Additionally, paste this code immediately after the opening tag: campings in zwitserland? - Forum Wereldfietser

campings in zwitserland?

Hallo,
Ik ga waarschijnlijk in zwitserland fietsen, de rhoneroute, heeft iemand ervaring met kamperen in zwitserland?
Alle info is welkom.
Vgr,Marjan

Zelf heb ik geen ervaring met fietsen in Zwitserland, noch met kamperen aldaar maar het lijkt me dat deze site: http://www.swisscamps.ch/NL/ je toch wat op weg kan helpen...

Campings zijn prima, soms zelfs met fantastisch uitzicht.

De camping aan de voet van de maloja pass:
Afbeelding

Campings zijn vaak goed en redelijk betaalbaar.

Zie verder ook mijn verslagen in Zwitserland:
http://www.luddo.nl
- Zwitserland 1992
- Zwitserland/corsica 1999
- Zwitersland/Italie 2000

groet

Luddo

De campings in Zwitserland zijn uitstekend en de meeste zijn niet al te duur.
Zie ook mijn fietsverslag over Zwitserland (Basel-Chiasso) op mijn site.

Inderdaad, prima campings in Zwitserland: schoon, goedkoop voor trekkers, en vaak een trekkersveld-met-picknicktafel of zelfs een binnenkeuken waar je andere (fiets)reizigers ontmoet.

Zie ook onze site www.fietsreizigers.nl

groet,

Petra P.

Als je de Rhône-Route gaat fietsen kom je ook langs Sion.
Vlakbij Sion kan ik je de camping van Bramois aanbevelen. Vorig jaar nog met veel plezier 5 dagen gestaan! Met beschaduwde terrassen en restaurant dat redelijk goed is en voor Zwitserse begrippen goedkoop. Als je van klimmen houdt is deze camping ideaal als uitvalsbasis voor spectaculaire tochten in de zijdalen van Wallis (Lac de Moiry, Barage de la Grande Dixence, Fèrpecle etc. etc.)
Let op deze camping wordt niet genoemd in de Bikeline gids van de Rhône-Route. Vanuit het oosten buigt de route net voor Bramois onder de autobaan door om aan de andere kant de Rhône te blijven volgen naar Sion. Je moet dus de afslag van de gewone weg naar Bramois aanhouden om langs deze camping te komen.
Luc

Bedankt allemaal voor de informatie!
Mooie web-sites ook, ik heb ze met plezier bekeken.Het staat vast :D , ik begin in andermatt-via Rhoneroute naar Lousanne waar ik de Mittelandroute neem richting Basel.