Additionally, paste this code immediately after the opening tag: post eens een foto van je vakantiefiets - Pagina 98 - Forum Wereldfietser

post eens een foto van je vakantiefiets

3705 berichten
Heel mooi, nou snel heel vuil maken :wink:
Hier ook een Travelmaster 2.6.
Binnenkort waarschijnlijk ook met een Brooks proberen want de huidige Sqlab bevalt me niet echt.

Afbeelding
De nieuwe. Geen vakantie-truck maar een lichte stalen reisfiets van de bekende groningse bouwer. 12,65 Kilo, inclusief naafdynamo, S&S koppelingen, achterdrager, spatborden, pedalen, etc.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Frank, prachtige fiets. Let wel op met fietsen als het kwik onder nul komt. Door de montage kan er water tussen de binnen en buitenkabel van de achterrem komen, wat als het bevriest zorgt voor een niet werkende achterrem. Voor is kan ook aanwezig alleen iets minder. Aan remkracht zal je onder normale omstandigheden in ieder geval geen gebrek hebben.
Ik mis nog wel een koplamp, of is dat wat er uitziet als GPS op het stuur je verlichting?
Mooi Oranje is niet lelijk.:

Afbeelding

Prima keuze Frank, ergggg mooi.

Gr Leo
Heb lang getwijfeld, vind oranje een prima kleur. Ben zeer gelukkig met het resultaat. Objectief gezien is het een heerlijk lichte, prettig sturende fiets en ik behoor in elk geval niet tot het leger van zwartijders 8)

Wat betreft de kabels, ik hoop zo min mogelijk in dergelijke polaire temperaturen te fietsen maar mocht het er van komen dan is het een punt van aandacht. Ken het probleem van de ligfiets.

Frank
Sjiek apparaat! De naafdynamo, puur voor opladen? Want zo te zien is er geen koplamp.

En hoe snel vouw je hem nou op?
Nog enkele gegevens van mijn "velo orange:

Wielmaat 650B (27,5 inch)
Banden Compass Babyshoe Pass 650B x 42 mm Extralight
Velgen Pacenti, zilvergrijs gepoedercoat
3x10 XT, Ultegra shifters
Achternaaf Shimano fh-m965 XTR (titanium/RVS)
Son de luxe (tbv GSM)
Mechanische schijfremmen Avid BB7, blank geanodiseerd.
Tubus Vega achterdrager

Frank
Ik zie ook wat zwarte gizmo's in/aan de kabels... Wat zijn dat? Ook koppelingen?
Travelmaster schreef:Ik zie ook wat zwarte gizmo's in/aan de kabels... Wat zijn dat? Ook koppelingen?
Goed opgelet :wink: Als het frame wordt gedeeld (met die metaalkleurige schroefringen op de liggende- en de schuine buis), is het wel zo praktisch om ook de kabels te kunnen delen. Is niks anders dan een eindstukje met bi- of bu draad.
De naafdynamo gebruik ik alleen voor de GSM. Verlichting is op batterijen zodat ik het kan gebruiken op verschillenden fietsen.

Frank
frank bueters schreef:Nog enkele gegevens van mijn "velo orange:

Wielmaat 650B (27,5 inch)
Banden Compass Babyshoe Pass 650B x 42 mm Extralight
Velgen Pacenti, zilvergrijs gepoedercoat
3x10 XT, Dure Ace shifters
Achternaaf Shimano fh-m965 XTR (titanium/RVS)
Son de luxe (tbv GSM)
Mechanische schijfremmen Avid BB7, blank geanodiseerd.
Tubus Vega achterdrager

Frank
Wat een fiets! Heel erg mooi.
Mijn van nicholas pioneer
Afbeelding
Prachtig!
Mooie fiets Frank! Ik moet zelf nog een maand of zes geduld hebben...

Welke velgen heb je nu precies? Ik had ook Pacenti's op mijn verlanglijstje staan, maar Marten gaf aan geen fan te zijn; hij had even daarvoor een stel PL23's gespaakt en zelfs met extra dunne spaken vervormden de spaakgaten meer dan hem lief was ('k hoop dat ik het zo goed verwoord/herinner).
frank bueters schreef:Nog enkele gegevens van mijn "velo orange:

Wielmaat 650B (27,5 inch)
Banden Compass Babyshoe Pass 650B x 42 mm Extralight
Velgen Pacenti, zilvergrijs gepoedercoat
3x10 XT, Dure Ace shifters
Achternaaf Shimano fh-m965 XTR (titanium/RVS)
Son de luxe (tbv GSM)
Mechanische schijfremmen Avid BB7, blank geanodiseerd.
Tubus Vega achterdrager

Frank
Ik vroeg me al af welke banden erop lagen. Mooi, mooi! Ziet er prachtig uit!

gr, Patrick
Veel plezier met je nieuwe fiets Frank! Net als Peter moet ik zelf nog een half jaar wachten op de mijne: ook een frame met S&S koppelingen, zodat de fiets zonder veel gesleutel klein genoeg kan worden gemaakt voor de Thalys, TGV, bus, hotelkamer etc. (een geschikte hoes heb ik al in huis: de opvouwbare Scicon Pocket Bike Bag met schouderbanden, zie deze aanbieding).
Anders dan jouw fiets krijgt de mijne 26 inch wielen met Big Apple banden, Ryde Sputnik velgen, een Rohloffnaaf, V-brakes, een Tubus Cargo achter en Tubus Duo voor. Hij zal ook wel enkele kilo's zwaarder worden dan die 12,65 van jou. En hij wordt zeker niet oranje ;) .
Als het goed is, krijgt Inge binnenkort ook haar Groningse stalen rasros. De Great Craftsman heeft het heel erg druk!
Dank jullie wel voor alle lovende woorden. Ik was er al blij mee, ben nu ook trots. Geweldig dat Marten mijn wensenlijstje tot zo'n geweldige fiets heeft gemaakt.

@Peter: de Pacenti's hebben voor zover ik lees een behoorlijke track record. Heb ook van Marten niks negatiefs gehoord. We zullen zien.

@Kees: Voordat ik zelf aan de gang ga met golfplastic ga ik die tas eens uitzoeken, dank je.

Frank
PeterFokkinga schreef:Welke velgen heb je nu precies?
Moest het opzoeken. Pacenty's tl28, 20 mm hoog, 28 breed.

Frank
frank bueters schreef:De nieuwe. Geen vakantie-truck maar een lichte stalen reisfiets van de bekende groningse bouwer. 12,65 Kilo, inclusief naafdynamo, S&S koppelingen, achterdrager, spatborden, pedalen, etc.

Afbeelding
Prachtige fiets en wat een mooie kleur. Heeft deze kleur nog een bepaalde code of naam? :D Veel plezier ermee!