Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Sinterklaastocht 2014 - Weekend 6-7 december - Forum Wereldfietser

Sinterklaastocht 2014 - Weekend 6-7 december

De camping en het binnenverblijf voor de Sinterklaastocht 2014 zijn geboekt, met dank aan Willem!

We verzamelen op zaterdag op station Den Bosch om 11.00 uur. Via de Oisterwijkse bossen en vennen fietsen we naar Middelbeers voor boodschappen. 's avonds natuurlijk traditie getrouw samen aan de kaasfondue en het Sinterklaasfeest. De volgende dag fietsen we door België en langs de rivier de Mark door naar Breda. We fietsen ong. 60 km per dag.

Bij de Roerdomp in Westelbeers huren we een binnenruimte met slaapplekken erbij. Dus: wil je al jaren mee met het weekend maar niet kamperen in december, dan is dit je kans! zie foto's Bleek. Kamperen kan vanzelfsprekend ook!

Net zoals vorig jaren is het idee dat iedereen een paar kleine cadeautjes koopt (bandenplakkers, lichtgewicht kruiden voor in de fietstas etc...), eventueel daar een mini-fiets-gedichtje bij schrijft en dat we 's avonds een Sinterklaas-avond hebben met veel bisschopswijn, kruidnootjes, pepernoten en andere Sinterklaas-delicatessen.

Graag even aanmelden van te voren via slvonk@gmail.com of via het forum.

Afbeelding
Leuk, ik doe mee!

Voor de treinreizigers:
Aktie Kruidvat:
De Trein Dagkaart (€13,99):
- is een chip- en stempelkaart ineen.
- is te gebruiken op één zaterdag of één zondag van 11 oktober 2014 t/m 25 januari 2015.
- is online vanaf 6 oktober verkrijgbaar en in de winkel vanaf 7 oktober t/m 19 oktober 2014.
- is één dag geldig voor één persoon.
- is geldig in de treinen van NS, Arriva, Breng, Connexxion, Syntus en Veolia.
Lijkt mij leuk, niet eerder meegemaakt. Schrijf mij maar op de lijst van deelnemers.
Wil overwegen om dan in mijn tent te slapen, mits het niet doorlopend regent moet dat kunnen.

Hoor het verder verloop graag of lees het hier op het forum.
onder voorbehoud nog even maar het lijkt me erg leuk om mee te gaan!
Hoor de wind waait door de bomen....

geen zin om in een tentje te liggen met dit soort weer?
dit jaar hebben we slaapplaatsen binnen geregeld tijdens de Sint tocht!
Hierbij meld ik me graag aan om mee te fietsen, vieren en kamperen. Mocht er nog iemand vervoersoplossingen hebben vanuit de regio Ede dan houd ik mij aanbevolen.

Rik.

PS: op de site staat niets vermeld over de kosten, kan hier iets over geschreven worden?
Hoor de wind waait door de bomen.
Ook Henk zal met zijn fiets komen.

Groetjes,
Henk de Leeuw
Afbeelding

Beste Fietsers,

het is al over een maand dat ik verjaar
en bijna zijn alle voorbereidingen klaar.
De pakjes, gedichten en zakken snoep
liggen ook klaar voor jullie groep.
Dus wees niet bang of bevreesd
en meld je ook aan voor mijn feest!

Hartelijke fietsgroet,
Sinterklaas
Afbeelding
hoi
ook ik kom met de fiets naar aldaar
hopenlijk staan alle kadootjes dan al voor mij klaar
niet dat ik gierig ben of een vrek
want dat is niet mijn gebrek
maar zorg zelf voor alcoholisch gelurk
zodat je goed slaapt want ik snurk


groet john
Is het nodig om vooraf aan te geven of ik in de tent of binnen wil slapen?
Hoi Mark e.a.

Er zijn max. 20 slaapplekken binnen, we zijn nu nog niet met een enorm groot aantal mensen dus iedereen zou nog binnen kunnen slapen. Voorlopig slaapt echter, op een enkeling na, iedereen in een tent.
Graag wel even opgeven als je kiest om binnen te slapen. Als er op de dag nog plekken over zijn binnen, kan iedereen die dat niet heeft opgegeven maar opeens tent-schuw is, alsnog binnen slapen.

Over de kosten: reken op 15,= : slaapplek en kaasfondue.

Er hebben zich op dit moment 15 personen opgegeven! :-)
Beste sinterklaastochters,

Iedereen die zich al aangemeld heeft voor de tocht, heeft al een mailtje ontvangen. Voor alle mensen die toch nog mee willen ook even alle informatie. Inmiddels hebben zich 22 personen aangemeld en 3 onder voorbehoud.

Eten & drinken:
Ik bestel eea voor de kaasfondue bij AH en laat het ter plekke bezorgen. Daarnaast zal ik ook wat rode en witte wijn bestellen, fris, chips en pepernoten. Dit scheelt een hoop gesjouw. Als je nog speciale wensen hebt, graag voor volgende week zondag doorgeven dan bestel ik deze ook. Ik bestel niet te veel, dus voel je vrij om zelf nog wat mee te nemen om rond te strooien/ uit te schenken! We fietsen via Oisterwijk voor de laatste boodschappen. Het ontbijt is niet geregeld, dus daar moet je zelf voor zorgen. Ik zal wel eieren bestellen en koffie en thee, suiker en melk.

Er is een vaatwasser en alle keukenspullen zijn aanwezig, dus geen gesjouw met pannen etc. Neem svp wel wat waxine lichtjes mee en voor wie dat heeft een kleine rechaud. En een paar theedoeken zijn ook handig.

Route:
We vertrekken rond 11.00u vanaf Den Bosch. Afhankelijk van het weer nemen we een korte (50 km) of langere route. Op zondag is de streeftijd 10.30 uur vertrek, de ervaring leert dat de avond vaak lang is dus we starten niet te vroeg.
Er is op zondag een rondje Breda, dus lijkt het hen en mij leuk om een stukje met elkaar te fietsen. Met Jaron heb ik nu afgesproken in De Lindeboom in Baarle Hertog.

Overnachtingsadres:
de Roerdomp

Kosten:
Gebaseerd het huidige aantal deelnemers betaal je 9,00 voor je slaapplek, gebruik van de binnenruimte en toeristenbelasting. Alleen de kosten van het eten en drinken komen daar nog bij. Ws. zo'n 6-7 euro. Worden het meer mensen, dan gaat de prijs nog wat naar beneden. Graag gepast geld meenemen om mij te betalen!

Tot 6 december!

Afbeelding
Hoi Suzane,

rond welk uur heb je afgesproken in Baarle-Hertog met Jaron.... ik ben namelijk van Merksplas en kom waarschijnlijk ook naar daar om een stukje mee te fietsen.

Ik heb je nog een Pb gestuurd.

grts Ivo
Het komt, het komt...
Het weekend van de Sint!

Binnen slapen gaat niet meer, maar buiten in het gras is er nog plek genoeg voor tenten.

Als je nog mee wil, of er over denkt, meld je dan nog snel aan zodat de boodschap-Piet daar rekening mee kan houden.

mmm.... kaasfondue!

Afbeelding
Hallo

Heeft de Sint in zijn grote boek ook een GPX van de route? Zodat we niet verdwalen en op tijd ons schoentje kunnen klaarzetten!

Bedankt,
Dan
Suzanna heeft ergens onder het artikel van rondje Breda de link geplaatst, kijk daar maar is..

Grts
de route staat in grote lijnen vast, die heeft iedereen die zich vorig weekend al had aangemeld via email, in een mail toegestuurd gekregen met de andere info.

Ik krijg kriebels van gps routes en hou niet van digitaal plannen dus dat doe ik met kaarten en die neem ik as zaterdag mee. Het hangt ook sterk van het weer af hoe ver we gaan fietsen.

Voor iedereen de globale route

groet,
Suzanne
Verrassing!

ik heb me even over kaart en google maps gebogen en de routes iets minder globaal gemaakt. Er is vast wel iemand die dit handig in een gps omzet... Ik neem gewoon mijn kaarten mee :-)

Zaterdag wordt het mooi weer is de verwachting, zondag wordt regen voorspeld, maar goed zo'n voorspelling klopt wel vaker niet!

Dag 1: zaterdag
Dag 2: zondag
Dan schreef:Hallo

Heeft de Sint in zijn grote boek ook een GPX van de route? Zodat we niet verdwalen en op tijd ons schoentje kunnen klaarzetten!

Bedankt,
Dan
Dat meen je toch niet: een wereldfietser die in Nederland verdwaald? :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Lieve fietsers,

voor alle zekerheid nog even dit bericht:

De Roerdomp is geen hotel,
er zijn geen opgemaakte bedden,
geen ontbijt-buffetten
geen kamermeisjes
en ook geen subtropische zwemparadijzen

:-) helaas!

Wat is het wel?

Het is een groepsaccommodatie geschikt voor ongeveer 15 personen met:

- Een huiskamer van 34 m2 met prachtige Sinterklaas-rode banken waar we met elkaar het Sint-feest kunnen vieren
- Een volledig ingerichte keuken voorzien van combimagnetron en vaatwasser (jawel, wie neemt de vaatwasblokjes mee?) Gezien het grote aantal deelnemers (30!) is het handig als je zelf bord, bestek en glas meeneemt.
- 2 slaapzalen met elk 10 bedden: met kussens, zonder dekbedden, dus zelf een slaapzak en lakenzak/ kussenhoes meenemen!
- 2 douches en 2 toiletten

Voor foto's zie: http://www.deroerdomp.nl/Foto_Bleek.html

TOT ZATERDAG!
Suzanne