Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Dazer binnen handbereik... - Forum Wereldfietser

Dazer binnen handbereik...

Sinds kort hebben wij een 2e Dazer aangeschaft, nadat gebleken is dat de
1e wel degelijk werkt, tegen agressieve honden in bijv Thailand.
Mijn partner heeft deze in het zijvakje van zijn stuurtas binnen handbereik, maar
heeft ook de neiging hard door te fietsen bij een aanval en mij achter te laten met
hond'lief'. :cry:
Vandaar de aankoop van een 2e.
Alleen heb ik niet zo'n handig zijvakje en vraag mij nu af hoe ik de Dazer het beste
binnen handbereik kan bevestigen, zodat ik deze ook snel kan gebruiken.
Heeft er iemand ideeën of tips??
Dan hoor ik het graag, alvast bedankt voor het meedenken.
Een riem of iets in de broekzak vind ik geen optie.
Via de zoekfunctie kwam ik alleen de discussies over het wel of niet werken van de Dazer tegen.
groeten José
De Dazer is niet overdreven groot en zwaar (11 cm * 5 cm * 3 cm; ca. 122 g incl. batt.). Heb je nog ruimte op het stuur? Sugru verkoopt een 'magnetic kit' en is met de neodymiummagneten daaruit naar alle waarschijnlijkheid sterk genoeg om het op het stuur te bevestigen en toch snel voor het grijpen te hebben. Op hun site geven ze zelf het voorbeeld van een batterijlamp.

Disclaimer. In een andere vraagstaart stelde ik het product onlangs ook al voor (nadat Renaat het ooit bij mij introduceerde). Niet omdat ik er ervaring mee heb, evenmin heb ik er financieel voordeel bij. Het product intrigeert me en zoek zelf toepassingen om er een keer mee te knutselen.

Wellicht ten overvloede: als je zo'n kompasbel op je stuur hebt geplaatst, dan zal deze natuurlijk worden beïnvloed door de sterke neodymiummagneten.

Update.
Natuurlijk kun je ook iets met klittenband (Velcro) fabriceren. Geen handleiding, maar wel een blog met een foto met daarop afgebeeld een Dazer aan het stuur: http://jdfinley.com/review-dog-dazer-ii-deterrent/.

Update 2.
En nòg een mogelijkheid, als je het aandurft een product te kopen en meteen te verbouwen: kijk eens bij Rixen & Kaul ook bekend als Klickfix. Je zou de 'Bottle KLICK' (pdf) kunnen kopen en het deel waarop een bidonhouder wordt gemonteerd aan de Dazer kunnen lijmen en/of schroeven. Of gebruik eerst tijdelijk van die stevige postelastieken om het uit te proberen, opdat je geen van beide beschadigd.
zou ik zo'n ding nodig hebben op weg naar Santiago? Vlgs diverse blogs lopen wandelaars er wel mee en hebben hem ook wel eens nodig.
Anja
aardvark schreef:De Dazer is niet overdreven groot en zwaar (11 cm * 5 cm * 3 cm; ca. 122 g incl. batt.).
Smaken verschillen blijkbaar. Een groot nadeel van de Dazer (naast de beperkte werkzaamheid) is in mijn ogen juist dat hij zo belachelijk groot en dik is (groter dan mijn fototoestel bv.), zodat je hem lastig bij de hand kunt houden, zoals de TS ook ervaart. En dat terwijl hij toch niet meer hoeft te doen dan wat onhoorbaar geluid produceren. Zoiets hoeft toch niet groter te zijn dan een led-zaklampje?
Je hebt natuurlijk gelijk als je het hebt over de Dazer als product.

Mijn opmerking was meer gericht op wat qua afmetingen op een stuur past en wat sterke magneten vast kunnen houden, ook op wat hobbeliger wegen. Bij nader inzien zou ik in elk geval, totdat gebleken is dat de magneetverbinding sterk genoeg is om de Dazer niet kwijt te raken, ook niet bij het inrijden van een plotselinge diepe put in de weg o.i.d., deze met een kort, extra (elastisch) koordje tussen stuur en Dazer borgen.
heb eens een oplossing gezien met velcro op het stuur.
Hee allemaal bedankt voor het meedenken!!
@aardvark, de Sugru magnetic kit lijkt me een goed idee, vraag me alleen af
of de magneten ook invloed hebben op betaalpas/credit card, die in de stuurtas
zitten. Enig idee? Anders heb ik weer een ander probleem.
De Velcro klittenband is ook een optie natuurlijk, maar lijkt mij, vooral op dirtroads, minder stevig.

groeten José
jose de waard schreef:@aardvark, de Sugru magnetic kit lijkt me een goed idee, vraag me alleen af
of de magneten ook invloed hebben op betaalpas/credit card, die in de stuurtas
zitten. Enig idee? Anders heb ik weer een ander probleem.
Voor zover ik weet hebben moderne bankkaarten geen (functionele) magnetische strip meer. De informatie zit nu in de chip. Dat was ook de reden dat zo'n twee jaar geleden, of iets langer, alle betaalautomaten zijn vervangen en dat je nu de kaart in een terminal moet steken i.p.v. de strip mag doorhalen. Maar goed, ik weet niet wat jij voor kaarten hebt, dus navragen bij de verstrekker ervan is verstandig.
Verder denk ik dat de afstand tussen stuurbuis en stuurtas groot genoeg is dat het magnetisch veld voldoende is afgenomen om geen schade aan magneetstrippen te veroorzaken (desondanks: "better safe than sorry").
Denk dat we een goede oplossing hebben gevonden.
Nl: Combilaser voor- en achterlicht van BBB. De lampjes schuif je in een houder
die met een rubber band om het stuur bevestigd wordt. Lampje eraf en Dazer eraan.
We gaan het binnenkort even in de praktijk testen.
Ik heb voor mijn toch naar Sicilië maar weer eens de Dazer tevoorschijn getoverd, had 'm weinig meer gebruikt, maar die bleek nog aardig afschrikwekkend te zijn voor de hondjes daar :wink: Ik heb 'm in een klein frametasje op grijpafstand, voor een paar euro gekocht op ebay. Ook handig voor een klein fototoestel, gps of mobiel.
Afbeelding
Mijn oplossing:
een pofzakje (voor bergbeklimmen) onder het stuur hangen (langs het frame). Handig voor dazer, zakdoek, snoepjes etc.
dijken63 schreef:zou ik zo'n ding nodig hebben op weg naar Santiago? Vlgs diverse blogs lopen wandelaars er wel mee en hebben hem ook wel eens nodig.
Anja
Deed twee camino's. Je hebt er geen dazer nodig. Ik vermoed dat de wandelaars dit uit voorzorg deden. Of beter uit schrik. Maar het is er niet nodig.