Additionally, paste this code immediately after the opening tag: europa naar zuid-afrika - Forum Wereldfietser

europa naar zuid-afrika

Hoi allemaal,
We hebben het plan opgevat om van België naar Zuid-Afrika te fietsen.
We zoeken naar nuttige ervaringen en tips.

We denken aan basically 2 routes:
- langs west-afrika: dus marokko, west-sahara, mauretanië, senegal, mali, burkina faso, ghana, togo, benin, nigeria, kameroen, eq guinea, gabon, DRC (kinshasa naar lumumbashi), zambia, zimbabwe, botswana

- langs oost-afrika: turkije, syrië/egypte (eventueel overvliegen), sudan, ethiopië, kenia, tanzania, mozambique, malawi, zimbabwe, botswana

Hier of daar kunnen we wel een andere route/ander land nemen, of desnoods een vlucht om iets over te slaan.

Kunnen jullie ons tips of suggesties van routes geven?

Dank!

Wim & Els
Goed plan :D

Wat lees voer voor de west route:

Helen Lloyds nieuwe boek
Cycling Cindy is net klaar in West Afrika
De blog van Pete gostelow(maar veel landen zijn erg verandeerd sinds zijn reis)

Voor de oost route zal je genoeg blogs vinden via google.

Oost vs West blijft lastig omdat er een paar spannende landen tussen zitten, maar met een instellen dat je evt een vliegtuig kan pakken komen jullie er wel :D

De enige land in Afrika waar ik persoonlijk niet door zou fietsen is ethiopië omdat er daar veel mensen zijn die stenen naar fietsers gooien, maar schijnt ook een van de mooiste landen te zijn...lastig :?

Ooh en ik heb ook een stuk gefietst in Afrika -->> http://www.shanecycles.com/africa/
Zijn jullie uiteindelijk vertrokken? Ik ben momenteel in Togo. Zal Nigeria skippen (vlieg naar Gabon) en dan verder de westkust afzakken. Mijn blog: www.cyclographer.weebly.com
Ik zou niet door Mozambique fietsen - veel te onrustig en gevaarlijk.
Wij zijn bezig met bedenken of we Malawi volgend jaar gaan 'doen'.
deze meneer: http://longbikeride.co.uk/ is bezig door Afrika te fietsen (en heeft net Malawi verlaten.
Geen idee of je wat aan zijn route hebt.
Malawi is een gaaf, tof land met heel veel erg vriendelijke mensen. Heb er 2 jaar gewoond.

Staat bij mij ook op de planning om in de wat verdere toekomst per fiets doorheen te gaan.