Additionally, paste this code immediately after the opening tag: actioncam - Forum Wereldfietser

actioncam

ik overweeg een actioncam aan te schaffen en ontvang graag advies en gebruikers ervaringen en tips. Heb er ongeveer 250-300 eurootjes voor over, dus de meeste GOPro's vallen volgens mij af.
De Sony AZ1VR Cam Mini met wifi van E250 heeft mijn belangstelling, maar ik sta open voor andere.
Heb het filmen en fotografen niet als hobby en heb ook niet het plan de beelden breed te delen, maar te gebruiken als aanvulling op het reisverslag in prive kring.
Ik heb al in het forum gezocht, maar heb de topic niet kunnen vinden. wellicht weet Blanche de weg.
Geen slechte keuze, ik heb zelf de voorganger (HDR AS15) en die maakt prima beelden. Kijk ook eens op http://www.techmoan.com voor uitgebreide reviews. Een stuk voordeliger (rond de 50 euro) en ook goed zijn de Mobius of de SJ4000 (Go pro kloon). Voorbeeld van de Sony en Mobius vind je in onderstaande video (rode fietser is gefilmd met de Sony, blauwe fietser met de Mobius):

[wfvimeo]http://www.vimeo.com/groups/wereldfiets ... /108034781[/wfvimeo]
Kijk ook naar de Garmin VIRB. Die zijn de laatste maanden flink in prijs gedaald.
De tovenaar schreef: Voorbeeld van de Sony en Mobius vind je in onderstaande video (rode fietser is gefilmd met de Sony, blauwe fietser met de Mobius):
Merk op dat er af en toe met tegenlicht is gefilmd. Dat heeft behoorlijk invloed op de scherpte van het beeld.
Krea gemaakt, goeie muziek.
De "oude" GoPro 3+ silver met Wifi kun je tussen 250 en 300 euro oppikken. Deze heeft 60 fps bij een resolutie van 1080p. De nieuwe GoPro Hero heeft geen Wifi maar is ook een stuk goedkoper (125 euro) en doet 720p bij 60 fps.

Ik heb onlangs ook gekeken naar de SJ4000, maar naar mijn mening is het troep; deze claimt 60 fps te doen maar gebruik frame doubling om een bestand van 60 fps te maken terwijl de camera maar 30 fps opneemt. Beeldkwaliteit kan zich ook niet meten aan de Gopro.

Opnemen met 50/60 fps is naar mijn mening essentieel voor een actiecamera, 25/30 fps, is net niet vloeiend, heeft snel last van bewegingsonscherpte, en slow motion kan je helemaal vergeten.
Johnh schreef:De "oude" GoPro 3+ silver met Wifi kun je tussen 250 en 300 euro oppikken. Deze heeft 60 fps bij een resolutie van 1080p.


Yup maar alleen in standje groothoek. Groothoek is niet altijd de mooiste keuze. Soms wil je 60fps voor een mooie slowmotion in post en dan is groothoek niet de juiste keuze.
Ik heb wel eens wat actioncams getest van andere leveranciers. De GoPro sprong er wat mij betreft uit wat schokabsorptie betreft. Met kop en schouders stak hij er boven uit.

En tja, ik heb nu nog de GoPro Hero2. Als ik mijn vakantiegeld binnen heb, dan koop ik de 4 of ik wacht nog even op de 5.
Die stabilisatie is voor een kijkbaar resultaat ontzettend belangrijk en kijkbaar daar gaat het om.
Het is een speciaal stukje software wat aan de ontwikkelaar/uitvinder betaald zal moeten worden. Is dit aan boord van je camera zal deze een wat hogere prijs hebben. Helaas kan je het aan de buitenkant van de camera niet zien.

Met een videomontage programma heb je ook wel een optie om de scenes te stabiliseren. Op mijn software zit ook zoiets, wordt met veel tam tam aanbevolen maar het resultaat is tot nu toe ver onder peil. :oops:
Ik stabiliseer wel eens extra met het programma After Effects van Adobe. Dat werkt reuze goed.
Kwanta Costa? :lol:
Ik heb in het verleden een rollei camera gehad. geen instellingen maar wel erg goedkoop, €80 .

Tegenwoordig in het bezit van 2 Garmin virb's . Met de virb elite is het mogelijk om gemakkelijk een overlay te maken met allerlei data, snelheid, cadans, stijging etc.
Dit kan ook met de gewone virb icm je gps.

afgelopen zomer heb ik deze videogemaakt. (hd activeren via tandwiel)


een video met uitgebreidere overlays kan je hieronder bekijken.


voor de montage gebruik ik ram mounts en de garmin steunen.
De prijzen van de virb zijn afgelopen maanden erg verlaagd , je hebt nu een mooie camera voor een concurrerende prijs.
Bedankt voor de info allemaal. Ik ga voor de Garmin VIRB elite. Voornamelijk vanwege de robuustheid IP7 dus geen condens en accuzuur. Maar ook de combinatie met mijn Oregon als afstandsbediening. De Cam afwisselend op het stuur bij mijn vrouw en bij mij achter op de fiets. De prijs van een 64G micro SD is niet mis. E78. Maar ik ben binnenkort jarig en verwacht nog wel een paar kadobonnen. :D !!
Allemaal hartelijk bedankt voor de informatie. Ik ga voor Garmin VIRB Elite om de volgende redenen: Robuust, geen cover nodig op de fiets (IP7) dus geen condens. Standtijd van de accu. Mijn Oregon kan ik gebruiken als afstandbediening.
(Positie van de VIRB zal wisselen van het stuur van mijn vrouw naar bij mij achterop.) Het toestel is zwaarder en groter dan de (plastic ogende) concurrenten, maar dat vindt ik van ondergeschikt belang. In de tent zelfs een voordeel. IK zal het toestel waarschijnlijk toch nooit op het hoofd dragen. De Garmin familie Basecamp-Oregon- krijgt nu een mooie aanvulling met deze actioncam. En... op de kennis bij Waypoint te Notter kan ik altijd een beroep doen.
P.s. de prijs van een 64G microSD van 78 euro is wel even slikken. :D
Mooi dat je eruit bent. Laat je als je het toestel een tijdje hebt je bevindingen weten - pro's en con's.

1 64Gb kaart is vermoed ik niet eens voldoende.
koert siepel schreef:P.s. de prijs van een 64G microSD van 78 euro is wel even slikken. :D
of iets beter zoeken.
op saake-shop hebben ze al een sandisk voor € 60,- .
een 2e SD kaart is wel handig.
hou er wel rekening mee dat je 64GB niet gelijk als fat32 kan formatteren.

Ik heb zelf een paar 32 gb sd kaarten.
Vandaag op iBood:

http://www.ibood.com/be/nl/

Ik weet niet of deze zijn geld waard is?
ik stel me voor de 64Gb microSD onderweg regelmatig met VIRB-WIFI te uploaden naar een Ipad Air.
de standaard meegeleverde 16Gb microSD gebruik ik als reserve. 64Gb zou goed moeten zijn voor 7 uur film. (wil toch ook nog wel blijven fietsen :D )

hoor graag de pros en cons :o

het toestel kan een 64Gb SD aan. ik kan de opmerking van GPSguido t.a.v. Fat32 in het normale gebruik niet overzien.
Heeft toevallig iemand ervaring met deze?

https://www.tomtom.com/nl_nl/action-cam ... ra/#camera