Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietstasverzameltas?? - Forum Wereldfietser

Fietstasverzameltas??

Hallo, binnenkort ga ik vliegen en neem mijn fiets en bagage mee. Zal ik nu al mijn fietstassen apart inchecken of bestaat er ook zoiets als een fietstasverzameltas (leuk woord)?
Roger

Hallo Roger,
Ik maak twee pakketten om in te checken: een met tent, slaapmatje en beide voortassen en het tweede met de twee achtertassen. Ik bind elk pakket met stevig koord samen zo dat het niet los kan gaan.
Een verzameltas is misschien wel makkelijker, maar dan moet je dat ding wel meeslepen op je tocht. Een paar stukken touw zijn veel lichter en nemen vrijwel geen ruimte in.
Groeten,
Evert

Hallo Roger,

ik stop mijn fietstassen altijd in een rugzakzak. :-)
Deze hoezen zijn om een rugzak te beschermen tijdens het vervoer, maar er past ook een volledige set fietstassen in. Je kunt ze kopen bij een goede buitensportzaak.

Vaude heeft een uit elkaar te ritsen tas zodat je hem ook als grondzeil kan gebruiken:

http://www.bike4travel.nl/product_info. ... cts_id=794

Een rijstzak, jutte zak of de grote "turke" tassen zijn ook ideaal. Ik zou een van de achtertassen als handbagage mee het vliegtuig innemen!
Groet, Rena :wink:

renaw schreef:Een rijstzak, jutte zak of de grote "turke" tassen zijn ook ideaal. Ik zou een van de achtertassen als handbagage mee het vliegtuig innemen!
Groet, Rena :wink:
Turkentas??? Kan dat nog wel??? Net na de negerzoen liggen dit soort zaken heel gevoelig!

John.

Oh la la, zullen we het dan maar gewoon een Ikea-tas noemen? :wink:
Bedankt voor de tips, ik denk dat ik de optie touw en/of spanbanden kies, die tas van vaude is mooi en praktisch maar erg duur en ik ben een arme vakantiefietser.
Roger

Je kan het toch ook gewoon inwikkelen met bubbeltjesplastic of ander folie wat je kan kopen bij de Praxis of Gamma? Op de terugweg gewoon inwikkelen met magnetron folie. Werkt goed...