Additionally, paste this code immediately after the opening tag: rondje Rotterdam op zondag 19 oktober 2014 - Forum Wereldfietser

rondje Rotterdam op zondag 19 oktober 2014

rondje Rotterdamfietsers,

Het is weer tijd voor een rondje Rotterdam, op zondag 19 oktober.

Op Voorne-Putten de invallende herfst gaan bekijken? Dit met een kort bochtje door Spijkenisse om het nieuwe theater De Stoep even te aanschouwen, zo ook de recente bibliotheek en de overige eurobruggen (ze liggen er volgens mij nu alle zeven).

Of elders rond touren.

In elk geval: als vanouds verzamelen onder de Europmast om 12 uur.
Gepke.
Dag Gepke,

Leuk idee. Spijkenisse is mijn achtertuin maar van de Eurobruggen had ik nog nooit gehoord. Een beetje spelen op Google levert de informatie op dat de bruggen, in ieder geval een aantal, in het nieuwe wijkje Het Land zijn gebouwd. Dat ligt naast de Spijkenisse brug. Bijzonder dat op de website van de Gemeente Spijkenisse helemaal geen informatie staat over dit bijzondere project. Ik kan de gemeente wel eens bellen en vragen waar die bruggen precies staan. De Boekenberg ziet er ook heel apart uit. Is op zondag open tussen 12.00 en 16.00.
Ik weet niet waar je op Voorne-Putten wilt gaan fietsen maar als je wat meer naar de kust wilt gaan, b.v. rondje door de duinen bij Oostvoorne, dan wordt het rondje wel wat ver vanaf de Euromast. (ruim 100km) Dan zou je eigenlijk met de metro naar Spijkenisse moeten gaan.

Ronald van der Perk
Ik heb contact gehad met de gemeente Spijkenisse over de Euro bruggen en al de bruggen zijn opgeleverd 26 september 2013. Het zijn veelal bruggen voor voetgangers/fietsers, een paar zijn geschikt voor auto's. Ze bevinden zich allemaal in de nieuwbouwwijk Het Land. Dat is vlak bij de Spijkenisse brug.

Ronald van der Perk
Hoi Gepke,

Morgen ben ik erbij, leuk om de sfeer van Rotterdam op te snuiven in gezelschap van leden WF.
Ik heb geen route gezien, klopt dit ?
In ieder geval tot morgen 12.00 uur,

Cocky van Schie
geldt ook voor mij, tot morgen 12 uur!
Weer eens heerlijk gefietst!

Na een prettige en rustige start met koffie onderaan aan de Euromast, reden we met harde wind tegen richting Beneluxtunnel. Na de tunnel ging het verder tussen de havens en snelwegen naar de koffie met appeltaart in Spijkenisse bij het nieuwe theater De Stoep. Een ontwerp van Ben van Berkel.

Afbeelding

Stedenbouwkundige Ashok Bhalotra kreeg in 2000 opdracht een centrumplan te maken dat "rups Spijkenisse in een vlinder moet transformeren" en dat is te zien aan de vele nieuwe gebouwen van internationale architecten. Of het nu echt een veel mooiere stad aan het worden is, laat ik even in het midden.

Na de koffie reden we langs de nieuwe bibliotheek, ontworpen door MVRDV architecten, die van de Markthal zeg maar...

Afbeelding

Mooi gebouw, maar helaas niet van binnen te bewonderen want de bibliotheek is alleen de 1e zondag van de maand open. Dus reden we na een korte stop door naar de 'Euro bruggetjes' in weer een nieuwe woonwijk. Alle bruggen naar de wijk, zijn te zien op de Eurobiljetten. Het was even puzzelen, maar met onze bankbiljetten ernaast kwamen we een eind.

Afbeelding

Na deze iet-wat-Efteling aandoende bruggen, splitsten onze wegen. Ruud, Marko en ik reden direct terug naar Rotterdam, heerlijk met wind mee. En de rest ging via het Spuikanaal en Nieuw-Beijerland weer terug naar Rotterdam.

De foto's van de groep moet ik nog uploaden, maar nieuwe laptop etc etc. dus dat houden jullie te goed.

Bedankt allemaal voor weer een leuke tocht!
Als Haarlemmer was het erg leuk om eens te gaan fietsen in Rotterdam en omgeving.
over en onder de Maas door, sightseeing Spijkenisse, met fikse wind tegen langs het Spui maar vanaf de pont voor de wind vliegend terug naar Rotterdam met als toetje de Maastunnel en een skyline met ondergaande zon.

Dank jullie wel, ik heb het enorm naar mijn zin gehad!

hieronder mijn foto's (telefoon en camera)
https://plus.google.com/photos/11687102 ... banner=pwa
Als ras rotterdammer bloeit m'n hart helemaal op bij het zien van deze schitterende foto's.

Hoop er 1 van de volgende keren weer bij te zijn.

met vriendelijke groet,
Edwin
Mooie foto's!

en leuk dat jullie erbij waren!
Wanneer organiseren jullie een rondje Haarlem ;-)
Kekke plaatjes! Leuk om de stad en keer door de ogen van iemand anders te zien.

De smurruf wil de volgende keer weer mee.
Een ieder is ook van harte welkom op het rondje Utrecht.

met vriendelijke groet,
Edwin van Ooijen
Cocky en ik zijn ons aan het beraden op een Haarlems rondje.
We weten nog niet wanneer, ook maar eens kijken welke zondag nog 'vrij' is.
Zodra we iets gaan plannen laten we het zeker weten! :D
Een rondje Rotterdam 'op locatie' in Haarlem is ook een optie! ;-)

@Marko: de smurruf erbij is altijd welkom, met of zonder appeltaart uit Tiel!