Additionally, paste this code immediately after the opening tag: waar te fietsen in finland? - Forum Wereldfietser

waar te fietsen in finland?

Half juni ga ik drie weken naar finland met vriend. We willen in ieder geval even naar Joensuu omdat daar mijn zwager woont. Maar verder.... Ik heb al behoorlijk rond gekeken op internet en vind het maar lastig om een keuze te maken tussen de verschillende gebieden. Eventueel kleine stukjes met de trein vinden we niet erg, maar fietsen zal toch de hoofdmoot zijn. Maar ja, het zuiden, of de meren in het oosten, of de kust, of lapland, of zelfs een bezoekje sint petersburg....Zoveel gebieden en doelen waar ik enthousiast van raak, maar er helemaal uitkomen lukt nog niet. Wie heeft ervaring met dit land? Wie heeft tips, do's of dont's , aanraders etc?
Groetjes, Maaike

Hoi,

Vrienden van mij hebben het merengebied bezocht en vonden dat erg mooi. Voor de rest vonden ze Finland erg "bomig" en "muggig".

Voor de Monty Python fans onder ons hier hun "loflied" op Finland :D
http://www.mwscomp.com/sounds/mp3/finland.mp3

Fiets de wereld,
Marc

ergens op dit forum heb ik gelzen dat "Marmite" goed zou helpen tegen het "mugig". ik heb inmiddels al een potje aangeschaft voor a.s. zomer.

Hoi!

Marmite helpt tegen alle levensvormen, ook medekampeerders :shock:
Muggen hebben een hekel aan gist , een hoofdbestandeel van het goddelijke potje Marmite. Een iets minder 'drastische' manier is dus om biergist tabletten in te nemen. Daar houden ze ook niet van. Of een stevige pils, helaas is dat in Finland errug duur. Eukalyptus olie werkt heel erg goed tegen knuutjes (midges), die ultra kleine en ultragemene mugjes. Dat hoorde ik tijdens een trektocht van een ranger in Schotland en het werkt :o En je ruikt dan nog lekker ook.

Tegen de bomen helpt alleen een kettingzaag :wink:

Ik heb geprobeerd om via google en yahoo wat info en plaatjes je te vinden over Finland maar veel is er niet.

Whisky

Hoi,
Ik heb vorig jaar de Kungsleden gefietst in Zuid-West Finland, pas 200km ten westen van Helsinki werd het leuk, ik vond het erg druk, veel bebouwing, verkeer, beetje de randstad van Finland.Geen aanrader dus.
Overigens geweldig spul tegen muggen daar gekocht, wierrook wat in een schaaltje gebrand wordt, schaaltje bij je in de buurt neerzetten en de muggen blijven weg.