Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Help!Falende Vaude Aqua back pro en zit in Japan potverdrie! - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Help!Falende Vaude Aqua back pro en zit in Japan potverdrie!

supermario schreef:Ik heb wel inlevingsvermogen, maar ben nu eenmaal praktisch ingesteld.
Men kan perfect praktisch ingesteld zijn en toch het probleem van de TS begrijpen.
Je gaf zelf aan het probleem niet te begrijpen/zien.

Renaat
Je moet idd. altijd zijn bij het bedrijf waar je iets koopt in dit geval dus niet bij Vaude maar bij Amazon.
goldenlion schreef:Je moet idd. altijd zijn bij het bedrijf waar je iets koopt in dit geval dus niet bij Vaude maar bij Amazon.
Het probleem van een verre internetwinkel is inmiddels wel ontdekt denk ik.

Renaat en Revanho: het praktische probleem was denk ik dat de tassen van de fiets vielen en dat een winkel waar nieuwe tassen te koop zijn niet op loopafstand was. Of iemand hier dezelfde situatie als een probleem zou ervaren is denk ik niet relevant.
Revanho schreef:
supermario schreef:Ik heb wel inlevingsvermogen, maar ben nu eenmaal praktisch ingesteld.
Men kan perfect praktisch ingesteld zijn en toch het probleem van de TS begrijpen.
Je gaf zelf aan het probleem niet te begrijpen/zien.

Renaat
"Ik zie het probleem niet" is eerder een uitdrukking dan een daadwerkelijk gebrek aan inzicht. Pfffrrrr.... laten we elkaar lekker op woorden blijven pakken, dat helpt.

"Ik begrijp het probleem wel, maar aangezien daar in Japan best wat moeite kost om de gewenste oplossing voor elkaar te krijgen, raad ik je aan voor nu je verlies te nemen, nieuwe tassen te kopen en je reis met een blij gemoed voort te zetten." Zoiets dan maar he?

En aangezien TS al niet meer reageert, is dát hetgeen er gebeurd is, vermoed ik.
Ha,
Ja wij waren nog ff onze laatste daagjes in Japan aan het fietsen.

En het ongelofelijke is gebeurd, ik heb een refund gekregen van Amazon!

: ik had nogmaals een keer bij mijn amazon account gekeken en hoe en of ik contact met ze kon opnemen. Ik weet nu al niet meer precies hoe ik het gedaan heb, maar op de een of andere manier kon je bij je bestelde items ook een vraag plaatsen en er was zelfs een button 'contact me in English' :)

Via deze manier (vorige keer een algemener emailadres gebruikt niet via m'n account maar gewoon via emailprogramma), heb ik inmiddels al een reactie gekregen en hun oplossing is normaliter een nieuw artikel toesturen, maar omdat ik op reis ben kunnen ze een refund doen. In de eerste email stond dat ik dan wel eerst het item moest retouren. Nogmaals een mail gestuurd en gevraagd of foto's van de kapotte tassen niet voldoen, want opsturen is nogal prijzig vanaf de andere kant van de wereld. Gisteren het antwoord dat ze het volledige bedrag gewoon hebben teruggstort en dat ik de tassen niet meer hoef op te sturen.
Dikke pluim dus voor Amazon (behalve dan de onduidelijkheid over hoe contact op te nemen...)

Vandaag in Tokyo kijken of ik ergens nieuwe achtertassen kan scoren, dit keer dus maar weer van Ortlieb.

Dank allen voor de reacties!
ps. ik blijf het raar vinden van grote bekende merken dat je voor retour/klachten bij de reseller moet zijn. Hoe regelen die winkels dat dan met Vaude? Lijkt mij dat als je vaak artikelen van een merk terugkrijgt dat je daar op een gegeven moment ook een punthoofd van krijgt als winkelier...

Ik blijf maar duimen dat de rest van de uitrusting heel blijft :P
Alles weer mooi opgelost Janneke heel veel plezier nog daar in het verre Oosten.
Janneke schreef:ps. ik blijf het raar vinden van grote bekende merken dat je voor retour/klachten bij de reseller moet zijn.
Dat geldt voor elk artikel, van potje zout tot complete verwarmingsinstallaties, dat je als consument koopt. Dat is wettelijk vastgelegd, juist vooral om te voorkomen dat je als consument van het kastje naar de muur wordt gestuurd.

Fijn dat Amazon ergens nog wel een goed hart heeft. Succes met aankopen van je Ortliebs.

Ja, winkeliers zouden wel eens samen mogen optrekken tegen sommige rommel die fabrikanten leveren. Maar vaak hebben ze zelf ook boter op hun hoofd als je ziet wat ze zelf in hun schappen leggen. De beste winkeliers zijn degenen dioe je geen rommel willen verkopen, maar tegelijk ook niet alleen de allerduurste spullen verkopen maar je een goede keuze bieden. Helaas zeldzaam.
Fijn dat het is opgelost Janneke!
Ben benieuwd hoe Japan is bevallen.

PS: Wij zijn in 2012 in Azie een paar fietsers tegengekomen die exact hetzelfde probleem hadden met een van hun nieuwe Vaude achtertassen. Heb zelf toen nog zitten knutselen om de tas weer zo goed mogelijk bruikbaar te krijgen.
Deze kwestie is natuurlijk helemaal perfect opgelost door Amazon. En zo'n winkelier kan dat meestal alleen als ze daartoe ook de 'backing' hebben van de fabrikant.
E.e.a. verdient, denk ik, een compliment aan zowel Amazon als Vaude.

Tuurlijk: zo'n tas hoort niet na zes maanden kapot te gaan. Maar fouten bestaan, en daarvoor heb je garantie. Wel stellen we als consument soms wat erg hoge eisen qua hoe ver die service moet gaan. Als Nederlander bij een Duitse Webshop een product van 100 euro gekocht en verwachten dat je in Japan terstond geholpen wordt gaat dan misschien wat ver...

Zorgvuldigheid speelt ook een rol. Kennelijk had je bij Amazon de tweede keer wel de juiste procedure. Je geeft aan dat Vaude verwijst naar de winkelier. Dat klopt, maar pal daaronder staat:
"Die hier beschriebene Vorgehensweise im Beanstandungsfalle gilt für Kunden aus Deutschland. Wenn Du in einem anderen Land wohnst, wende Dich bitte an den jeweiligen VAUDE-Vertriebspartner in Deinem Land.

Bitte habe Verständnis, dass in Ländern ohne VAUDE Distribution, d. h. ohne VAUDE Service vor Ort, unsere Serviceleistungen eingeschränkt sind."

Met daarbij een linkje naar ondermeer de Japanse importeur zoals die al eerder genoemd werd.

Ik moet zelf dit voorjaar op zoek naar nieuwe tassen; maar dit draadje maakt de combi amazon/vaude voor mij juist aantrekkelijker (en ik ga niet eens naar Japan.. ;)).
Ellen en Elmar hebben dezelfde problemen met de Vaude tassen. Kapotte haken en gescheurde achterwanden. En ik heb een testsetje van Vaude gekregen, waarvan de ophanghaak het in IJsland op dag 1 begaf.

Volgens Ellen en Elmar ligt het aan de nieuwe milieuvriendelijke PVC-vrije materialen. Zij zijn nu bezig met een testverslag. Komt binnenkort online op hun site.
Voorlopig vind ik dit topic geen goede reclame voor Vaude. Amazon zorgt voor een nette financiele afhandeling maar de tassen van Vaude worden daar niet beter van
Christophorus schreef:Ellen en Elmar hebben dezelfde problemen met de Vaude tassen. Kapotte haken en gescheurde achterwanden. En ik heb een testsetje van Vaude gekregen, waarvan de ophanghaak het in IJsland op dag 1 begaf.

Volgens Ellen en Elmar ligt het aan de nieuwe milieuvriendelijke PVC-vrije materialen. Zij zijn nu bezig met een testverslag. Komt binnenkort online op hun site.
Oeioei... Ruimte voor Thule in de markt;)!
Ja, klopt. Wij hebben helaas met twee van de nieuwe 'groene' sets problemen... Voorheen nooit problemen met onze Vaude tassen, blijkbaar is het nieuwe milieuvriendelijke materiaal minder sterk. Zeker kunnen we dat niet zeggen natuurlijk, maar er is iets veranderd wat het nu zwak maakt.

Verslag zet ik morgen of overmorgen online met ook foto's hoe we het nu opgelost hebben..

Edit: ik zeg twee, maar ik bedoel dat we allebei al een tweede kapotte set hebben, dus eigenlijk in totaal 4 kapotte sets... :(
fietsjunks schreef:Edit: ik zeg twee, maar ik bedoel dat we allebei al een tweede kapotte set hebben, dus eigenlijk in totaal 4 kapotte sets... :(
Jemig, Ellen. Fiets dan ook eens een beetje normaal!
Christophorus schreef:
fietsjunks schreef:Edit: ik zeg twee, maar ik bedoel dat we allebei al een tweede kapotte set hebben, dus eigenlijk in totaal 4 kapotte sets... :(
Jemig, Ellen. Fiets dan ook eens een beetje normaal!
Veel te hard opgepompte banden, kan geen andere oorzaak bedenken :lol:
Sterkt mij alleen maar dat het gewoon Ortliebs gaan worden als ik komend jaar nieuwe tassen aanschaf.

Ben wel heel benieuwd naar het Vaude verslag.
Ik wil toch even een tegengeluid geven over Vaude.
Ik rij al jaren met deze tassen rond. Geen wereldreizen maar vaak off-road over stuiterende en slechte wegen. Tot nu toe nog geen enkel problemen gehad met de ophangsystemen. Ik ben erg tevreden over de tassen.
Met mijn Vaude tassen uit 2008 ook geen problemen.
HansvanderVeeke schreef:Ik wil toch even een tegengeluid geven over Vaude.
Ik rij al jaren met deze tassen rond. Geen wereldreizen maar vaak off-road over stuiterende en slechte wegen. Tot nu toe nog geen enkel problemen gehad met de ophangsystemen. Ik ben erg tevreden over de tassen.
Gelukkig zijn die ervaringen in de meerderheid. Heb jij de tassen van voor of na de PVC-vrije periode?