Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Opbouwen Salsa Fargo - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Opbouwen Salsa Fargo

jahwalla schreef:Heftig Pat. :shock: Klinkt alsof je nog best wel mazzel hebt gehad.
Is het nog een optie om het frame een tweede leven als "single speed trainings rondje monster" te geven? Of komt ie boven je bed te hangen? :D
Hey Jahwalla,

Singlespeedmonster had ik nog niet aan gedacht. Wel een leuk idee. Heb alleen teveel onderdelen nodig voor de herbouw. Misschien t.z.t. Boven mijn bed wel even door mijn hoofd geflitst maar denk dat er in de slaapkamer geen fiets mag hangen. Mijn vrouw zal hier zeker gebruik maken van haar vetorecht.

Vandaag het nieuwe frame ontvangen. Ziet er erg vet uit.

Afbeelding

Afbeelding

groeten
Patrick
Wauw....vind dit soort fietsen wel heel erg mooi, beetje eigenwijs.....
AfbeeldingDSC_0506 by go-far, on Flickr
Salsa en koffie.....denk ik meteen aan Lola?
Westerwolder schreef:Salsa en koffie.....denk ik meteen aan Lola?
Goede associatie. Ook wel eens geweest. Maar deze cappuccino heb in oktober in the cycle hub gedronken. Op weg naar de veerboot, ligt aan de rivier de Tyne http://www.thecyclehub.org/
Ik denk al, waar ken ik dat van! Heb daar nog een foto van genomen toen we er langs fietsten, vorig jaar. Kwamen toen net van de boot af!

En wederom een mooi frame hoor! Hoewel ik de vorige kleur wel zo klassiek vond ogen, heeft dit ook wel wat!
Reïncarnatie van mijn oude fargo is voltooid :D . Het was even wachten op wat onderdelen. Veel heb ik van mijn oude fargo gerecycled. Het was ook even wachten op de afwikkeling met de verzekering. Gelukkig heb ik de de volledige schade vergoed gekregen en zelfs nog een beetje smartegeld. Dit heb ik meteen geïnvesteerd in een SON naafdynamo met steekas. Mijn voorwiel laten omspaken bij dé bekende fietsenmaker in Kiel Windeweer.

Wat zit er allemaal op?
SON 28 steekas naafdynamo
Son edelux II
Achterderailleur SRAM X9
Voorderailleur SRAM XO
SRAM APEX shifters 2x10
Remmen AVID BB7 Road S
Zadelpen Thomson Elite met 16 mm setback
Oude Brooks B17
Woodchipper 2 stuur
Brooks cambium stuurlint
Salsa guide 25gr 90 mm stuurpen
Salsa Gordo velgen 35 mm
2.2 Continental Race kings
Dt swiss steekas 15 mm
Ketting KMC X10

Voor de langere tochten/reizen komt er nog een achterdrager, deze ligt nog in de schuur. Voor de minimaal bepakte reizen gebruik ik de bikepacking frame- en zadeltassen.


AfbeeldingSalsa fargo

AfbeeldingSalsa fargo

AfbeeldingSalsa fargo
groet
Patrick
De vraag is: Hoe rijdT tie?
Slaapt schreef:De vraag is: Hoe rijdT tie?
Hij rijdt heerlijk. Stuurt heel direct. Voelt stijver aan als de vorige fargo. Ik denk alleen dat ik het achterwiel in achterpad wat meer naar achteren ga zetten wanneer ik met volle tassen ga rijden.

En ik ben helemaal verbaasd hoeveel licht en hoe ver zo'n son edelux II schijnt. Ik vind het al bijna jammer dat het weer eerder lichter wordt 's morgens en 's avonds.

gr,
Patrick
Heb je mooi gedaan Patrick. Ziet er sjiek en snel uit. Geniet ervan!
Ziet er goed uit. Geniet dan nog maar even de paar donkere dagen die we hebben. :wink:

Zelf hoop ik op vlug weer wat warmte en zon.
Frame is ook wel heel erg sloping. Dus dat moet wel heel stijf zijn. enfin mooi fietsje!
ferme bike
welke achter lamp gebruik jij?
inno schreef:ferme bike
welke achter lamp gebruik jij?
Nu nog een lampje van lezyne (femto drive), misschien t.z.t. een achterlampje van son op dynamo.
Weer eens wat anders deze fiets, smoelt goed.
Nieuwe frame ziet er fantastisch uit!
Ben het helemaal met je eens dat een fargo de 'ideale' fiets is en kan me je rotgevoel van een aantal maanden geleden ook zeer goed voorstellen. Ik rijdt zelf op de gele fargo III uit 2014 en heb hem al als singlespeed gehad en rijdt nu weer 'geared' ivm een trip naar Schotland. Er zit een lelijke tik in mijn trapas maar ik ben zo gehecht aan mijn daily commute vriend dat ik het moeilijk vind om hem een paar nachtjes bij JJ in Amstersfoort te laten logeren :).
Succes met je 'nieuwe' ouwe fiets :)

Groet een mede fargo-ist
Kunnen jullie iets vertellen over de zithouding op de salsa fargo?
Is deze fiets volgens jullie ook geschikt voor iemand die niet zo lenig is en toch nog redelijk rechtop wil zitten?

alvast bedankt!
Peter
Het oude frame van Patrick staat inmiddels bij mij in de schuur. Weer iets leuks om te bouwen.

Volgens mij is de zithouding wat rechter op dan bij de gemiddelde mountainbike. Zoals je op de foto's hierboven kunt zien zit het stuur zelfs iets hoger bij Patrick dan het zadel. Het is natuurlijk geen stadsfiets met zit rechtop, maar je zit wel wat comfortabeler dan op een snelle racefiets of mtb.
Ik weet dat dit topic al wat ouder is ... Maar zou je me kunnen zeggen hoe je je voorlamp hebt bevestigd aan de Fargo? De Salsa Firestarter Straight heeft hier immers geen 'oog' voor. Nu heb ik een Hope R1 lamp bevestigd, maar ik zou graag overschakelen naar een hub-alternatief.
wolverine schreef:Ik weet dat dit topic al wat ouder is ... Maar zou je me kunnen zeggen hoe je je voorlamp hebt bevestigd aan de Fargo? De Salsa Firestarter Straight heeft hier immers geen 'oog' voor. Nu heb ik een Hope R1 lamp bevestigd, maar ik zou graag overschakelen naar een hub-alternatief.
Ik heb deze gebruikt: en tussen de spacers gezet. https://www.bike-components.de/en/busch ... ge-p32129/

Afbeelding

gr,
Patrick