Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Kilometervreter - Forum Wereldfietser

Kilometervreter

Records zijn er om gebroken te worden. Zo ook dat van Tommy Godwin uit 1939.
120,805 kilometers in een jaar tijd. :shock:

Steve Abraham probeert dit jaar de prestatie uit 1939 te verbreken. Hij kan onze kudos in ieder geval zeker gebruiken. :D

http://blog.strava.com/steven-abrahams- ... rial-9390/
jahwalla schreef:Records zijn er om gebroken te worden. Zo ook dat van Tommy Godwin uit 1939.
120,805 kilometers in een jaar tijd. :shock:

Steve Abraham probeert dit jaar de prestatie uit 1939 te verbreken. Hij kan onze kudos in ieder geval zeker gebruiken. :D
120.805 gedeeld door 365 = 331 km per dag? Absoluut onmogelijk!
Martin E. van Doornik schreef:Absoluut onmogelijk!
Het is al een keer gedaan. Niet onmogelijk dus ;)

Ik ben wel benieuwd hoeveel records van zo lang geleden nog steeds staan eigenlijk. En ik ben benieuwd of ie PBP ook meepakt deze zomer. Of de transcontinental, als ie toch bezig is... Ik zou denk ik niet graag elke dag weer hetzelfde stukje Engeland zien...
Ik ben vooral ook benieuwd hoe zuiver de metingen en controles waren... Het lijkt me ook vrijwel onmogelijk.
Hij reed zelfs nog een stuk door naar 100.000 mijl (160.000 km)
Bron: http://en.wikipedia.org/wiki/Tommy_Godw ... rn_1912%29
mja het is mogenlijk, maar het lijkt me een zware opgave.

dan zou er elke dag 10 uur gefietst moeten worden met gemiddeld 30km per uur.

de verhoudingen kunnen wat anders liggen, dus bijv. 12 uur fietsen met een iets lagere snelheid, maar dan nog.
Uit het wikipedia artikel blijkt wel dat ze vroeger met gangmakers reden. Tot 80 000 km werd Tommy Godwin en zijn naaste concurrent gesteund, daarna was het ieder voor zich. Niet dat dat het makkelijk maakt, maar het zal wel helpen om de gemiddelde snelheid hoog te houden. (zijn afstandsrecord tijdens dat jaar was trouwens 581 km met een gemiddelde van 32 km/u)

Te zien aan de snelheden van Steven Abrahams doet hij het alleen wat het wel heel ambitieus maakt. Ik zou er alvast geen jaar van mijn leven willen aan spenderen.
Abrahams heeft al 5 keer Parijs-Brest-Parijs gereden (al is dat geen record, het record is 11 keer), telkens in een matige tijd.
Het gaat hier dan ook niet om snelheid maar om mentaal volhouden.
Tot nu toe zit hij gemiddeld 13u per dag in het zadel, tegen een gemiddelde snelheid van 23km/u.
Wat natuurlijk ook een rol speelt is het hoogteprofiel van zijn traject(en). Tot nu toe valt dat redelijk mee. Het hoogteprofiel van een Parijs-Brest-Parijs is ongeveer 2/3 (66%) zwaarder dan wat hij nu aan het doen is.
Alles bijeen lijkt het mij echt mogelijk.
De enige vereisten zijn:
1° "het" blijven zien zitten 8)
2° niks forceren, gezapig tempo blijven houden, elk begin van blessure is uit den boze want rust en recuperatie zijn nauwelijks mogelijk met dit schema.....
jansenius schreef:Abrahams heeft al 5 keer Parijs-Brest-Parijs gereden (al is dat geen record, het record is 11 keer), telkens in een matige tijd.
Het gaat hier dan ook niet om snelheid maar om mentaal volhouden.
Tot nu toe zit hij gemiddeld 13u per dag in het zadel, tegen een gemiddelde snelheid van 23km/u.
Wat natuurlijk ook een rol speelt is het hoogteprofiel van zijn traject(en). Tot nu toe valt dat redelijk mee. Het hoogteprofiel van een Parijs-Brest-Parijs is ongeveer 2/3 (66%) zwaarder dan wat hij nu aan het doen is.
Alles bijeen lijkt het mij echt mogelijk.
De enige vereisten zijn:
1° "het" blijven zien zitten 8)
2° niks forceren, gezapig tempo blijven houden, elk begin van blessure is uit den boze want rust en recuperatie zijn nauwelijks mogelijk met dit schema.....
Brest in West-Frankrijk of Brest in Wit-Rusland? :wink:
Steve Abraham is niet de enige. In Florida begon Kurt 'Tarzan' Searvogel 9 dagen later aan precies dezelfde poging. Dat kostte hem zijn huwelijk al. Tarzan rijdt sneller en korter dan Abraham, en heeft minder heuvels. Beide mannen komen met hun hartslag zelden boven de 100 slagen per minuut.

Ik volg de poging al vanaf eind vorig jaar.
Project is tijdlijk suspended.
Reden gebroken been
Tijdelijk ?
Ik denk dat hij het definitief mag vergeten nu....(cfr wat ik eerder als schreef...)
Het was me al opgevallen dat ie niet meer langs kwam op m'n Strava inderdaad. Aangereden door een brommer. Twee breuken in z'n enkel, erg jammer.
American gaat door maar hij is niet mij favoriet. Hij rijdt gemeen en oneerlijk. Hij kiest routes alleen met wind mee. Het weer in VS is better dan UK

January, February en Mart fietste ik 200…300km/week en ik ben trots op.
Terwijl dat Steven fietste 400..500km elke dag.
Steve Abraham stapt over op een ligfiets trike, en gaat proberen de komende weken rondjes te rijden op een afgesloten circuit. Dat geeft hem beweging, Vitamine D, en hij houdt zijn getroffen been hoog.

Mocht dit lukken, dan gaat hij met de recordpoging door. Wordt de genezing vertraagd, en verhinderd, dan gaat zijn enkel voor, en herstart hij pas deze zomer zijn tijdrit van een jaar.
En ik dacht dat 12.450 km op een jaar al veel was. In mijn studententijd reed ik enkele jaren 12.000 + km's per jaar. Inclusief fietsvakantie's natuurlijk. En toen had ik al het gevoel constant op de fiets te zitten ...

Maar deze mannen doen letterlijk niets anders dan fietsen, eten en slapen. En dat 365 dagen lang. Jaloers ben ik er niet op, ik zou het niet willen. Als ik het al zou kunnen! Na een fietsvakantie ben ik altijd blij om even niet meer te hoeven fietsen ...
miro schreef:American gaat door maar hij is niet mij favoriet. Hij rijdt gemeen en oneerlijk. Hij kiest routes alleen met wind mee. Het weer in VS is better dan UK
Waarom is dat oneerlijk? Er zijn toch geen routes voorgeschreven? Dan is eerder dom om geen gebruik te maken van de wind. En moet die Amerikaan dan gaan verhuizen omdat hij ergens woont waar het mooi weer is?

Respect voor beide mannen, hoe dan ook. Ik moet er ook niet aan denken, hoewel ik wel van een uitdaging hou.
Volgens mij is er bij al die extreme kilomervreters toch wel een klein steekje los :roll:
Dirk
Ach, het is een glijdende schaal. Er zijn ook hele volksstammen die de mensen op dit forum voor gek verklaren omdat ze op een fiets een bult bagage gaan rondzeulen en dat vakantie noemen. Wie zijn wij dan om die extreme kilometervreters voor gek te verklaren? Ik vind het mooi dat die mensen er zijn.
Eens met Pedalero! Ik heb zelf niet zulke extreme interesses, maar ik vind het prachtig dat er zulke uitzonderlijke types zijn. Al was het maar om me eraan te herinneren dat we veel vrijer zijn in het inrichten van onze levens dan ik vaak denk.

Trouwens, als een driewiel ligfiets toegestaan is voor dit record, zou een velomobiel dan ook mogen? Want dan zou je met hetzelfde vermogen al in 9 maanden ofzo klaar zijn...