Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Van Wenen naar Venetië - Forum Wereldfietser

Van Wenen naar Venetië

Beste fietsvrienden, als onderdeel van een langere fietstocht (doel Istanbul) ben ik op zoek naar een goede beschrijving van een fietsroute tussen Wenen en Venetië. Heeft iemand een suggestie? (Inc hoogte indicatie, ik heb nl een fietskarretje met onze dochter achter mijn fiets hangen).

Alvast zeer bedankt, Sander
Als je niet Wenen als start neemt maar Linz dan kan de midden -Europa route (praag -venetie) van Paul Benjaminse een keuze zijn.
In het routeboekje vind je uitgebreide info over uiteraard de route ,hoogteprofielen , overnachtingsmogelijkheden etc.


Ben
Hoi Sander,

Misschien ook niet precies wat je zoekt: de Via Claudia Augusta. Die gaat van Augsburg naar Venetië. Wij fietsten die ook met fietskar en zoon. Prachtige route met een paar goed te fietsen Alpenpassen. Zie hier ons reisverslag: http://claarenjoanne.blogspot.nl/2012/01/fietsen-over-de-via-claudia-augusta-van.html.
Misschien heb je ook nog wat aan onze reisverslagen over Griekenland als je verder wilt fietsen naar Istanbul (al zijn wij niet naar Istanbul gefietst).

Groet,
Claar
Van Wenen naar Salzburg en vanaf Salzburg de route van Paul Benjaminse, die voor een belangrijk deel over de Alpe Adria Route gaat. Vooral het eerste deel in Italie is prachtig over een voormalige spoorbaan.