Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Africa Again - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Africa Again

Hoi Koen,
Mijn route liep van Nairobi naar het noordwesten, Naivasha, Hell's gate N.P. ( waar je doorheen mag fietsen, geweldig ! ) , toen naar Narok en Masai Mara N.P. Vandaar over een niet bestaande route naar Magadi en kajiado, Namanga en Amboseli N.P en toen Tanzania in naar Arusha en naar het westen, naar Karatu, Ngorogoro Cater. Toen een stuk met de bus naar Tanga aan de kust en vandaar weer gaan fietsen via Panganini, sadani en Bagamoyo naar Dar es Salaam, ferry naar Zanzibar en dat rondgefietst.
In totaal op de kop af 1500 km ( die busreis was in mijn geval dus wel nodig kwa tijd )
Niet fietsdagen zijn er schat ik 5, 6 of 7 geweest.
Groetjes

bedankt voor je reactie!

Ik heb nog een paar vragen:

Hoeveel km fietste je gemiddeld per dag en wat voor fiets heb je gebruikt? Hoe was de kwaliteit van de weg?

Heb je onderweg veel last van de droogte gehad, waren er genoeg plekken om je bidons bij te vullen? Waren bidons genoeg of nam je nog een watertank(je) mee?

Welke stukken had je graag ivm tijd te kort over willen slaan, achteraf gezien? Lange stukken met weinig verandering en saai landschap?

Nog een vraag. Boekte je de safari trips bij een tour operator van te voren of is het ook prima te doen om ter plekke iets te regelen?

De route van Lars zou er dan ongeveer zo uit moeten zien. Groen is fietsen, rood is niet fietsen.

Afbeelding

Ik weet alleen niet of hij ten oosten of westen van de Kilimanjaro gefietst is.

Als er iets niet klopt hoor ik het graag, een aanpassing is zo gemaakt.

Hoi Koen,
Ik fiets ongeveer 70 tot 80 km per dag op onverharde wegen, soms nog wel minder als er ook veel lopen bij komt.
Mijn fiets is een gewone mountainbike, lekkere brede schwalbe marathon xr banden, de breedste heb ik.
Mijn eervaring in Afrika is dat er vele plekken zijn waar je water kan krijgen, uit de pomp of uit een put. Ik filter altijd mijn water met een goed waterfilter.
Ik kan 3 liter schoon, gefilterd water meenemen ( 2 bidons en een pet fles ).
Dan nog 1 1/2 ongefilterd water in mijn overpomp pet fles ( gebruik ik dus altijd en enkel voor ongefilterd water ) en een waterzak van 4 of 5 liter die ik vul als ik denk wild te kamperen.

Het stuk van Kajiado naar Namanga en zelfs naar Arusha vond ik landschappelijk minder mooi, overigens klopt je kaartje daar ook niet.
Van Magadi ben ik dus naar Kaijado gefietst. Vandaar naar Namanga, een side trip naar Amboseli, weer terug naar Namanga, beide met een gehuurd busje en ven Namanga naar Arusha.

Ik heb mijn safaris ter plekke geregeld met wat geluk achteraf.
Beter zou zijn om het via een touroperator te doen, wat ik ook gedaan heb voor de Ngorogoro crater. Dat heb ik geboekt in Arusha en afgesproken dat ze mij in Karatu op zouden pikken.

Ohja, vanaf pangani heb ik de kustlijn gevolgd, naar Sadani.
Verder klopt je kaartje aardig.

Groetjes, Lars