Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fietsgenoot Santiago - Forum Wereldfietser

fietsgenoot Santiago

In september 20`14 wil ik vanuit Nederland naar Santiago fietsen in ongeveer vier weken.
Ik zoek een of enkele reisgenoten (28-42 jaar oud m/v) om samen te fietsen.
Ik ben een geoefende wielrenner, dit wordt echter mijn eerste vakantie met bepakking. Tips voor een fiets zijn ook nog welkom. Ik ben aan het kijken naar een mtb die ik in de winter kan hergebruiken :)

Over mij:
sportieve,spontane dame 35 jaar, veel gereisd, spreek goed frans en een paar woordjes spaans. Wil camperen afwisselen met leuke pensionnetjes onderweg. Ga je mee?
Ik wil in september ook mijn eerste keer gaan fietsvakantie-fietsen (nog geen bestemming dus wil evt wel mee).
Als fiets heb ik gekozen voor een Salsa Vaya. Dit is een frame met schijfremmen, voorbereiding voor bagagedragers en de mogelijkheid tot 45-47mm banden.
Ik heb hem ook gekozen om hem in de winter als NL gerichte MTB te kunnen gebruiken.
Momenteel liggen er 35mm Schwalbe Kojaks op en is het een goede koersfiets.
28-45? ja, mag het iets ouder 49j jong :D

Zie het wel zitten om even enkele dagen van gedachten te wisselen.

Sportieve fietser, enige ervaring met fietsen met bagage.
Tot op heden deed ik al mijn fietsreizen met een MTB (26) met vaste vork en tubusrekje.
Hallo Tom en Woestijn. Stuur je mij anders even een privebericht als je interesse hebt om mee te fietsen. 49 en jong van hart? Laten we even kijken of er een klik is....

Hoe doen jullie dat met bagagedrager? Niet iedere mtb heeft punten voor bevestiging...
De Salsa is geen echte MTB, hij is ontworpen als alleskunner.
Zo heeft hij wel schijfremmen en ruimte voor 45-47mm rubber maar ook alle benodigde bevestigingspunten voor bagagedragers en spatborden.
Ik kan dus helaas niet meedenken omtrent bagagedragers op een MTB.
Als ik met een echte MTB of racefiets zou reizen zou ik waarschijnlijk kiezen voor een bob yak.