Additionally, paste this code immediately after the opening tag: China - Yunnan - Forum Wereldfietser

China - Yunnan

Hallo,

einde oktober staat er een fietsreis in China op het programma. Mijn man en ik zouden 3,5 week rondfietsen in de provincie Yunnan, mogelijks volgens onderstaand traject:

Dali - Binchuan - Qinazhen - yongsheng Lijiang - Qiaotou -Zhongdian - Baishuitai - tijgerkloof - Qiaotou - Jinchuan - Eryuan - Dali

Heeft iemand al fietservaring in deze streek?
Ik vraag me ook vooral af in hoeverre er overal slaapplaatsen zullen zijn of als we genoodzaakt zijn om de tent mee te nemen. Vooral over het traject zhongdian/shangri-la naar Baishuitai vind ik niets terug. Het is een afstand van meer dan 100 km en ik zou graag halverwege ergens overnachten.

Andere tips of alternatieve trajecten zijn uiteraard ook welkom!

groetjes
Dominique
pietniki schreef:Zhongdian - Baishuitai - tijgerkloof
Leuk, Ik kan op Googlemaps geen details vinden, dus even uit mijn hoofd.
Vanuit Zhongdian enkele kilometers naar noorden dan oostelijk een dal in. In dit dal is het behoorlijk toeristisch. Er zijn hotels en dergelijke. Hoeveel kilometers van Zhongdian weet ik niet meer. Daarna ga je aan het einde van dal over een pas aan de andere kant ga je flink op en neer tot aan Baishuitai. Hier is weer op zijn minst 1 hotel. Het zou me niet verbazen dat er tussen het toeristisch dal en Baishuitai nog een hotel, maar ik heb er niet naar uitgekeken.

heb je dit draadje gezien?
http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... 7e#p181819

Sjirk
Inderdaad veel info in dat draadje wat betreft de tijgerkloof. Bedankt hoor Sjirk!
Over het andere deel van de route zijn uiteraard ook nog alle info en tips welkom.

groetjes
Pietniki