Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rondje Den Bosch nummer 13: zondag 19 april om 13:00 uur! - Forum Wereldfietser

Rondje Den Bosch nummer 13: zondag 19 april om 13:00 uur!

LET OP: Start om 13:00 uur aan de oost (stad) zijde van het station onder de klok. Dit keer gaan we richting zuidoosten, door het stroomgebied van de Aa.

Route http://ridewithgps.com/routes/7469152

Route iets aangepast omdat ik gisteren langs een mooie nieuwbouwproject in Den Bosch kwam wat ik jullie niet wil onthouden.

We fietsen door de Bossche binnenstad en langs het Bossche Broek de stad uit. Via een dijkje aan de oostkant van Den Dungen bereiken we het laaggelegen Schijndelse en Wijboschbroek in het hart van de Meierij. Na de oude spoorlijn tussen Boxtel en Schijndel gekruist te hebben fietsen we langs de oude vuilstort naar de A50, die we kruisen. Na het kanaal en de Aa gekruist te hebben bereiken we al snel het dorp van Anky van Grunsven, Erp. Helaas is authentieke bakkerswinkel van Barten aan de Kerkstraat op zondag gesloten is, dus we moeten ons vertier zoeken in de horecagelegenheid tegenover de kerk. Na de welverdiende koffie gaat het verder richting Uden waar we een kruipdoor/sluipdoorpaadje weer de A50 kruisen. Vanaf de Bedafse Bergen fietsen tot vlak voor Den Bosch door een langgerekt bosgebied gelegen op de hoge zandgronden aan de noordzijde van de Aa. Na Berlicum volgen we zoveel mogelijk de loop van de Aa tot in het centrum van 's-Hertogenbosch.

.
Net dit persbericht naar de plaatselijke kranten gestuurd:

Rondje Den Bosch door leden van De Wereldfietser op zondag 19 april om 13:00 uur vanaf het station
Sinds enige jaren worden er door leden van de landelijke vereniging De Wereldfietser plaatselijke rondjes georganiseerd. Sinds het najaar van 2013 ook in Den Bosch. Deze rondjes laten u alle fietsbare paadjes in de verre omgeving van Den Bosch zien. Daar de rondjes door plaatselijk bekende leden worden uitgestippeld komt het vaak voor dat u aangenaam verrast worden. De lengte van de rondjes bedraagt circa 75 kilometer en het tempo ligt met ruim 20 kilometer per uur tussen dat van een zondagsfietser en een racefietser in. Halverwege wordt gestopt voor een kop koffie. Aanmelden is niet noodzakelijk. Voor meer informatie zie ook:
http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... 30&t=24822

Misschien levert het nog wat nieuwe leden op!
Beginpost aangepast!

LET OP: Start om 13:00 uur aan de oost (stad) zijde van het station onder de klok.
Bert van Sprang schreef:Route iets aangepast omdat ik gisteren langs een mooie nieuwbouwproject in Den Bosch kwam wat ik jullie niet wil onthouden.
Dit meen je toch hopelijk niet!
Bert,

Ik zie dat de route langs het kanaal gaat in den bosch.

Er kunnen vervelende poortjes zijn voor tandems. Dat zag ik als een obstakel toen ik mijn route daar had uitgezet.

Als het ter plekke een obstakel is, weet ik een alternatief.

Gr,
raoul
Beste mede fietsers,

Mijn fiets staat weer te trappelen om weer mee te doen.
Het beestje zal ik morgen maar eens uit laten.

Ik zie jullie morgen!!!

Gr
Raoul
Ha Raoul,

Niet schelden he! Dat is een rivier en wel de Aa en daar zijn inderdaad lastige tandempoortjes, maar de meeste zijn makkelijk te omzeilen. Het aantal deelnemende tandems was tot nu toe niet zo groot dat ik er met de routeplanning rekening mee moet houden (vind ik). En Henk komt er wel langs.
Sorry rivier Aa ik zal het niet meer doen. :-D

Ja inderdaad niet veel tandems. Het is wel fijn dat ze het weten.

Zie jullie morgen weer
Gisteren met 6 wereldfietsers een mooi Rondje Den Bosch gefietst met ook voor mij nog verrassende stukjes ertussen. Het volgende rondje is op zondag 24 mei. Als het goed is fiets ik dan heel ergens anders. Zijn er liefhebbers om het uitzetten van rondje 14 op zich te nemen?