Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Tips voor overnachting in Hanoi? - Forum Wereldfietser

Tips voor overnachting in Hanoi?

Beste fietsers,

eind november land ik in Hanoi. Blijf daar een paar dagen. Heeft iemand een tip voor een hostel, guesthouse of hotel waar ik mijzelf prettig en mijn fiets veilig kwijt kan? En hopelijk ook de fietsdoos zou kunnen achterlaten tot ik weer naar huis ga?

Ik reis meestal low budget, maar vind iets meer luxe ook een optie, tijdens mijn jetlag :) Heb nog geen duidelijk beeld van wat daar gangbaere prijzen zijn, anders zette ik er nu en meteen een beufgetje bij/

Dank alvast,
Janneke
Aurora hotel
109 ma may street, hoam kiem district
email: contact@hanoiaurorahotel.com

Superaardige mensen, verschillende type kamer tussen de 20-30usd. Je kunt je doos er gewoon achterlaten. Hebben er meerder keren geslapen. Fiets staat op de straat voor het hotel maar dat is geen probleem. 's avonds doen ze er nog een extra slot om.

Willen en kunnen van alles voor je regelen. We kennen er nog een vietnamese tourguide, Ngoc (doctorno79@yahoo.com), die onder ander fietstochten doet. Spreekt goed engels en kent uiteraard alle ins en outs van vietnam eo.
Wij hebben hem de eerste keer ontmoet toen hij onderweg was met een groep. Laatste keer heeft hij ons beide opgehaald vanaf t vliegveld en samen meerdere malen uiteten geweest en bij de bia hoi gedronken. Zelf geen gebruik gemaakt van andere diensten dan dat hij ons spontaan heeft opgehaald en naar het hotel heeft gebracht.
Hartelijk dank voor de tip, Kenben.

Meteen de link naar het hotel voor andere zoekenden:
http://hanoiaurorahotel.com/

Zou de fiets ook op de kamer mogen, denk je?
Er is een lift in het hotel, dus zou mogelijk moeten zijn. In het ander geval willen ze je vast ook vast wel 's nachts binnen willen zetten. Voordeel van vietnamezen is dat ze altijd een oplossing vinden dus het komt altijd goed.

Mocht je nog wat routes willen weten. We hebben wat van onze gereden km (thailand, vietnam, cambodja, vietnam) op onze blog gezet wrapties.waarbenjij.nu
Queens Guesthouse is super leuk! midden in het cenrtum.

Henk

kunst en fietswerk
@Henk Online vind ik daar geen info over. Ook niet op `Queen´s Guesthouse'.

Voorafgaand mijn aankomst wil ik graag iets hebben geboekt, dus het zal een andere plek worden.

Maar wel mijn dank voor de info.
Maak je daar niet druk over Janneke,

Je pakt een tuktuk of iets dergelijks en laat je naar het centrum brengen, er zijn heel veel mogelijkheden daar. Ik ben er ook al een paar keer doorheen gefietst, ook geen probleem, beetje aanpassen aan de verkeers situatie aldaar.

Ik plan nooit een onderkomen en heb nog nooit onder de brug geslapen in een stad. Hanoi is een fijne stad om te zijn, doet een beetje Frans aan.

Veel plezier.

Henk


kunst en fietswerk
Henk, ik doe het graag zoals jij, maar rondkijken terwijl je fiets nog in de doos zit, vind ik geen feest. Vandaat dat ik graag gericht ergens heen ga.

Natuurlijk kna die diets ook alvast utid de doos en in elkaar. Maar 1) ik bewaar de doos graag voor de terugreis en 2) na de lange vluchten staat mijn hoofd vast niet naar zoeken of een fiets in elkaar zetten.

Dus ik kies graag voor het gemak van voorbereid deze keer.
Dan zou ik me met fiets in de doos naar de stad laten brengen en daar een Guesthouse nemen, er zijn er vele. En zeker weten dat ze jouw doos in bewaring zullen nemen.
Ik ben ook al eens vanuit Hanoi terug gevlogen, ik heb toen ergens in een achteraf straatje karton en tape gekocht en zo zelf een doos gemaakt.

Henk

kunst en fietswerk
Zelf een paar jaar geleden een geweldig guesthouse gehad in Hanoi, zal vanavond de naam proberen op te zoeken. De fietsen mochten gewoon binnen staan. We hebben ook nog een paar nachten in het Charlie Army Hotel gezeten maar dat was wat duurder :D. Dat was echter voor aanvang van de reis al besproken. Uiteindelijk was dat andere hotel veel leuker en kostte minder dan de helft.

Wij hadden trouwens geen dozen bij ons. We zijn toen in Saigon gestart. We hebben zelf gefrutseld met fietshoezen, ductape en karton.

Groet Remco.
Remco: ik ben benieuwd naar dat hotel!

Remco en Henk: als het niet lukt met het houden van de doos, zal ik dat zeker overleven. Maar fijner als ik die tape en kartonklus niet nog een keer hoef te doen.

Goed komt het hoe dan ook.
over een weekje vliegen we ook naar Hanoi. Ik ben benieuwd welk hotel je uiteindelijk hebt gekozen Janneke? Heb je een hotel gevonden waar je je fiets binnen kon zetten?
Iemand anders nog (recente) tips voor een goede hotel overnachting in Hanoi?


groetjes
Jos
Het hierboven genoemde Aurora was prima.

Ik had via hen ook een taxi besteld om me af te halen van het vliegveld. Die kwam niet. Maar ach, dingen kunnen anders lopen dan thuis als je reist. Vond gemakkelijk een andere.
Janneke V schreef:Het hierboven genoemde Aurora was prima.
In Hanoi moet je wel even opletten als je in hetzelfde Aurora hotel terecht wil komen dat Janneke hier bedoelt. Als een hotel populair is onder toeristen duiken er ineens links en rechts hotels/ guesthouses op met dezelfde naam, inclusief hetzelfde lettertype en kleurgebruik. :lol:

Maar genoeg leuke guesthouses te vinden in het centrum van Hanoi. En fietsen gaat prima in het drukke verkeer.

Afbeelding