Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Er komt een nieuwe Avaghon aan. - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Er komt een nieuwe Avaghon aan.

De jongeling is er al. Kijk op de facebook pagina van Avaghon en zie de trotse ontwerper, bouwer, testrijder, eigenaar zijn tanden bloot lachen met de nieuwe Avaghon in zijn handen en in het bos.
https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/ ... 3571_o.jpg

Uw afbeeldingen mogen tot 800 pixels hoog zijn.
Uw afbeeldingen mogen tot 850 pixels breed zijn.


https://www.facebook.com/avaghon/photos ... hoto_reply
Eric op de Fiets schreef:Uw afbeeldingen mogen tot 800 pixels hoog zijn. Uw afbeeldingen mogen tot 850 pixels breed zijn.
Dan doen we het even zo:
Afbeelding
Wat een waanzinnig stoer apparaat is dat geworden!! Ik wil er één! En die kleur... smelt!!! :wink:

Nu ik trouwens beter kijk: hoe werkt die bagagedrager voorop? Die draait dus niet mee met je stuur? Dat zal best even wennen zijn? En hoeveel gewicht mag dat dragen?
Gaaf ding! Alleen in deze kleur verkopen zou ik zeggen, mooier wordt het niet :P .
Op de bovenbuis en onderbuis, vlak achter het balhoofd zitten bevestigingspunten voor de voordrager.
De voorbagage stuurt niet mee, en dit heeft als voordeel dat de massa niet aan je stuur zit. Het is wel even wennen aan het idee, maar sommige transportfietsen doen dit natuurlijk ook.
Het zou logisch zijn om niet meer dan 5 kg hierop mee te nemen. Maar hoeveel de drager kan hebben, moeten we nog testen.

Marco
Op de beurs mogen we dus 'hands on', of mogen we er zelfs op rijden?
Idee: hang op het fietsparcours eens wat flinke tassen aan de fietsen. :idea:
Marco de Wit schreef:Op de bovenbuis en onderbuis, vlak achter het balhoofd zitten bevestigingspunten voor de voordrager.
De voorbagage stuurt niet mee, en dit heeft als voordeel dat de massa niet aan je stuur zit. Het is wel even wennen aan het idee, maar sommige transportfietsen doen dit natuurlijk ook.
Het zou logisch zijn om niet meer dan 5 kg hierop mee te nemen. Maar hoeveel de drager kan hebben, moeten we nog testen.

Marco
Nog meer uitleg en foto's op http://www.sintchristophorus.nl/nieuwe-avaghon-x-29/ van onze beroemde Apeldoorner!
Ik vind 'm erg gaaf eruit zien. Ook mooi om te zien dat Avaghon de duurzamere CDC tandriem toepast ipv de CenterTrack!
Ik vind de discussie tussen jullie beiden ook wel mooi. Ieder hanteert z'n eigen waarheden :lol: .
Wéér een fiets bij op mijn want-list...
Hoi Marco,

Heb je nog wat specs? Wat voor voorvork (of waaruit kan men kiezen), welke remmen, welke kleuren zijn beschikbaar? Kunnen er verschillende achterdragers op? Etc....

Afijn, kom zeker de fiets even bewonderen.

groeten Fokko
Marco de Wit schreef:We zijn druk bezig met het prototype van een nieuwe Avaghon: X-29.
De fiets is een kruising tussen een 29er mountainbike en een reisfiets. En dan iets meer mountainbike dan reisfiets.
Een aanvulling op de bestaande Avaghon Series.

Je kunt er een wedstrijd/tourtocht mountainbiken mee rijden.
Je kunt hem voorzien van achterdrager en een aan het frame geïntegreerde voordrager. (zelf ontwikkeld) Dan kan er pakweg 20 kg op. (15 kg achtertassen en een rol op de voordrager van 5 kg)
En de echte minimalisten kunnen er dus ook prima mee bike-packen.

We doen ons best om hem op de fiets en wandelbeurs af te hebben.

Marco de Wit

Afbeelding
Afbeelding
Fantastisch Marco.
Jammer dat ik al een hele goede Avaghon heb die na vele 10 duizenden km niet kapot te krijgen is. Hoop er nog vele jaren op te fietsen
Robw
Wanneer is de feestelijke intocht in de RAI? Zijn de majorettes opgepoetst? :lol:
@ Bert,

Ik denk dat er veel vrouwen staan te zwijmelen......zo'n stoere man met een baardje, coole look, en die je band kan plakken (zelfs een hele fiets kan bouwen)...

helaas voor hun....

(maar ik ben nog benieuwd naar de specs en mogelijkheden van de fiets).
Hoe spreek je Avaghon eigenlijk uit? :oops:
Spinnetje schreef:Hoe spreek je Avaghon eigenlijk uit? :oops:
Op zijn Iers. De inspiratie lag hier Lough Avaghon, Co. Monaghan, Ierland. De vorm van het meer kwam (voorheen) terug in het logo op de fiets. https://www.google.nl/maps/place/Lough+ ... 5164e4942e
'n Hoop aandacht voor de nieuwe Avaghon op de Fiets- en wandelbeurs:

Afbeelding
En hij is nog steeds zo trots he - die Marco.
Terecht hoor ;-)
Yup! En des te knapper dat hij er is, want ik begreep dat het frame binnen 4 weken klaar moest zijn. Daarom was Marco ook niet helemaal tevreden over de "standaard" achtervork (die had de bouwer liggen), en het voorrekje. Maar dan nog: een stoer en degelijk apparaat!