Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fietsdoos laten staan op vliegveld?? - Forum Wereldfietser

fietsdoos laten staan op vliegveld??

Hoi,
Vertrek in mei naar Glasgow. Ik ben er nog niet uit of ik mijn fiets in een hoes ga doen of in een doos. Een doos lijkt me okee maar weet iemand of je op glasgow prestwick je doos ergens kunt afgeven of in een soort van kluis kan bewaren??

vr gr
Peter-Paul

Vaak heb je een left-luggage room. Of misschien kun je hem bij Lost and Found achterlaten. Desnoods zeg je dat je hem gevonden hebt, dan 'moeten' ze hem wel bewaren...
En anders de doos opvouwen en achterop meenemen naar de dichtstbijzijnde camping / bed&breakfast / Hilton / kartonnen wasmachinedoos*

* doorhalen wat niet gewenst of te betalen is..

Hoi Peter Paul,

Mijn oplossing is de fiets in de taxi, naar het eerste hotel / camping, en daar het verpakkingsmateriaal opslaan.
Vaak is dat mogelijk voor weinig of soms voor niets.

Groeten, John.

Ik heb een aantal keer met een doos gevlogen. In Stavanger op het vliegveld achtergelaten met een briefje erop. De doos was helaas verdwenen toen ik terug kwam.

De laatste jaren neem ik een fietshoes mee. Is iets gemakkelijker zeker als je vanaf een andere plaats weer terugvliegt. Bij de laatste reis kwam mijn fiets er niet ongeschonden uit. :cry:


groet

Luddo

Een doos of fietshoes bieden geen enkele garantie tegen beschadiging, vandaar dat ik de fiets meestal helemaal niet verpakt vervoer (tenzij het niet anders kan en de maatschappij een fietsdoos verplicht, zoals KLM). In Canada heb ik destijds de doos maar een paar km achterop de fiets meegezeuld naar de camping. De doos lag er gelukkig 3 maanden later nog :-)

Ik weet het niet zeker, maar ik vermoed dat er in Glasgow geen bagagedepot is (je kunt het vast navragen). Ze hebben in Engeland veel ervaring met bommenleggers, en daarom zijn dit soort voorzieningen vaak gesloten.
Wim

tja, ik vind het zo'n geneuzel met een doos. Dan moet ik de fiets al thuis inpakken maar dan kom ik weer niet op het station. Moet je weer iemand vragen die je brengt. Of je moet de doos op de fiets meenemen of op schiphol een doos kopen.
Ik weet het, ik ben aan het zeiken :oops:
Vorig jaar had ik een hoes van de fietsvakantiewinkel echter deze werd niet geaccepteerd omdat de onderkant open was.
Misschien twee hoezen?? en deze aan elkaar tapen?? Die kan ik nog wel meezeulen :wink:

Er is de Groene VK-hoes. Die kun je met een koortje sluiten. Je kunt er ook wat karton indoen te bescherming van de edele delen van je fiets. Je vouwt die hoes op tot een dun pakketje in a-vier formaat.
De VK-hoes tref je o.a. bij: www.vakantiefietsers.nl en www.bike4travel.nl

Bedankt bert,
Ik heb al wat info over deze hoes gevraagd en mocht dit toereikend zijn dan zal ik deze aanschaffen.

Tot nu toe deed ik dat toch anders: doos weggooien en voor de terugreis een gratis nieuwe fietsdoos halen bij de dichtstbijzijnde fietsenhandel. Werkt perfect.
Dat zul je toch moeten als je via een andere luchthaven terugvliegt.
Deze dozen zijn doorgaans wel dermate klein dat je de wielen en soms de vork met stuur er uit moet halen en bij de doos in moet verpakken, maar daardoor is de doos wel makkelijker te hanteren.
Succes.

Als je vertelt dat je een aantal weken in hun land hebt gefietst en nu terug naar huis keert, is de locale fietshandelaar zeer behulpzaam om je aan een doos te helpen.
Tot afgelopen zomer gebruikte ik ook een fietsdoos, het is echter wel gemakkelijk voor de jongens die het vliegtuig moeten laden, eerst die grote doos erin en daarna alle koffers er bovenop.
Ik kies voortaan voor bubbeltjes plastiek of wat oude T-shirts die ik na mijn reis toch weggooi om m'n fiets in te pakken, op die manier komt hij boven in het bagageruim te liggen. Zorg er wel voor dat je ketting goed is ingepakt zodat je de andere bagage niet smerig maakt. Bedenk dat je eigen bagage er ook tussen ligt :?