Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rondje Rotterdam - 18 januari - Forum Wereldfietser

Rondje Rotterdam - 18 januari

Aangezien ik nog in Rotterdam verblijf en na de barre Wintertocht wel zin heb om wat af te trainen wil ik zondag wel een stukje fietsen.

Ik dacht aan een rondje via de Maastunnel, Heinenoordtunnel, pontje Nieuw-Beijerland, Bernisse, Abbenbroek. Spijkenisserbrug, Rhoonse grienden en weer terug naar de Euromast.

Dat zou dan zo ongeveer zijn: 58, 57, 49, 39, 34, 33, 28, 27, 26, 18, 3, 11, 76, 84, 83, 81, 82, 77, 45, 39, 43, 24, 23, 4, 3, 1, 25, 36, 37, 38, 57, 58.

Totaal zo rond de 75 km.

Vertrek 12:00 uur vanaf de Euromast. Andere voorstellen natuurlijk ook van harte welkom.

Rik.
Misschien even iets afstemmen... zie Rondje Rotturdam :wink:
't Is mij om het even, alleen kom ik die helemaal niet tegen in de lijst van Wereldfietseractiviteiten, vreemd. Hoe ken dat nou dan?
Hallo Rotterdamse fietsers e.a.
Voor de eerste x wil ik met het rondje Rotterdam meedoen.
Zijn er nog deelnemers die fietsmaatjes voor een fietsvakantie zoeken vanaf begin Mei?
Kom dan na het fietsen bij mij thuis (Spangen) een kop soep eten en vertellen wanneer en waar je naartoe wilt fietsen.
Oh, ja, ben zelf 60 +, fiets op vakantie gemiddeld 80 km, kan op vakantie niet zonder tentje.
Eet je soep mee? reageer via barberavanderwilkapestaartjehotmailpuntcom
Tot zondag Barbera
Dag Barbera,

Het rondje Rotterdam is een leuke manier om wat fietsers te leren kennen. Wil je echt veel ervaring opdoen en veel meer fietskampeerders ontmoeten die mogelijk een kandidaat kunnen zijn om je gezelschap te houden dan kan ik je de activiteiten van de Wereldfietsers van harte aanbevelen. M.n. onze beurs op 15 maart het Paasweekend begin april en het beginnersweekend half april. Kijk ook eens wat verder op deze site bij activiteiten.

Veel succes, Ronald van der Perk (fiets ook af en toe mee met de Rotterdammers)
De track van zondag; begint toen we de weg niet meer kwijt waren in de diepsauf of Barendrecht en mist een stukkie wegens los draadje dat niet vast kon wegens frostbite in de handjes.
Ik kan nu pas weer typen. :|

Ik heb nog nooit van me leven zulke kouwe voeten gehad als na de 74 km van dit rondje. Ik ga me sealskin sokjes morgen terugbrengen naar de winkel.
Het was wel een slagveld, geloof ik. Afvallers, mensen die de Wintertrektocht van vorige week nog een aardig akkefietje vonden noemden dit “de hel”.
Alhoewel het de vierde zondag van de maand altijd superlekker weer is, trok men er hier in Rotterdam er ook nu toch de derde zondag van de maand op uit. Net toen ik de deur achter me dichttrok begon het te spetteren, wat in de loop van de middag verder fluctueerde tussen dit spetteren, hozen, miezeren en 'bijna droog'.
Met vijf mens vertrokken we goedgeluimd vanaf de Euromast richting zuiden, via de Heinenoordtunnel naar de appeltaart in Oud-Beijerland, en verder naar de pont bij Nieuw-Beijerland. Aldaar slonk het gezelschap naar vier deelnemers, wat op zich niet vreemd was gezien de doorweekte staat van een groot deel van de uitrusting.
Prachtige vergezichten rondom Bernisse waren ons deel, enigszins beperkt door slagregens en drupbuien. Na de Spijkenisserbrug genoten we totaal verzopen en met acht verkleumde voeten nog van de Rhoonse Grienden, en nabij de Maastunnel ging ieder weer zijns weegs.