Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Tsjechie - Forum Wereldfietser

Tsjechie

Hallo,

In de meivakantie gaan wij (mijn ouders, mijn broertje en ik) een weekje fietsen in Tsjechie. We willen ten zuiden van Praag gaan fietsen en vroegen ons nu af of iemand daar ervaring mee heeft. Zijn er leuke campings daar voor fietsers? Zijn deze al open begin mei? En is het in de meivakantie niet te koud in Tsjechie om te kamperen?
Anders willen we overnachten in kleine hotelletjes. Heeft iemand daar misschien informatie over? Of heeft iemand nog andere informatie over Tsjechie dat belangrijk is?
In ieder geval alvast bedankt!

Mieke.

Hoi Mieke,

Drie jaar geleden hebben mijn vriend en ik in Tsjechië gefietst, we vonden het super!

Wij waren er in de zomer, dus over het weer en of de campings open zijn in de meivakantie kan ik niet zoveel zeggen.

Op onze website hebben we een reisverslag met foto's, routekaart en tips voor in Tsjechië gezet, misschien kun je daar wat handige dingen vandaan halen?
http://people.zeelandnet.nl/kelck/tsjec ... intro.html is de link.

Als ik jullie was zou ik zeker een bezoekje brengen aan Ceske Budejovice, het kasteel van Hlubloka nad Vlatvou en Cesky Krumlov; stuk voor stuk hartstikke mooi!

Als jullie gaan kamperen: onze ervaring is dat bij de meeste wat grotere plaatsen genoeg campings zijn.

Veel succes en alvast veel plezier,

Groetjes,
Gudrun

Hoi,

Tsjechie is een echt fietsland.
Je hebt er zelfs een soort Hoge Veluwe, een gedeelte waar je alleen met de fiets mag komen.
Wij hebben zelf twee jaar geleden in Tsjechie gefietst. Heel erg mooi land.
Ze hebben als je daar geinteresseerd in bent fietsroutes uitgezet. Deze zijn verkrijgbaar op losse kaarten, maar ook in een boek. (daar kopen bij de toerist information, veel goedkoper dan in Nederland).
In mei kan het heel koud zijn, vooral als je hoger zit. Dit hangt ook heel erg af van het soort slaapzak en tent dat je hebt.
Sommige delen van Tsjechie zijn toeristisch en een stuk duurder en echt voor de toeristen opgezet. Vooral rond het Lipno meer. Dit vonden wij helemaal niks.Heel toeristisch.


Mocht je verder nog iets willen weten, vraag maar..

Groet Anouk