Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsende jongeren - Forum Wereldfietser

Fietsende jongeren

Hai,

Ik vroeg me af of er op dit forum ook jongeren onder de 18 jaar actief zijn.
Zelf ben ik 15 en als ik in mijn omgeving zeg dat ik op fietsvakantie ga krijg ik vaak reacties als: 'Dat is toch niks aan!?' of 'Liever jij dan ik!'
Dus, ben je onder de 18 en wil je fietservaringen uitwisselen? Lijkt me leuk!

Mieke

sorry, ben 18+
maar herken je probleem, veel jongeren schijnen liever dagen in de zon aan het strand te liggen en 's avonds/'s nachts te zuipen, dan actief te wezen; bijv. door te fietsen. da's lastig, zeker als jij wél dat soort vakanties wil beleven.
misschien kun je een groepsreis boeken voor jongeren; mensen van je leeftijd, met al één gemeenschappelijke interesse

succes

Ik ben begonnen toen ik 16 was. Toen ben ik met 2 vrienden naar basel gefietst. Inmiddels alweer bijna 19. Ik ken verder ook weinig mensen van mijn leeftijd die op fietsvakantie gaan.

Ik ben geen 18- meer, maar ik herken het ook. Ik ben op mijn 18e met de auto naar frankrijk geweest, en vond het helemaal niks.
Sindsdien fiets ik weer (toen ik kind was ook altijd gedaan met mijn ouders).
Ik zou zeggen, gewoon lekker gaan fietsen. Er zijn ook wel jongeren organisaties die fietsreizen organiseren

Hoi Mieke,

Ik ben 37 en ik herken het ook!
Even zonder dollen, een aantal lieden binnen het bestuur en redactie vinden dat er weinig jongeren lid zijn of op een activiteit komen. De meeste mensen die op een activiteit komen zitten tussen de 30 en de 55, met natuurlijk wat uitschieters.
Weet jij wat er voor nodig is om meer aanwas in de leeftijd van 20 tot 30 te krijgen? Jonger mag natuurlijk ook.

Zelf denk ik wel eens dat aandacht bij TV programma's als RTL travel of bij BNN een ander publiek trekt.

Het beste is natuurlijk om het aan iemand in deze leeftijd te vragen, dus antwoord asjeblieft!!!!!!!!!


John.
mieke schreef:Hai,

Ik vroeg me af of er op dit forum ook jongeren onder de 18 jaar actief zijn.
Zelf ben ik 15 en als ik in mijn omgeving zeg dat ik op fietsvakantie ga krijg ik vaak reacties als: 'Dat is toch niks aan!?' of 'Liever jij dan ik!'
uit eigen ervaring kan ik me nog herinneren dat 15 een uitstekende leeftijd is om op fietsvakantie te gaan. Je hoeft niet meer met je ouders mee en je komt nog eens ergens. Het helpt wel als je 14 dagen laveloos op het strand liggen niet als het hoogst bereikbare ziet.

Er is wel een verschil tussen op fietsvakantie gaan en van een vereniging lid worden of naar een beurs gaan. Dat doe je gewoon nog niet als je jonger bent.
Wim

Hoi Willem,

Ondanks dat ik niet meer zo jong ben (in elk geval geen 18- meer).
Heb ik 2keer op een beurs gestaan voor de wereldfietser. In Groningen en Rotterdam, en ben ik 2 jaar geleden ook mee geweest op de hemelvaarttrektocht.
Dus of dat iets met leeftijd te maken heeft weet ik niet.

Hi Mieke,

Ook ik vind het net zo interessant als John.

Hoe kunnen we de jongeren bereiken? Zijn er tijdschriften voor jongeren waar wij eventueel een artikel in zouden kunnen schrijven? Heeft het nut om middelbare scholen te bezoeken? Posters op te hangen in scholen, clubhuizen? Ik noem zomaar iets op, om ideëen op te doen, maar mocht jij als jongeren ideëen en/of suggesties hebben, laat het ons weten!!!

Zelf heb ik ooit al eens gedacht aan een jongeren-fiets-kampeer-weekend.
Mijn vraag dus aan de jongeren op dit forum;

Is er behoefte aan een fiets-kampeer-weekend met, voor en door jongeren???

Jongeren die daar behoefte aan hebben, kunnen contact op nemen met John Telleman (john@wereldfietser.nl) en/of Rena Wolf (rena@wereldfietser.nl). Beide zijn wij lid van zowel het bestuur als de activiteiten commissie van vereniging de Wereldfietser.

Groet,
Rena

Willem Jongman schreef:Er is wel een verschil tussen op fietsvakantie gaan en van een vereniging lid worden of naar een beurs gaan. Dat doe je gewoon nog niet als je jonger bent. Wim
Gelukkig is er tegenwoordig internet en kun je er gemakkelijk achterkomen dat er meer mensen zijn die per fiets op vakantie gaan. Toen ik 15 was droomde ik ervan om (ooit) per fiets naar Zuid-Frankrijk te fietsen. Wist ik veel dat dat kon?
Maar by the way; het is me de laatste paar maanden op dit forum opgevallen dat er toch een aantal deelnemers zijn die aanzienlijk :roll: :oops: jonger zijn dan ik, en dat vond ik goed nieuws.
Leon

Zie de draad "vertel eens wat over jezelf": http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... ht=jongste

Negentien jaar oud hier.

Nog geen fietsvakanties gemaakt, wel alvast de fiets klaarstaan :) Maak binnen Nederland wel een hoop kilometers in de tussentijd.


Rena,

Denk dat je op fietsclubs de meeste kans maakt. Daar zijn de jongeren wel is mijn ervaring. Is alleen dan de truc om ze om te krijgen voor de lange afstanden ;)

Zit zelf ook regelmatig op de mountainbike, en heb het idee dat het best leeft onder de jeugd.

Fietsweekend voor jongeren, dat lijkt me wel wat! Vooral omdat je dan andere jongeren kunt ontmoeten met dezelfde interesse die misschien wel vaker met jou willen fietsen. Ik heb wel wat boekjes van cycletours enzo maar dat zijn toch vaak reizen vanaf 18 jaar.

Adverteren in tijdschriften wordt lastiger, tijdschriften voor jongeren zijn vooral gericht op uitgaan, mode, uiterlijk en verliefdheid...Maar misschien in de gezondheidsrubriek?... Zelf lees ik altijd de Wereldfietser, maar daar moeten je ouders maar net lid van zijn.

Het is misschien ook een idee om scoutinggroepen te benaderen. Zelf zit ik bij scouting en daar vind je meestal wel actieve mensen die van een uitdaging houden.

Posters op scholen halen denk ik niet veel uit, meestal wordt er bij ons op school negatief op posters gereageerd, praten komt veel beter aan, of activiteiten organiseren waardoor jongeren enthousiast worden. Ik vind het zelf altijd leuk als mensen vertellen over hun fietservaringen, foto's laten zien en leuke weetjes over hun reis vertellen. De fiets en wandelbeurs in de RAI vond ik ook erg leuk!

Volgens mij zijn er ook genoeg volwassenen die met hun pubers fietsen en die dat ook erg leuk vinden, misschien dat er mogelijkheid is (op het forum bijvoorbeeld) om met deze jongeren in contact te komen?

Dit waren slechts een paar sugesties...ik hoop dat jullie er iets mee kunnen...

Mieke

Hallo
Ik ben zelf 16.
Maar grote reizen maken is een beetje een pobleem voor mij.
Ten eerste ik ken geen vrienden die graag fietsen. En alleen is niet zo fijn.
Maar het grootste probleem is dat als je plat valt met je fiets, je deze wel kunt plakken. Maar dit is niet zo makkelijk in het midden van de straat :? .
Ik weet niet hoe jij dat doet. Waarschijnlijk met een groep volwassenen meegaan?

Groetjes
Tom

Tja, nu 45, toen 14 en we gingen met de klas op werkweek in Zeeland naar een Boerderij, waar ze grote delen van de oogst meteen zelf verwerkte hartstikke leuk, maar ik wou per sé op mijn nieuwe fiets er na toe, en een aantal klasgenoten versleten me voor geschift, maar een paar vroegen of ze met me mee mochten. Uiteindelijk bleef er een over die mee ging, omdat de diverse ouders roet in het eten gooiden. Maar goed, met kenbaar maken met wat je wilt ( en dat heb je al gedaan door hier in het forum te posten) trek je misschien wel geintereseerde lotgenoten aan. Al hang je een briefje op bij de Albert Heijn misschien werkt het net zo goed als de hier electronisch geposte vraag. Blijf wel altijd goed kijken en filteren met wie je in zee gaat. Vraag je af wat de ware interesse en intensie's zijn van die ander en ga erover in gesprek en kijk of ze overeen komen met de jouwe. Zo heb ik ooit iemand ontmoet via de Vogel vrije fietser die een fietsmaat zocht, maar hij wou met de trein en fiets naar een camping in Zuid-Frankrijk en van daar wat tochten maken en dan weer met de trein naar huis. Ik wou de deur achter me dicht trekken en op de fiets naar Zuid-Frankrijk. Allebei fietsen maar daar wel heel anderen ideeën over hebben hoe dat dan moet worden ingevuld, terwijl het verder een hele aardige gozer was. Maar blijf zoeken dan vindt je misschien wel iemand.

Groet, Haike

Ik was 13 jaar toen ik voor de eerste keer met twee vrienden naar de zee fietstte (180km) en terug. Daarna hebben we nog een drietal fietsreizen gedaan. Binnenkort misschien weer ...

Ik wilde ook altijd op vakantie op de fiets, maar niemand ging mee. Nu heb ik een vriendin en die is zelfs aan het zeuren dat we moeten gaan :D
Ondertussen 2 tochten gemaakt, en het bevalt zeer goed. Ik ben 22 en mijn vrienden zeggen ook dat ik gek ben.
Dus een goede tip, niks van anderen aantrekken, maar gewoon gaan!

Groeten Ruud

Hey Mieke,

Ik ben er 17 en het is inderdaad moeilijk om andere leeftijdsgenoten te vinden om low-budget te gaan fietsen met tentje. Ik heb ook lange tijd naar iemand gezocht die mee wilt naar Santiago de Compostela, maar tot hiertoe geen leeftijdsgenoot gevonden. Blijkbaar zitten de meeste jongeren liever thuis voor de TV of PC, dan het dolle avontuur op te zoeken en je ervaringen te verruimen...

Ward

Misschien valt er nieuwe aanwas te vinden onder studenten? Ben zelf 25 jaar, net 'student-af', en ga al enkele jaren met vriend op fietsvakantie. De laatste tijd hoor ik van steeds meer studenten dat ook zij al langer op fietsvakantie gaan of van plan zijn dat te gaan doen. Ze zijn er dus wel...
Maaike

Hey,

Heb laatst nog eens bij m'n vrienden geinformeerd maar ze willen echt niet mee :( 'Ik ga niet fietsen hoor!' Zo jammer...
Ik ga wel met het paasweekend mee, dan ben ik niet alleen maar wel zonder m'n ouders, lijkt me leuk! Wie gaat er mee? :D

Maaike Kruyt schreef:Misschien valt er nieuwe aanwas te vinden onder studenten? Ben zelf 25 jaar, net 'student-af', en ga al enkele jaren met vriend op fietsvakantie. De laatste tijd hoor ik van steeds meer studenten dat ook zij al langer op fietsvakantie gaan of van plan zijn dat te gaan doen. Ze zijn er dus wel...
Maaike
idem :)

ik postte op een sportforum (atletiek) dat ik met de fiets naar een wedstrijd trek, en direct waren er 2 geïnteresseerd om mee te gaan. Alleen nu nog praktische details controlerne, en we zijn er :)