Additionally, paste this code immediately after the opening tag: post eens een foto van je vakantiefiets - Pagina 100 - Forum Wereldfietser

post eens een foto van je vakantiefiets

3705 berichten
Leuk, iemand die het anders doet! Dat het maar een goed maatje mag worden. Wat doet het kontje aan de bovenbuis?

Trouwens, hier meer plaatjes.
urje schreef:Leuk, iemand die het anders doet! Dat het maar een goed maatje mag worden. Wat doet het kontje aan de bovenbuis?

Trouwens, hier meer plaatjes.
Dat is volgens mij een kenmerk dat alle modellen hebben. Op de foto in onderstaande link zie je een optie om het zadel bij te stellen.

http://dmpbikes.nl/files/download/1181/lvb3-1500.jpg
Friso* schreef:Veel plezier met je mooie stalen ros! Wat weegt de fiets nou zonder bagagedragers; rond de <11kg?
Ja, dat klopt ongeveer wel, met bagagedragers 12,5 kilo.
leoprodeo schreef:Mooie Cinelli, blij met zo een Italiaanse schoonheid hier te zien.
Rapporteer eens over je ervaringen hiermee.

Groet Leo
Dag Leo,

Inmiddels heb ik een Brooks-zadel, bagagedragers en dergelijken gemonteerd en een paar tochtjes gemaakt.
Ik heb de indruk dat het een vrij eenvoudige, degelijke fiets is. Schakelen aan de uiteinden van de stuurbuis is even wennen, maar voor lange afstanden ideaal. Wel een kwetsbaar punt. Verder fietst ie heerlijk! Voor de prijs hoef je het ook niet te laten, kostte 1140 Euro nieuw, lijkt me een redelijke prijs voor deze fiets.

Groet Joost
Joost,

Kort geleden mijn Amerikaanse schone hier gemeld. Een Salsa Vaya. Ben fan van de slanke stalen buizen van deze frames. In de toekomst de spat bordjes eraf en wat dikkere banden erop.

Afbeelding

Gr. Leo
Inderdaad een mooie fiets zeg. Kende het merk nog niet maar ziet er goed uit.

Veel plezier ermee alvast!
Afbeelding

peugeot ct101, shimano tx en v brakes, en de voordrager welke volgens velen gevaarlijk is.

ps; deze fiets is voor woon/werk/school verkeer en oefenvakanties. gelieve dus geen klachten over levensgevaar op reis.

(klikken dat draaid afbeelding goed)
Wil je ons uitdagen?
Wim schreef:Wil je ons uitdagen?

nee absoluut niet, maar tot ik over 4 jaar een "echte" vakantie fiets aanschaf (welke meteen ook voor mijn australie reis word) doe ik het met deze fiets.

komende 4 jaar huisvest enkel tochten binnen nederland en maximaal tot de ardennen. ik heb slaapplekken in bijna elke provicie dus hoef ik nu niet super veel spullen mee te nemen, en sinds ik momenteel niet genoeg geld heb voor een 2e fiets heb ik van deze maar een allround gemaakt.

de 21 versnellingen en v brakes maken de fiets op langere stukken comfortabel en en veillig, het rek voor maken hem geschikt voor dagelijks schoolspul en de boodschappen.

de budget niet instelbare verende voorvork is mischien niet jullie eerste keus, maar ik vind de vering gewoon erg prettig, en dit is vind ik ook een persoonlijke keus. (wat niet weglaat dat mijn volgende echt goede instelbare vering krijgt)

het is een goedkope fiets, met goedkope onderdelen, maar goed onderhouden denk ik niet dat dit problemen geeft, en anders kan ik altijd nog onderdelen upgraden.

het is dus inderdaad meer een stadfiets op vakantie dan een echte vakantiefiets, maar het is wel de fiets waarmee ik op vakantie ga.

dus om een lang verhaal kort te maken: nee ik daag jullie niet uit, ik ben erg blij en dankbaar met alle hulp die jullie geven en hoop nog lang hier actief te zijn, en cursussen te volgen.
headlight schreef: gelieve dus geen klachten over levensgevaar op reis.
Blijkbaar is dat zaadje al geplant, maar er hoeft geen gevaar te zijn als dat apparaat gewoon in goede staat is. Prima toch? Veel plezier ermee en dromen van een "echte"! Wat dat dan ook moge zijn :wink: !
Travelmaster schreef:
headlight schreef: gelieve dus geen klachten over levensgevaar op reis.
Blijkbaar is dat zaadje al geplant, maar er hoeft geen gevaar te zijn als dat apparaat gewoon in goede staat is. Prima toch? Veel plezier ermee en dromen van een "echte"! Wat dat dan ook moge zijn :wink: !
bedankt
headlight schreef: deze fiets is voor woon/werk/school verkeer en oefenvakanties.
Mooi woord vind ik dat. "Wat doe jij daar?" "Ik oefen vakantie!"

Mooie rode buitenkabels zijn niet lelijk. :wink: Veel plezier gewenst met je fiets!

Carl
Carl schreef:
headlight schreef: deze fiets is voor woon/werk/school verkeer en oefenvakanties.
Mooi woord vind ik dat. "Wat doe jij daar?" "Ik oefen vakantie!"

Mooie rode buitenkabels zijn niet lelijk. :wink: Veel plezier gewenst met je fiets!

Carl

haha ja, bedankt
Hierbij mijn vakantiefiets (vrouw heeft dezelfde), een merida crossway 500. Heb er inmiddels al 4000 vakantie km'ers, met bepakking opzitten, maar vooralsnog een heerlijke fiets! (en deze foto is gemaakt toen ik naar een overleg ging in Utrecht (woon in Amersfoort), fantastisch natuurlijk om over Vliegveld Soesterberg te fietsen).

Afbeelding
headlight schreef:
Wim schreef:Wil je ons uitdagen?
nee absoluut niet, maar tot ik over 4 jaar een "echte" vakantie fiets aanschaf (welke meteen ook voor mijn australie reis word) doe ik het ... hoop nog lang hier actief te zijn, en cursussen te volgen.
Niet zo verdedigen! Ik rij zelf als student zijnde op een racefietsje van grofweg 40 jaar oud met een zwabberende bagagedrager. Je hoeft niet meteen te beginnen bij een Santos of Avaghon. Zolang je met het ding komt waar je wilt komen is het een goede vakantiefiets.
Afbeelding

Dit is mijn nieuwe fiets. Ik heb 'm zelf gebouwd met een cube frame , want die was in de uitverkoop (wilde eigenlijk een Surly Ogre frame maar het prijsverschil was enorm). Omdat ik de fiets zelf in elkaar heb gezet had ik volledige controle over de onderdelen (vierkante trapas, voorvork zonder vering, handgemaakte sputnikvelgen). Het was een enorm leerzaam proces, maar al met al moeilijker dan ik dacht.

In mei mag de fiets mee naar schotland.
Flinke drop voor een reisfiets.
Stoer ding! Leuk dat je een Cube frame hebt gevonden waar een drager op kan. En leuk voor die Cube dattie mee mag op vakantie :wink:
Je zit inderdaad wel wat diep maar misschien heb je een jonge rug.
Wat voor drager is dat? Ik wil iets dergelijks op mijn stevens....
Westerwolder schreef:Wat voor drager is dat? Ik wil iets dergelijks op mijn stevens....

lijkt op een Tubus Titan, maar is het niet...