is dan weer wel dat de kids goedkoper vliegen en toch 30kg bagage mee mogen nemen.
"Nivelleren is een feest!"

Zei iemand niet lang geleden.
Fokko schreef:Per ticket....jaja.....en wat als die persoon voor je 130 kg weegt.. :?: :evil: Die mag dan ook nog 30 kg bagage mee......en wij die graag een fietsje meenemen....en door onze leefstijl onder de 80kg blijven.......mogen ook slechts 30 meenemen..... :shock: Hoezo "per ticket???". Scheelt tussen bovengenoemde personen even 50kg! Discriminatie.... :(
Hoe stel je dat voor Fokko? Alle passagiers die bij het inchecken eerst op de weegschaal moeten? Kan voor mij wel voordelig uitpakken :lol:
Ik heb nog iets meer problemen met +130kg personen die aan de nooduitgang bij de vleugel zitten maar van ze lang-zal-ze-leven niet door dat deurtje heen zullen gaan komen ook al duwen we met zijn allen - maar we drijven af.
Maar gelukkig geldt dat niet voor mensen van 129 kg.