Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Specialized AWOL - Forum Wereldfietser

Specialized AWOL

Wie is er in het bezit van een Specialized AWOL en kan mij wat vertellen over de rijeigenschappen van deze fiets?
Ik heb 'm net verkocht! Ik vond het ,zoals je ook in mijn advertentie kon lezen, een lichte, mooie en klassieke fiets. Zeer betaalbaar en heerlijk om meet te klimmen.
Voor woon werk verkeer wat ik nu ook met de fiets doe vind ik 'm minder geschikt.
Geen licht, geen standaard, geen slot, maar wel weer een derailleur. Ook had ik moeite met het racestuur en het bedienen van de brifters.
Heb nu een nieuwe Santos Travelmaster 2.6 aangeschaft met Rohloff, belt en Son naaf en ik wil noooooooooit meer anders!!! Wat een genot, zeker met dit weer van de laatste week. Een waanzinnige berg licht, schakelen doet tie subliem, remmen doet tie subliem en het lijkt wel of tie niet smerig wordt.
Ook weer en Brooks B17 gelijk erop en die zat na twee dagen al weer als gegoten.
Het is natuurlijk niet zo'n snelle fiets maar wortels, bulten en gaten neemt tie met gemak. Ik geniet iedere keer als ik er op stap, heerlijk.
Kijk ook eens naar de kona rove. Net opgebouwd als vakantie fiets voor vriend. Ook een super strakke fiets met goeie afmontage.
Slaapt schreef:Kijk ook eens naar de kona rove. Net opgebouwd als vakantie fiets voor vriend. Ook een super strakke fiets met goeie afmontage.
Dan kun je net zo goed gelijk naar een Kona Sutra kijken, super strak klassiek frame, zelfde als de Rove én SLX afgemonteerd én spatborden én dragers. Vooral het 2014 model is erg fraai!
Behalve dat de af montage van de rove veel mooier is.
En daarom is hij kaal al duurder.
Wielen zijn ook iets beter van de rove.
Daarnaast ben ik helemaal klaar met de sks achtige spatborden.
Curana c-lite vind ik veel betere spatborden.
Bedankt voor jullie reacties. Ik ben eigenlijk op zoek naar een alternatief voor de Santos Travel/Trekking Lite, zonder meer uitstekende fietsen maar nogal prijzig.
Kijk eens naar de trekking fietsen van Rose. Zijn net zo goed en stuk goedkoper!
Een goed alternatief zijn bijvoorbeeld een salsa fargo of surly straggler. En de Salsa Vaya is een ook prachtfiets- alles staal. Zelf ben ik weer een fargo aan het opbouwen (na een crash met de mijn oude fargo).

AfbeeldingSalsa fargo 2015

Op dit moment staat er ook een salsa fargo 3 (model 2013) sterk afgeprijst in Haarlem, voor Eur 1099. Zaterdag nog zien staan. Past ook nog makkelijk spatborden op als je dat wil, en voor en achterdrager kan ook.

http://link.marktplaats.nl/m878434343

genoeg reclame voor salsa :wink:

groet Patrick
Voor 1099,- heb je al bijna een complete trekking fiets inclusief spatborden en tubus achterdrager. B.T.W. je trapt je toch helemaal wezenloos met zulke banden?
!
Soms wil je wel eens wat meer dan gebaande paden. En met die Salsa kun je dan gewoon blijven fietsen. Zullen we dit niet in een bandentopic laten verzanden?