Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Pinion versnellingen - Pagina 4 - Forum Wereldfietser

Pinion versnellingen

127 berichten
Tof.

Het enige wat ik tegen die fiets heb is die kettingspanner.
Weer een mechanisch dingetje wat geluid KAN maken en ook stuk KAN gaan.
Verder vind ik hem awesome!

have fun!
Wimmert schreef:Tof.

Het enige wat ik tegen die fiets heb is die kettingspanner.
Weer een mechanisch dingetje wat geluid KAN maken en ook stuk KAN gaan.
Verder vind ik hem awesome!

have fun!
Kettingspanners maak ik me nooit zo druk om. Kans op stuk gaan is zeer klein. Ik ben meer benieuwd naar hoe het met de schijfremmen en spaken zal vergaan.

Ik vervang de grove Schwalbe Mondial banden direct door Supremes, want ik rij toch nauwelijks onverhard.
Als je spaken en remmen wil testen moet je een paar dagen door amsterdam gaan fietsen :)
zijn er nog wat testresultaten van Christophorus of anderen? En hoe gaat het met de trapas?

Met de Rohlof heb ik volbepakt bij steile hellingen wel eens dat ik graag een lichter verzet wil hebben....(en heb ik al een groter kransje achter geplaatst)....en downhill of op het vlakke een groter verzet.....

Maar je moet ook wel eens de trapas vervangen....is dat nu een zwak punt bij de Pinion ?

Ik ben benieuwd.....

groeten Fokko
Ik ben op dit moment de Idworx oPinion Ti aan het testen. De bak voelt tot nu toe erg goed.

Binnenkort rij ik met een Santos 4.29 Pinion afwisselend met mijn eigen 4.29 met Rohloff voor een direct vergelijk.
Perfect! Succes en we zijn benieuwd....mijn zegen heb je :wink:
Ik rijd inmiddels al twee jaar op een Koga met Pinion (en ook nog eens af en toe een Rohloff naaf achterin dus totaal 252 versnellingen :lol: )

Ik heb met de idworx oPinion Ti gereden en ook met de VSF TX1200. Wat mij opvalt is dat de 'nieuwere' Pinion prettiger schakelt dan die op mijn Koga. Het schakelt soepeler en draait wat makkelijker. Maar ja, de Rohloff-naaf heeft sinds 2002 ook allerlei modificaties ondergaan: (http://www.vakantiefietser.nl/onderdele ... vorderden/
Dus de Pinion wordt alleen maar beter.

En dan heb je natuurlijk ook nog zoiets als stuurgedrag van de oPinion Ti en de TX1200, de opbouw en andere keuzes van de ontwerper, maar daar zal Michiel vast wel uitgebreid over berichten.
(Al heb ik daar ook wel een eigen mening over hoor. Maar ik vind dat een berijder zelf een fiets moet ervaren. Wat voor de een sportief is, is voor de ander onrustig. Waar de ene fiets voor iemand lui is, zo voelt dat voor een ander als een prettig rechtuit stuurgedrag. Kortom je moet echt zelf rijden)

Het allereerste model van de idworx oPinion Ti is meteen na de Fiets- en Wandelbeurs naar Arjan Kruik gegaan van Bike&Trekking Magazine voor een test. Als het goed is krijgen wij een dezer weken onze oPinion Ti binnen. Mjammie!
Ik ben degene die de test voor Bike&trekking uitvoert. Een paar weken na het verschijnen van het blad komt de fiets ook op mijn site te staan, maar daar zoom ik wat meer in op de details, want de ruimte in een blad is natuurlijk veel beperkter dan op een website.
Fokko schreef:Maar je moet ook wel eens de trapas vervangen....is dat nu een zwak punt bij de Pinion ?
De trapas is onderdeel van de versnellingsbak en hoeft gedurende de levensduur van de bak niet vervangen te worden.
Christophorus schreef:
Fokko schreef:Maar je moet ook wel eens de trapas vervangen....is dat nu een zwak punt bij de Pinion ?
De trapas is onderdeel van de versnellingsbak en hoeft gedurende de levensduur van de bak niet vervangen te worden.
Dat is niet noodzakelijk een antwoord op de vraag...
Ik ben erg benieuwd naar je review zowel in de bike&trekking als op de website.
Ik kijk er ook naar uit. Overigens komt Gerrit -idworx- Gaastra op 31 maart bij ons in de winkel weer zijn jaarlijkse praatje houden. Dan komt ook de oPinion Ti aan bod.
Als een benelux fietser ben ik meer geintereeserd van P1.9CR

http://www.trekkingbike.com/test_techni ... ODL1TXNE_s
Ave Gone schreef:
Christophorus schreef:
Fokko schreef:Maar je moet ook wel eens de trapas vervangen....is dat nu een zwak punt bij de Pinion ?
De trapas is onderdeel van de versnellingsbak en hoeft gedurende de levensduur van de bak niet vervangen te worden.
Dat is niet noodzakelijk een antwoord op de vraag...
Meer kan ik er ook niet op antwoorden, want Pinion is nog te nieuw om iets over vervangingstermijnen te kunnen zeggen.
De Pinion is inderdaad verbeterd.
Zie onderstaand artikel over de tweede generatie Pinion

http://www.trekkingbike.com/test_techni ... OOpGuaG9OI

Ik ben wel benieuwd hoe Pinion omgaat met kinderziektes van de eerste generatie.
Kom je altijd in aanmerking voor een modificatie ?
jumbo schreef:De Pinion is inderdaad verbeterd.
Zie onderstaand artikel over de tweede generatie Pinion

http://www.trekkingbike.com/test_techni ... OOpGuaG9OI

Ik ben wel benieuwd hoe Pinion omgaat met kinderziektes van de eerste generatie.
Kom je altijd in aanmerking voor een modificatie ?
Ja, tot nu toe lossen ze alles keurig op.
Eind 2013 heb ik hem getest in Zuid Korea en heb daarover een filmpje gemaakt waarbij ik ook de service van Pinion heb getest. Weer eens iets raars van deze 'Schuijt', maar mijn test geeft wel aan hoe gecommitteerd Pinion is.

http://www.vakantiefietser.nl/onderdelen/pinion-naaf/
Inge1 schreef:Ik ben erg benieuwd naar je review zowel in de bike&trekking als op de website.
De test van de Idworx oPinion Ti staat nu online: http://www.sintchristophorus.nl/test-idworx-opinion-ti/
Mooi en duidelijk verslag. Zal zelf deze Bentley wel nooit kopen denk ik zo maar eh top te zien wat mogelijk is en vooral het stukje Pinion vond ik erg interessant.
Wanneer lezen we eens 'hij is snel' in een Piniontest ?
Dan zal ik een aankoop overwegen.
Voorlopig blijf ik bij mijn trouwe Koga Light Deluxe.