Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietstassen AGU - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Fietstassen AGU

Als fietsende vogelaar:
Nieuwe fiets, nieuwe tassen (Quorum) kijker om de hals, Telescoop in de nieuwe fietstsas en lekker de polder in.
Na 10 km hoor ik bonkelde bonk achter me fiets, kijk om en zie mijn nieuwe fietstas nog aan 1 boutje aan mijn bagage drager vastzitten terwijl mijn kostbare telescoop over de keien sleept.
De boutjes van de bevestiging aan de dragerrail waren los getrild.
Hier Agu op aan gesproken de reactie was ongeveer als die van een amtenaar die je in zijn middagslaapje stoort, wel keurig Nederlands maar daar koop ik gredverdergreddrioe niets voor.
Dus geef mij maar Ortliep, daar kan je op een gravelweg mee op je plaat gaan en moet je je knieen afplakken met pleisters maar de kan je dan wel uit een hele tas pakken.

Leen Verkerk
Nou, ik ben er uit hoor!
Was vanmiddag langs een aantal fietsenwinkels in de buurt gegaan om te kijken naar hun assortiment en het een en ander te vragen. In de laatste winkel heb ik uiteindelijk mijn keus gemaakt: Back roller classics en Front roller classics van ORTLIEB. De verkoper bood mij de tassen voor een goede prijs aan en ik ben er heel tevreden mee!

Lijkt me een goede keus, ik hoop dat je er veel plezier van mag beleven. :D

Groet, Haike

Hallo Mieke,

Vorig jaar hebben mijn vriendin en ik ook ontzettend zitten twijfelen welke fietstassen we zouden kopen voor onze eerste fietsvakantie. Wij waren altijd in de veronderstelling dat waterdichte tassen (Ortlieb, Vaude) veel duurder waren dan niet-waterdichte (Agu). Pas toen we alle mogelijkheden op een rijtje gingen zetten, bleek Vaude uiteindelijk nog goedkoper te zijn dan Agu. We hebben de Vaude-tassen gekocht, we zijn er nu een paar keer mee weg geweest en we hebben geen spijt van onze aankoop! Ik zou dus, als ik jou was, in ieder geval ook voor waterdichte tassen zijn gegaan.

Succes!

Groet,

Robert

Paar gebruikte tassen van Agu gekocht compleet in set van stuurtas, voortassen, en achtertassen. Een jaar lang dagelijks door weer en wind mee naar school gereden, en m`n boeken bleven toch aardig droog.
Zou liever Ortlieb of Vaude kopen, maar die centen daarvoor heb ik nu eenmaal niet. Dat verkleurde zwart richting grijs vind ik niet misstaan ook overigens...

Hi,

Ik had twee agu quorum voortassen en een quorum stuurtas en met regenhoes erover zijn deze zeker niet waterdicht! Ik spreek nu wel niet over een gemiddeld buitje, maar over 1 of meedere uren flinke regen.
Alles is niet lekkende nat maar toch wel goed vochtig.

Het probleem met de voortassen is dat de regenhoes een stukje achterkant openlaat en door onder meer de wind komt er toch nat in je tas.

Bij mijn Ortlieb tassen is er geen enkel probleem. Deze tassen zijn gewoon waterdicht. Ik gebruik deze tassen ook voor woon-werk verkeer met de fiets en tot nu toe kan ik er 100% op aan dat alles kurkdroog blijft.

Wim

Leen Verkerk schreef: Dus geef mij maar Ortliep, daar kan je op een gravelweg mee op je plaat gaan en moet je je knieen afplakken met pleisters maar de kan je dan wel uit een hele tas pakken.

Leen Verkerk
Ahum, waarom lukte dat bij mijn tasen dan niet :roll:?
Wel bestaat er gelukkig Seam Grip, of in mijn taal: buitensportlijm! :lol:
Daar kun je alles wat waterdicht heet te zijn, stevig mee repareren.
Het zijn nu tassen met een verhaal :wink:.

Al jaren rij ik met Bever-tassen achter en quorum voor. Geen van beide waterdicht en agu-quorum begint af te takelen na 5 jaar. Nu kies ik ook voor Vaude, die achtertassen van Bever schijnen voor het leven gemaakt. Na 12 jaar nog in perfecte staat. Iers fabrikaat.

als toevoeging: de stuurtassen van Topeak zijn boven alle andere verheven.