In september was het erg mooi weer, dus ik wilde daar nog wel even van genieten. Doel werd het bezoeken van mijn hoogzwangere dochter die in Hoofddorp woont. Route werd uitgezet heen langs Loosdrechtse en Vinkeveense plassen, terug langs o.a. Schiphol.

Nu had ik al een paar weken weinig gefietst door een heftige antibioticakuur, waardoor ik alle bijverschijnselen opliep die in de bijsluiter vermeld staan.

Het werd een mooie rit door veel verschillende Hollandse landschappen (hoezo is Nederland saai??) en een buitengewoon gezellig bezoek bij dochter en schoonzoon. Heerlijk bijgekletst, lekker gegeten en het examen van hun hond meegemaakt.

De tocht beschrijf ik aan de hand van een paar foto’s:

De route heen:
Afbeelding
Omgeving Bunschoten, prachtig polderlandschap, heel veel kieviten in de weilanden, maar ook aalscholvers, reigers, zelfs de purperreiger en vele andere weidevogels gezien. Weinig wind, heerlijk zonnetje. In de polder worden de paarden uitgelaten met de fiets.
Afbeelding
Dan volgen de Loosdrechtse en Vinkeveense plassen. Prachtig gezicht aan beide kanten van de weg.

Dan het stedelijk gebied. Ik realiseer me dat ik ooit in de randstad heb gewoond en nog steeds geen spijt heb van wonen op de Veluwe. Het is in de randstad erg druk, heel veel verkeer, lawaai, stoplichten waar je lang voor staat, uitlaatgaslucht……….. maar goed het doel is weer bereikt.

De volgende dag weer terug via Schiphol, machtig gezicht die grote vogels, maar wat een lawaai….
Afbeelding

Mooie route, maar ik werd weer blij na Weesp, Hilversum en de rust na de randstad.

Toch een mooi rondje, 190 km in 2 dagen, slechts 1 lekke band ( de eerste in 5 jaar) met mijn huidige fiets. weinig spierpijn, wel een gevoelige bips, maar dat gaat vanzelf over.

Ik ga vast nog een keer…….

Wil je iets meer foto's zien?? Ga naar http://wimbassist.wordpress.com/2014/09 ... nederland/