Additionally, paste this code immediately after the opening tag: The Great Divide - Forum Wereldfietser

The Great Divide

Hallo,

Ook ik heb plannen om half augustus 2015 voor 2 maanden The Great Divide te gaan doen. Eerder kan ik weg ivm vakantie periode collega's.

Gr. de Raskampeerder
...niet weg...?
Ik wil hem ook doen Antonio. En ik had 2-2,5 maanden in gedachten vertrek juli of augustus met richting N-Z.
Heb je al een tochtgenoot gevonden?
Hoi Allen,

Blijkbaar gaat het daar in 2015 stikken van de Belgen en Nederlanders. Ik (29 en Belg) ben ook van plan om te gaan. Ik ben net van Belgie naar Nepal gefietst en verhuis snel naar Noord-Amerika. In de zomer wil ik dan ook de Great Divide doen. Theoretisch gezien kan ik in augustus starten en heb tijd tot eind oktober ( liefst vroeger huiswaarts).

Toen ik vorig jaar startte met de Zijderoute vond ik hier (en het wereldwijde web) verschillende kandidaten om mee te fietsen. Ik heb toen een Facebookgroep opgereicht voor de geinteresseerden, een groot succes en erg handig. Dus als jullie interesse hebben kunnen we zoiets ook doen voor The Great Divide...

Groeten,

Dennis
Ik heb inmiddels tickets voor 17/8 (Calgary) - 24/10 (Tucson). Mijn voorkeur is ongeveer 100km/dag als dat tenminste lukt.
En vooral omwille van veiligheid zou ik ook graag aansluiten bij 1 of enkele fietsers.
Past dit bij iemands plannen?
Richard
Hoi Ritch the Fridge!

Moet lukken. Ik kan nu nog geen datums vastprikken maar ik probeer iets vroeger te vertrekken. Ik weet niet hoe goedkoop/duur jouw vliegtickets zijn maar ik vond de vluchten vanuit Tuscon of El Paso verschrikkelijk duur. Na een korte zoektocht bleek Las Vegas bijna 3 keer goedkoper (500-600 euro) dus ik vlieg naar huis vanuit Las Vegas. Ik verlaat de route net voor New Mexico en rijd dan westwaarts. Onderweg fiets je dan langs/door The Grand Canyon en Monument valley. Dus volgens mij minsters evenwaardig (of beter) aan The Divide.

Groeten,

Dennis
Met de fiets erbij ben ik alles bij elkaar minder dan €1300 kwijt maar dat was wel even zoeken voor ik de goede vluchten gevonden had.
Die 2 nationale parken aandoen lijkt een mooi alternatief.
Ik stuur je even een PB Steven.